
Eindelijk de laatste centjes bij elkaar gespaard voor een Bugatti Chiron? Pech, dan moet je nog even een slordige miljoen extra sparen. De normale Bugatti Chiron is namelijk helemaal uitverkocht – en ook de Chiron Sport. Je kunt nu alleen nog maar de sportievere Pur Sport (3 miljoen euro) kopen of de snellere Super Sport (3,2 miljoen euro). Van deze sportievelingen zijn in totaal er minder dan veertig beschikbaar.
Van de Chiron Pur Sport bouwt Bugatti in totaal zestig exemplaren, waarvan er nog een handjevol beschikbaar is. De Super Sport moet je niet verwarren met de Super Sport 300+, waar er slechts 30 van beschikbaar waren. De 300+ is niet meer te bestellen, maar de Super Sport wel. Om de verwarring compleet te maken, is er ook nog de Chiron Sport – maar ook die is niet meer te bestellen.
Andere speciaaltjes
Niet meegerekend bij het totale productieaantal van 500 zijn de Centodieci (10 stuks), de Bugatti Divo (40 stuks), Bugatti Bolide (40 stuks) en de La Voiture Noire (1 exemplaar). Deze auto’s staan wel op hetzelfde platform. Je zou dus kunnen zeggen dat er straks 591 Chirons zijn gebouwd. Van de hypercar kwamen nog wat andere speciale uitvoeringen die technisch gelijk waren aan de Chiron en Chiron Sport, zoals de ‘Les Légendes du Ciel. Deze rekent Bugatti wat betreft de productie tot de normale Chiron.
De opvolger van de Bugatti Chiron
Eerder dit jaar nam het Kroatische Rimac het Franse Bugatti over van Volkswagen. In werkelijkheid is de organisatie nog veel ingewikkelder, want Porsche heeft op zijn beurt weer een fors aandeel in Rimac. Hoewel de twee autobouwers wel techniek en kennis zullen uitwisselen, heeft de nieuwe baas van Bugatti bevestigd dat de volgende Bugatti ook weer een verbrandingsmotor krijgt. Ook komt er een volledig elektrische Bugatti.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


VIDEO: We nemen afscheid van de W16 met de Bugatti Veyron en Bugatti Chiron

Deze Bugatti Chiron L’Ultime is de laatste Chiron ooit en heeft een Nederlands detail

Waarom de eigenaar van de duurste auto van Nederland de auto al na één uur rijden verkocht

Zwitserse dealer biedt nu al een Bugatti Mistral te koop aan, maar dat kost wel wat

Vrouw krijgt voor 70e verjaardag een Bugatti Chiron Super Sport met 1.600 pk

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Kooptip: Dit onderdeel van de Bugatti Veyron komt gewoon van een Skoda Superb

VIDEO: Bugatti-rijder vergeet tankslang uit Chiron te halen na het tanken en rijdt weg

VW wilde dat de Bugatti Tourbillon elektrisch werd, maar daar stak Mate Rimac een stokje voor

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

De Alpine A290 is in Nederland: dit moet je weten

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)
