Tegenwoordig heb je een hele familie aan Range Rovers. Van al die modellen is er maar één de echte Range Rover en dat is, heel toevallig: de Range Rover. Het is een standaardkeuze in het luxe segment waar eigenlijk niet zoveel op aan te merken valt. Nou ja, misschien zijn ze iets te succesvol, want je bent niet heel uniek. Daarom is er nu deze Overfinch Range Rover.

Mocht je niet weten wat Overfinch is, dan praten we je kort bij. Range Rover-klanten zijn altijd al veeleisend geweest als het gaat om luxe, comfort en prestaties. Al sinds 1976 kun je bij deze Britse winkel terecht voor upgrades en complete conversies. Tegenwoordig kun je al bij Land Rover zelf al heel bijzondere uitvoeringen krijgen. Dus moet Overfinch daar een stapje bovenop doen.

Het is wel een kwestie van smaak

In tegenstelling tot bedrijven als Mansory, Keyvany en Brabus moet Overfinch nog wel een beetje goede smaak tonen. Dat doen ze met deze Velocity Edition. Deze is subtiel anders op een hoop vlakken. Kijk maar naar de splitter, ideaal als je sneeuw moet wegschuiven. Of, gezien de locatie waar potentiële klanten wonen, zand. De sideskirts zijn ideaal om erin te klimmen, hopelijk zijn ze sterk genoeg. Nieuw zijn ook de verbrede wielkasten.

Overfinch Range Rover (2025) zijkant links

Kijk, dat zien we graag. Een iets bredere auto. Het geeft de auto meteen wat meer uitstraling. De wielen in combinatie met de verlaging zorgen er wel voor dat offroaden een stuk lastiger wordt. Over wielen gesproken, het zijn unieke 24-inch grote hoepels. Ze zijn uit één stuk aluminium gesmeed, wat moet zorgen voor een lager gewicht. Tip: als dat het doel is, begin dan met een kleiner wiel, want die zijn per definitie een stuk lichter

Die wielen zijn wel erg bijzonder

Nee, laten we eerlijk zijn tegen elkaar. Deze auto is alleen maar gemaakt om er dik uit te zien. De wielen staan een stukje verder naar buiten dan standaard en staan perfect in de wielkasten. Het design van de wielen is wel een gevalletje smaak. Althans, in hoeverre je smaak ontwikkeld is. Overfinch meldt heel erg trots dat ze de wielen zelf hebben ontworpen. Dat is hetzelfde als met trots melden dat je het Koningslied hebt geschreven.

Overfinch Range Rover (2025) gigantische wielen

Het meest hilarische aspect is het gebruik van koolstofvezel, met name voor de motorkap. De Range Rover is weliswaar opgetrokken uit aluminium, maar weegt alsnog 2.400 kilo. Er zijn vakantiehuisjes die minder wegen. Dus die paar kilo die je bespaart, maken niets uit. Het is wel zo dat het een heel kostbaar materiaal is. Een carbon motorkap is als een dure fles champagne op de grond uitschenken. Het heeft geen doel, maar je laat er wel meteen mee zien dat je het kan veroorloven.

Lees ook: Leuke familiebak nodig? Deze verlengde Range Rover is zo duur als een Renault Espace

Het is gelukkig niet alleen maar show en geen go. Overfinch heeft daadwerkelijk de motor onder handen genomen. Op welke wijze zeggen ze niet, maar wel dat de auto nu 620 pk heeft. De basisversie is de P530 V8 met – inderdaad – 530 pk en 750 Nm. Na de massagekuur van Overfinch is het 630 pk en 890 Nm. Je kunt het hele pakket bestellen voor omgerekend 130.000 euro. Dan krijg je ook een compleet nieuw bekleed interieur en nee, dat hoeft niet oranje te zijn.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *