Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid: nu 700 pk

En een grotere actieradius

Foto('s): PorschePorsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Foto('s): PorschePorsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Foto('s): PorschePorsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Foto('s): Porsche
Foto('s): PorschePorsche Panamera 4S
Foto('s): PorschePorsche Panamera 4
Foto('s): PorschePorsche Panamera 4 E-Hybrid
Foto('s): PorscheGroepsfoto Porsche Panamera
Foto('s): PorscheGroepsfoto Porsche Panamera
Foto('s): Porsche
Foto('s): PorscheInterieur Porsche Panamera 4S
Foto('s): PorscheInterieur Porsche Panamera 4 E-Hybrid
Foto('s): PorscheInterieur Porsche Panamera 4S
Foto('s): PorscheInterieur Porsche Panamera 4S
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Porsche Panamera 4S
Porsche Panamera 4
Porsche Panamera 4 E-Hybrid
Groepsfoto Porsche Panamera
Groepsfoto Porsche Panamera
Interieur Porsche Panamera 4S
Interieur Porsche Panamera 4 E-Hybrid
Interieur Porsche Panamera 4S
Interieur Porsche Panamera 4S

Bijzonder was het wel. Bij de introductie van de vernieuwde Porsche Panamera was de snelste optie ineens niet meer de Turbo S E-Hybrid, maar een normale Turbo S. Te midden van de strijd tegen nare CO2’tjes legde Porsche zijn belangrijkste wapen neer. Dat blijkt tijdelijk te zijn geweest, want de Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid is terug. Het vermogen van de plug-in hybride groeit, net als de inhoud van de batterij.

Het gecombineerde vermogen van de Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid is nu 700 pk. De nieuwe 0-100-tijd zakt met 0,2 seconde naar de 3,2 seconden. Dat is een kleine 0,1 seconde langzamer dan de Panamera Turbo S zonder hybridespul. De topsnelheid is 315 km/u, wat 5 km/u sneller is dan voorheen. De batterij groeit met 3,8 kWh naar 17,9 kWh, waardoor de elektrische actieradius nu 50 kilometer is volgens de WLTP.

De hybride Turbo S gebruikt net als de normale Turbo S een 4.0 V8, maar dan met hybridetechniek. Het grote voordeel voor Nederland is de lagere prijs omdat je minder belasting betaalt. De Turbo S E-Hybrid kost hier minimaal 198.800 euro, in het geval van de Turbo S is dat 245.000 euro. De Executive-versie voegt daar 13.000 euro aan toe en als je een Sport Turismo wilt, moet je 3.700 euro extra betalen. Ze zijn per direct te bestellen bij de Porsche-dealers.

Twee andere plug-in hybrides

Naast de Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid is er een Panamera 4S E-Hybrid en een Panamera 4 Hybrid. De 4 E-Hybrid gebruikt 462 pk en een V6 om in 4,1 seconden naar de 100 te schieten. Omdat de verwarring nu compleet is, zetten we alle motoriseringen hieronder voor je op een rijtje. En van elke versie is er nog een Sport Turismo, dat is de stationwagen-achtige variant. Dus in principe heb je nog twee keer meer keuze dan hieronder is aangegeven.

Alle motoren Porsche Panamera (Facelift)

Panamera – 330 pk – 0-100 in 5,6 s
Panamera 4 – 330 pk – 0-100 in 5,3 s
Panamera 4S – 440 pk – 0-100 in 4,4 s
Panamera GTS – 480 pk – 0-100 in 3,9 s
Panamera Turbo S – 630 pk – 0-100 in 3,1 s
Panamera 4 E-Hybrid – 462 pk – 0-100 in 4,4 s
Panamera 4S E-Hybrid – 560 pk – 0-100 in 3,7 s
Panamera Turbo S E-Hybrid – 700 pk – 0-100 in 3,2 s

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken