
Oettinger is niet alleen het budgetbier van Lidl waar van het aluminiumfolie op de hals, hoe goed je het ook verwijdert, altijd in je smikkel terechtkomt. Het is ook een Duitse tuner die, in dit geval, doet wat Volkswagen zelf niet aandurfde: een Volkswagen Golf TCR voor op straat bouwen. Eentje mét de volledige uitbouw.
Zie de Volkswagen Golf GTI TCR als een ode aan de volbloed TCR-racer. Een ode zonder het bredere plaatwerk of het vermogen. De Oettinger Volkswagen Golf TCR neigt meer naar het echte werk met de nodige uiterlijke borstklopperij en zelfs een halve rolkooi. En, niet te vergeten: tot wel 500 pk en 550 Nm.
Om de 2,0-liter turbomotor om te bouwen tot woesteling met een halve ton aan pk’s, moet er nog het een en ander gebeuren. De motor gaat uit elkaar en de fabriekszuigers verdwijnen. Onder meer gesmede zuigers zorgen dat de boel niet uit elkaar ploft. Deze ombouw is er voor de Golf R met vierwielaandrijving. Voor de Golf GTI pompt Oettinger het vermogen op tot 360 pk.
Wat kost de Oettinger Volkswagen Golf TCR?
De kit om het uiterlijk van je Golfje om te toveren tot Oettinger Volkswagen Golf TCR kost je 9.980 euro. Voor de spoiler moet je 1.390 euro extra overmaken. Stoelen, een schroefset en een rolkooi staan ook op de optielijst. Als we een tipje mogen geven: laat de stickers maar lekker zitten – de paar extra centimeter aan weerskanten is imposant genoeg.
Meer van TopGear


Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit is veruit de smerigste Golf GTI die je op dit moment kunt kopen (maar het kan een goede deal zijn)

Zo kan eigenaar Golf Drentse kunstroof tóch nieuwe auto kopen

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Deze goedkope Volkswagen ambulance is de perfecte basis voor jouw camper (en handig voor files)

Met deze nieuwe accu kun je met je EV in één ruk naar Rome rijden (1.500 kilometer)

Ooit dit grappige detail bij tellers van snelle Audi’s en Volkswagens gezien?

Een klein deukje in het dak houdt deze Volkswagen Golf R niet tegen

Volkswagen Golf R blaast iets op tijdens ronde Nürburgring

Kerel met verlaagde Golf GTI moet telkens wiel demonteren om te kunnen tanken

Golf GTI laat mooi zien wat je nooit moet doen op de Nürburgring

Eerste eigenaar ruilt Golf 4 GTI na 450.000 km in voor nieuwere GTI

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Is zo’n snelle Honda Civic Type R (FK2) na 10 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)
