
Er was eens een verstandige, betaalbare Roemeense SUV die op vele vlakken heel wat te bieden had. Nu heeft de Duitse tuner Prior Design besloten dat de Dacia Duster één ding goed kon gebruiken, of eigenlijk vier: megalomane wielkasten.
Jazeker, Prior is weer eens met de widebody-penselen aan de slag gegaan. En hoewel de auto waarop ze hun kunstje botvierden deze keer niet heel, tja, performance-gerelateerd is, moeten we toegeven dat het hem niet verkeerd staat. Op een perverse manier.
Wel in lijn met de insteek van de Duster zijn de prijzen die Prior hanteert. Je krijgt de wielkastverbreders, een splitter en een diffuser voor de schappelijke prijs van 2.999 euro. Voor nog eens 299 euro krijg je er ook een dakspoiler bij. Wil je echter de gehurkte look die je op de foto’s hierboven ziet, dan zul je zelf nog even wat onderstelwerk moeten verrichten. En ergens een set geschikte velgen opsnorren.
We kunnen ons weinig bestuurders van een Dacia Duster voorstellen die op het voorstel van Prior Design zitten te wachten. Maar dat wil niet zeggen dat we deze verbouwing niet aanmoedigen.
Meer van TopGear


Dacia Duster Hybrid 140 Extreme: gelukkig nog steeds knalhard plastic in het interieur (review)

Is de Dacia Duster Extreme ruig genoeg voor de woestijn? (review)

Dacia Duster 1e rij-indruk: Nog steeds de ruige SUV voor een zacht prijsje?

De nieuwe Dacia Duster is cooler dan ooit (en daar maken we ons zorgen om)

Dacia Duster Extreme krijgt hippe oranje details

Deze populaire SUV’s gaan opmerkelijk vaak stuk en komen niet de keuring door

Is de Dacia Bigster nog altijd een echte ‘no-nonsense’ Dacia? (review)

Dacia kondigt goedkoopste auto van Nederland aan – dit gaat ie kostenÂ

Voor minder dan 36.000 euro heb je nu al een nieuwe ‘camper’ met fabrieksgarantie

Auto’s en benzine gaan nu nog duurder worden in Nederland

Dacia Duster Hybrid 140 Extreme: gelukkig nog steeds knalhard plastic in het interieur (review)

Met deze Prior-bodykit verander je de Tucson in een Zuid-Koreaanse Lambo Urus

Prior VW Golf GTI met widebodykit is een beetje TCR

Prior Dacia Logan doet denken aan een DTM

Prior Toyota GR Yaris is nog breder

Prior Porsche Taycan is breder

Gaaf: Audi RS 6 met matchende caravan

Dacia Duster 1e rij-indruk: Nog steeds de ruige SUV voor een zacht prijsje?

Deze populaire EV wordt in Duitsland plotseling bijna de helft goedkoper

Baas Dacia: ‘Waarom zouden we rijstrookassistentie aanbieden als iedereen het toch uitzet?’

Waarom de (goedkope) Dacia Jogger een briljante auto is

Is de Dacia Jogger veilig? Volgens de Euro NCAP niet

Dacia Duster TCE 100 Bi-Fuel GPF

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Is deze betaalbare Chinese crossover beter met een benzinemotor? (review)

De Jeep Avenger 4xe is de ruigste uitvoering, maar heb je er ook iets aan in Nederland? (review)

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Ze hebben tijd zat die van 85/u , je blijft gewoon rijden met zo’n betrouwbare auto.
De patserbakken (met inhoud) zijn meestal die waar het meest aan gekloot moet worden om ze op de baan te houden .Dit letterlijk en figuurllijk . Boomknuffelaars ja ?
zal je zien hebben ze die spoilers gaan ze nog 85 rijden op de snelweg net als elke dacia….
met zo een naam kan het IQ gewoon niet bestaan
wedden dat je met een 20 jaar oude bmw rijd waarvan de uitlaat de indruk moet geven dat je wat hebt
Hier ga ik in rijden let maar op
Een lelijke auto is nog lelijker gemaakt.