
Er was eens een verstandige, betaalbare Roemeense SUV die op vele vlakken heel wat te bieden had. Nu heeft de Duitse tuner Prior Design besloten dat de Dacia Duster één ding goed kon gebruiken, of eigenlijk vier: megalomane wielkasten.
Jazeker, Prior is weer eens met de widebody-penselen aan de slag gegaan. En hoewel de auto waarop ze hun kunstje botvierden deze keer niet heel, tja, performance-gerelateerd is, moeten we toegeven dat het hem niet verkeerd staat. Op een perverse manier.
Wel in lijn met de insteek van de Duster zijn de prijzen die Prior hanteert. Je krijgt de wielkastverbreders, een splitter en een diffuser voor de schappelijke prijs van 2.999 euro. Voor nog eens 299 euro krijg je er ook een dakspoiler bij. Wil je echter de gehurkte look die je op de foto’s hierboven ziet, dan zul je zelf nog even wat onderstelwerk moeten verrichten. En ergens een set geschikte velgen opsnorren.
We kunnen ons weinig bestuurders van een Dacia Duster voorstellen die op het voorstel van Prior Design zitten te wachten. Maar dat wil niet zeggen dat we deze verbouwing niet aanmoedigen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Is de Dacia Duster Extreme ruig genoeg voor de woestijn? (review)

Dacia Duster 1e rij-indruk: Nog steeds de ruige SUV voor een zacht prijsje?

De nieuwe Dacia Duster is cooler dan ooit (en daar maken we ons zorgen om)

Dacia Duster Extreme krijgt hippe oranje details

Dacia Duster TCE 100 Bi-Fuel GPF

Dacia kondigt goedkoopste auto van Nederland aan – dit gaat ie kostenÂ

Voor minder dan 36.000 euro heb je nu al een nieuwe ‘camper’ met fabrieksgarantie

Auto’s en benzine gaan nu nog duurder worden in Nederland

Dacia Duster Hybrid 140 Extreme: gelukkig nog steeds knalhard plastic in het interieur (review)

De goedkoopste auto van Nederland is nog interessanter geworden door wijziging van belastingplan

Is de Dacia Duster Extreme ruig genoeg voor de woestijn? (review)

Met deze Prior-bodykit verander je de Tucson in een Zuid-Koreaanse Lambo Urus

Prior VW Golf GTI met widebodykit is een beetje TCR

Prior Dacia Logan doet denken aan een DTM

Prior Toyota GR Yaris is nog breder

Prior Porsche Taycan is breder

Gaaf: Audi RS 6 met matchende caravan

Dacia Duster 1e rij-indruk: Nog steeds de ruige SUV voor een zacht prijsje?

Deze populaire EV wordt in Duitsland plotseling bijna de helft goedkoper

Baas Dacia: ‘Waarom zouden we rijstrookassistentie aanbieden als iedereen het toch uitzet?’

Waarom de (goedkope) Dacia Jogger een briljante auto is

Is de Dacia Jogger veilig? Volgens de Euro NCAP niet

Dacia Duster TCE 100 Bi-Fuel GPF

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

Volvo EX30 Cross Country haalt 100 km/u in 3,7 seconden, kost minder dan 52.000 euro

Kan de BYD Atto 2 aanhaken bij Europese, Japanse en Koreaanse SUV’tjes? (review)

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Alfa Romeo Junior Veloce: de leukste in zijn klasse, maar niet de beste (review)

Mitsubishi Outlander Sport is verrassend genoeg geen Renault, kost 22.050 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Ze hebben tijd zat die van 85/u , je blijft gewoon rijden met zo’n betrouwbare auto.
De patserbakken (met inhoud) zijn meestal die waar het meest aan gekloot moet worden om ze op de baan te houden .Dit letterlijk en figuurllijk . Boomknuffelaars ja ?
zal je zien hebben ze die spoilers gaan ze nog 85 rijden op de snelweg net als elke dacia….
met zo een naam kan het IQ gewoon niet bestaan
wedden dat je met een 20 jaar oude bmw rijd waarvan de uitlaat de indruk moet geven dat je wat hebt
Hier ga ik in rijden let maar op
Een lelijke auto is nog lelijker gemaakt.