
Er was eens een verstandige, betaalbare Roemeense SUV die op vele vlakken heel wat te bieden had. Nu heeft de Duitse tuner Prior Design besloten dat de Dacia Duster één ding goed kon gebruiken, of eigenlijk vier: megalomane wielkasten.
Jazeker, Prior is weer eens met de widebody-penselen aan de slag gegaan. En hoewel de auto waarop ze hun kunstje botvierden deze keer niet heel, tja, performance-gerelateerd is, moeten we toegeven dat het hem niet verkeerd staat. Op een perverse manier.
Wel in lijn met de insteek van de Duster zijn de prijzen die Prior hanteert. Je krijgt de wielkastverbreders, een splitter en een diffuser voor de schappelijke prijs van 2.999 euro. Voor nog eens 299 euro krijg je er ook een dakspoiler bij. Wil je echter de gehurkte look die je op de foto’s hierboven ziet, dan zul je zelf nog even wat onderstelwerk moeten verrichten. En ergens een set geschikte velgen opsnorren.
We kunnen ons weinig bestuurders van een Dacia Duster voorstellen die op het voorstel van Prior Design zitten te wachten. Maar dat wil niet zeggen dat we deze verbouwing niet aanmoedigen.
5 reacties op “Prior Design pakt Dacia Duster stevig aan”
Laat een antwoord achter aan Miguel Reactie annuleren
Meer van TopGear


Dacia Duster Hybrid 140 Extreme: gelukkig nog steeds knalhard plastic in het interieur (review)

Is de Dacia Duster Extreme ruig genoeg voor de woestijn? (review)

Dacia Duster 1e rij-indruk: Nog steeds de ruige SUV voor een zacht prijsje?

De nieuwe Dacia Duster is cooler dan ooit (en daar maken we ons zorgen om)

Dacia Duster Extreme krijgt hippe oranje details

Dit zijn de goedkoopste auto’s van Nederland (die minder dan 20.000 euro kosten)

Deze populaire SUV’s gaan opmerkelijk vaak stuk en komen niet de keuring door

Is de Dacia Bigster nog altijd een echte ‘no-nonsense’ Dacia? (review)

Dacia kondigt goedkoopste auto van Nederland aan – dit gaat ie kostenÂ

Voor minder dan 36.000 euro heb je nu al een nieuwe ‘camper’ met fabrieksgarantie

Auto’s en benzine gaan nu nog duurder worden in Nederland

Met deze Prior-bodykit verander je de Tucson in een Zuid-Koreaanse Lambo Urus

Prior VW Golf GTI met widebodykit is een beetje TCR

Prior Dacia Logan doet denken aan een DTM

Prior Toyota GR Yaris is nog breder

Prior Porsche Taycan is breder

Gaaf: Audi RS 6 met matchende caravan

Dacia Duster 1e rij-indruk: Nog steeds de ruige SUV voor een zacht prijsje?

Deze populaire EV wordt in Duitsland plotseling bijna de helft goedkoper

Baas Dacia: ‘Waarom zouden we rijstrookassistentie aanbieden als iedereen het toch uitzet?’

Waarom de (goedkope) Dacia Jogger een briljante auto is

Is de Dacia Jogger veilig? Volgens de Euro NCAP niet

Dacia Duster TCE 100 Bi-Fuel GPF

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

Met deze kit geef je een moderne Japanse auto de looks van een oude Amerikaan

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Met deze kit geef je een moderne Japanse auto de looks van een oude Amerikaan

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

De BMW M5 (E39) had bijna niet die heerlijke V8 gehad – dit is het verhaal

Pas op: op deze dag is de volgende week de beruchte Flitsmarathon in Nederland (én de rest van Europa)

In deze Europese vakantiestreken zijn flitspalen vanaf nu uitgeschakeld – dit is waarom

Welke auto’s staan langer bij de garage: elektrische auto’s of met een verbrandingsmotor?

De mooiste Alfa Romeo keert terug, zelfs met een handbak (en geen elektromotoren)

Ze hebben tijd zat die van 85/u , je blijft gewoon rijden met zo’n betrouwbare auto.
De patserbakken (met inhoud) zijn meestal die waar het meest aan gekloot moet worden om ze op de baan te houden .Dit letterlijk en figuurllijk . Boomknuffelaars ja ?
zal je zien hebben ze die spoilers gaan ze nog 85 rijden op de snelweg net als elke dacia….
met zo een naam kan het IQ gewoon niet bestaan
wedden dat je met een 20 jaar oude bmw rijd waarvan de uitlaat de indruk moet geven dat je wat hebt
Hier ga ik in rijden let maar op
Een lelijke auto is nog lelijker gemaakt.