
Het draait bij de McLaren Senna niet om de prestaties in een rechte lijn, maar dat betekent niet dat hij er niets van bakt. Met een mooi afgewogen 800 pk en 800 Nm schiet de Senna normaal gesproken in 2,8 seconden naar de 100 km/u en in 6,8 seconden naar de 200 km/u. Bedrijven als Novitec hechten geen waarde aan identieke cijfers voor pk’s en Nm’s. Zij verhogen het vermogen van de 4,0-liter V8 naar 902 pk en het koppel naar 888 Nm.
Novitec gebruikt de N-Tronic-module om met behulp van een nieuw Inconel-uitlaatsysteem het vermogen met ruim 100 pk te verhogen. De nieuwe 0-100-tijd is 2,7 seconden en de 0-200-tijd slinkt naar 6,5 seconden. Verschillen die je alleen merkt met een stopwatch, vermoeden we. Daarnaast monteren ze een set nieuwe wielen die in 72 kleuren leverbaar zijn. Het kostenplaatje communiceert Novitec niet, maar dat is voor Senna-eigenaren niet belangrijk.
De grote vraag is niet wat het kost, maar wat een Novitec McLaren Senna doet in de waarde. Het lijkt ons dat verzamelaars (want laten we eerlijk zijn, de meeste mensen rijden niet in hun prijzige Senna) het liefst een standaard exemplaar willen. Als je het overigens nóg gekker wilt maken, dan kun je ook langsgaan bij Hennessey. De Texaanse tuner verhoogt graag het vermogen naar meer dan 1.000 pk. Als je durft.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Reacties
Geef een antwoord Reactie annuleren
Meer van TopGear


Hebben: Lego McLaren Senna GTR!

Nederlandse McLaren Senna verstopt bijzondere verwijzing

Zeldzame McLaren Senna LM in Nederland

McLaren Senna XP eert Ayrton Senna’s prestaties in de F1

McLaren Senna-pc: de hypercar onder de computers

Volkswagen CEO: ‘Audi en Porsche gaan Formule 1 in’

Snelle tweedehands auto? Met deze drie rijd je iedereen zoek

Levensgrote McLaren F1-auto van Lego bevat meer dan een kwart miljoen stenen

‘Audi wil dolgraag de F1 in en verhoogt bod op het team van McLaren’

Eigenaar gooit McLaren F1 GTR vol met diesel

Dit is geen wrapje van een YouTuber – deze McLaren Artura is kunst

Rolls-Royce Wraith Overdose: wie het breed heeft

Novitec Ferrari F8 is af

Novitec McLaren 620R is nog ruiger

Novitec Ferrari F8 Tributo heeft 787 pk

Novitec Lamborghini Urus tikt bijna 800 pk aan

Novitec Ferrari 488 Pista is een natuurlijke schoonheid

Deze eigenaar verbouwde zijn geweldige Ford GT40 en Mustang met YouTube-kennis

Driftauto vliegt spontaan in de fik tijdens evenement

Brabus pakt nu ook Rolls-Royce en Porsche aan

Kooptip: Toyota MR2 met de VR6 uit een Golf R32

De tweede Kalmar Automotive 7-97 is prachtig groen

De Manhart Cayenne CRT 800 heeft 1.090 Nm en een net niet voorspelbaar aantal pk’s

De Rolls-Royce Ghost Black Badge is luxueuzer en krachtiger – hoe rijdt dat?

De Bentley van de toekomst doet 0-100 in zo’n 1,5 seconden

De nieuwe Rolls-Royce Phantom van Jon Olsson is verbouwd in Nederland

Bentley wil Europese wetten veranderen omdat de auto’s te zwaar worden voor rijbewijs B

Rolls-Royce Phantom facelift heeft dikke putdeksels en ziet sterretjes

Is de Aston Martin V12 Vantage wel spannend genoeg?

Deze eigenaar verbouwde zijn geweldige Ford GT40 en Mustang met YouTube-kennis

De Audi R8 V10 Performance RWD heeft 570 pk op de achterwielen, maar snel zul je niet crashen

Een van de mooiste verhalen achter de Mercedes 300 SLR Coupé

Deze Nederlandse Audi R8 lijkt achtergelaten supercar uit Dubai

De tweede Kalmar Automotive 7-97 is prachtig groen

Hoonipigasus is de Porsche 912 met 1.400 pk van Ken Block voor Pikes Peak

Deze eigenaar verbouwde zijn geweldige Ford GT40 en Mustang met YouTube-kennis

Waarom sommige offroaders een metalen draadje spannen tussen de motorkap en het dak

Een van de mooiste verhalen achter de Mercedes 300 SLR Coupé

Prodrive werkt aan een (tweedeurs!) Subaru Impreza restomod

Waarom heet de nieuwe BMW M4 ‘CSL’ en niet ‘GTS’?

Chris Jansen says at 21 april 2020:
Servé, dat jij geen behoorlijke auto kunt betalen lijkt mij logisch gezien jouw domme reactie. Ik kan dat gelukkig wel.
Servé Janssen says at 21 april 2020:
Chris, geef jij maar gas in jouw gele Suzuki Swift…
Chris Jansem says at 21 april 2020:
Spuuglelijk! Die acceleratietijd verbetert ook nauwelijks, al die moeite en dan wordt je binnenkort ook nog eruit gereden door een veel goedkopere en mooiere Tesla Roadster, die 0-100 km/h in minder dan 2 sec doet. Zinlose poging.