De Renault Kadjar. Je zag ‘m voor het eerst in 2015. Het was één van de vele crossovers die de automarkt op kwamen denderen. Onze verwachtingen waren dan ook niet heel hoog. Maar toch wist hij ons positief te verrassen. Hoewel we de Kadjar een beetje saai vonden rijden, gaven we ‘m een bovengemiddelde score. Op diverse onderdelen werden we namelijk best wel blij van de Renault.
En nu is het tijd voor de verplichte facelift die eens in de zoveel tijd moet plaatsvinden. De oorspronkelijke release vond immers alweer drie jaar geleden plaats. De Renault Kadjar-facelift is een facelift in de meest letterlijke zin van het woord; zijn gezicht lijkt achter zijn oren naar achteren getrokken te zijn voor een gladder smoelwerk.
Wat houdt de Renault Kadjar-facelift in?
Renault zegt de Kadjar ‘op alle fronten verbeterd te hebben’. Ongetwijfeld, maar het is vooral het interieur waar de plastisch (of plastic?) chirurgen hun best deden. De binnenkant is iets moderner geworden, mede door een nieuw touchscreen. Ook de stoelen, traditioneel niet altijd het sterkste punt van de Fransen, zijn verbeterd.
De rest van de Renault Kadjar-facelift komt in de vorm van een iets bredere grille, wielen met een nieuw ontwerpje en wat chroomkleurige details die over het geheel zijn gesprenkeld. En geavanceerde ledlampen die je kunt laten monteren. Ook nieuw, voor de Kadjar dan: de 1.3 TCE-motor (140 of 160 pk) die je zou kunnen kennen uit de Mégane en Scénic.
Hoe denken we erover?
Het was altijd al een prima auto. Hij ziet er gewoon oké uit, is ruim en comfortabel, zuinig en kost niet te veel, en rijdt goed, zij het wat saai. Dat zal de meesten van z’n kopers een zorg zijn – daar kochten ze ‘m toch al niet voor. Dat zal allemaal bij de Renault Kadjar-facelift niet veranderen.
Reacties