
‘Ik had dit stuk speelgoed, deze houten vrachtwagen, een racevrachtwagen van Porsche. Ik had gewoon het idee om dit te maken als speelgoed voor volwassenen, dus dat is hoe dit allemaal begonnen is’, zegt de Oostenrijkse architect Alexander Serda. De beste man kocht een Man TGX-vrachtwagen, een Rolfo-trailer en zes van de fijnste Porsche 911’s van de 991-generatie. Nu staat zijn Porsche 911-collectie met vrachtwagen en trailer te koop.
En wat een collectie heeft Serda bij elkaar gespaard. Van alle zes de Porsches is hij de eerste eigenaar en ze hebben nog geen 50 kilometer gereden. Sinds december van vorig jaar wil de eigenaar van zijn collectie af. En sindsdien staan de Porsches in een loods waar het constant 22 graden is, waar ze een hoesje dragen en waar de 911’jes op speciale matjes staan zodat de banden niet indeuken.
Naast die Elfjes krijgt de koper dus een vrachtwagen en een trailer bij de Porsche 911-collectie. De Man-truck heeft een 15,2-liter zes-in-lijn motor en kan 44.000 kilo trekken. Zes Porsches moet dus wel lukken. Verkoper is RPM Technik, en die wil de exacte prijs van de collectie niet vertellen. De verkoper vertelt wel aan ons dat de volgende eigenaar van de 911’s ‘meer dan twee miljoen pond inclusief belastingen’ dient te betalen. Eens zien wat je daarvoor terugkrijgt.
Porsche 911 GT3 Clubsport
-
Foto: © RPM Technik
-
Foto: © RPM Technik
-
Foto: © RPM Technik
-
Foto: © RPM Technik
-
Foto: © RPM Technik
-
Foto: © RPM Technik
Deze 911 GT3 stamt uit 2018 en heeft in zijn leven nog maar 42 kilometer gereden. De 4,0-liter boxermotor produceert 510 pk en stuurt dat vermogen naar de achterwielen. Van 0 naar 100 km/u gaat in 3,9 seconden en de topsnelheid ligt op 320 km/u. De eigenaar liet in deze 911 het navigatiesysteem verwijderen om wat gewicht te verliezen.
Porsche 911 GT3 Touring
De tweede Porsche is deze 911 GT3 Touring die nog minder van de wereld heeft gezien. Er is nog maar 16 kilometer mee gereden. Net als de GT3 Clubsport hierboven heeft deze 911 een handbak en een even sterker zescilinder zorgt voor het vermogen. Je kunt het motorgeluid proberen te overstemmen met het Bose-geluidsysteem.
Porsche 911 R
Dit hierboven is de enige auto van de Porsche 911-collectie die van de 991-generatie is in plaats van de 991.2-generatie. Er werden maar 991 stuks van deze R gebouwd waarbij dit exemplaar de kleur Carrera-wit draagt met rode accenten. Onderhuids is er een lichtgewicht koppeling en vliegwiel. Er staan nog maar 44 kilometers op de teller.
Porsche 911 GT3 RS
De collectie is natuurlijk niet compleet zonder de topper: de 911 GT3 RS. De geel-zwarte kleurcombinatie doet denken aan de nieuwe 718 Cayman GT4 RS waar we een tijdje terug in reden. De GT3 RS hierboven stamt uit 2018 en heeft nog maar 26 kilometer gelopen. Deze auto kreeg het Weissach-pakket en heeft 525 pk. Schakelen gaat via een PDK-automaat en net als bij de GT3 Clubsport van daarnet is de navigatie eruit gesloopt.
Porsche 911 GT3 Cup
Deze race-911 smeekt je om hem het circuit op te nemen. Er is namelijk nog geen rondje mee gereden. Hij is zo nieuw dat hij nog op banden voor het vervoer staat. De Porsche 911 GT3 Cup-racer is gebouwd in 2018 en heeft een 4,0-liter boxermotor die 492 pk produceert bij maximaal 8.500 tpm. Schakelen gaat via een sequentiële transmissie met zes versnellingen.
Porsche 911 GT3R
Je dacht dat de F1-auto van Alpine uit veel koolstofvezel bestond? Werp dan maar eens een blik op deze GT3R. Deze 911 werd gebouwd voor het raceseizoen van 2016 en is dankzij dat koolstofvezel ontzettend licht. De 510 pk sterke motor stuwt het bakje van slechts 1.200 kilo voort. De panelen zijn makkelijk van de auto en weer op de auto te zetten voor als het een keer mis mocht gaan. Ook met deze 911-racer is nog geen kilometer op de baan verreden. Nou, doe jij een bod op het geheel?
3 reacties op “Koop met wat vrienden deze Porsche 911-collectie inclusief vrachtwagen en trailer”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

Jazeker, deze Porsche 963 RSP is een echte Porsche en straatlegaal

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze Porsche is gespoten met het ‘zwartste zwart’

Chris Harris in de Porsche-hemel

Interieur van de Porsche 911 Turbo door de jaren heen

Productie van de Porsche 991 is nu toch echt afgelopen

Matzwarte Porsche 911 GT3 RS bezorgt nachtmerries

Porsche 911 GT3 RS met straight pipes klinkt goddelijk

Manhart grijpt terug op de Porsche 911 GT2 RS en geeft hem 945 pk

Deze Porsche 911 GT2 RS MR crashte op de Nürburgring – dit zijn de totale kosten

Nieuw Nürburgringrecord voor de kortste ronde?

Kooptip: Porsche 911 Turbo S met de hoogste kilometerstand

Snelste rondetijd Zandvoort is voor de Porsche 911 GT2 MR

Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 door Manthey

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Top 10: deze flitspalen flitsen het meest (en leveren de meeste boetes op)

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

Die halvegare vond ze blijkbaar erg saai, als je na een paar km rijden er al genoeg van hebt. Dat kan ik mij heel goed voorstellen, de eerste 5 zijn vrijwel hetzelfde, alleen de laatste is echt wat anders. Ik vind mensen die 2 van dezelfde auto’s hebben al erg vreemd, laat staan nog meer.
Alleen geldwolven doen zoiets !!! Het is een schande dat deze juweeltjes niet gebruikt worden waarvoor ze ontworpen en met liefde gebouwd zijn.
Jammer dat het geen Daf vrachtwagen is, anders had ik ze graag overgenomen.