Het draait bij de McLaren Senna niet om de prestaties in een rechte lijn, maar dat betekent niet dat hij er niets van bakt. Met een mooi afgewogen 800 pk en 800 Nm schiet de Senna normaal gesproken in 2,8 seconden naar de 100 km/u en in 6,8 seconden naar de 200 km/u. Bedrijven als Novitec hechten geen waarde aan identieke cijfers voor pk’s en Nm’s. Zij verhogen het vermogen van de 4,0-liter V8 naar 902 pk en het koppel naar 888 Nm.

Novitec gebruikt de N-Tronic-module om met behulp van een nieuw Inconel-uitlaatsysteem het vermogen met ruim 100 pk te verhogen. De nieuwe 0-100-tijd is 2,7 seconden en de 0-200-tijd slinkt naar 6,5 seconden. Verschillen die je alleen merkt met een stopwatch, vermoeden we. Daarnaast monteren ze een set nieuwe wielen die in 72 kleuren leverbaar zijn. Het kostenplaatje communiceert Novitec niet, maar dat is voor Senna-eigenaren niet belangrijk.

De grote vraag is niet wat het kost, maar wat een Novitec McLaren Senna doet in de waarde. Het lijkt ons dat verzamelaars (want laten we eerlijk zijn, de meeste mensen rijden niet in hun prijzige Senna) het liefst een standaard exemplaar willen. Als je het overigens nóg gekker wilt maken, dan kun je ook langsgaan bij Hennessey. De Texaanse tuner verhoogt graag het vermogen naar meer dan 1.000 pk. Als je durft.

Reacties

  • Chris Jansen heeft op 21 april 2020 geschreven:

    Servé, dat jij geen behoorlijke auto kunt betalen lijkt mij logisch gezien jouw domme reactie. Ik kan dat gelukkig wel.

    Reageer
  • Servé Janssen heeft op 21 april 2020 geschreven:

    Chris, geef jij maar gas in jouw gele Suzuki Swift…

    Reageer
  • Chris Jansem heeft op 21 april 2020 geschreven:

    Spuuglelijk! Die acceleratietijd verbetert ook nauwelijks, al die moeite en dan wordt je binnenkort ook nog eruit gereden door een veel goedkopere en mooiere Tesla Roadster, die 0-100 km/h in minder dan 2 sec doet. Zinlose poging.

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)