
De Renault Kadjar. Je zag ‘m voor het eerst in 2015. Het was één van de vele crossovers die de automarkt op kwamen denderen. Onze verwachtingen waren dan ook niet heel hoog. Maar toch wist hij ons positief te verrassen. Hoewel we de Kadjar een beetje saai vonden rijden, gaven we ‘m een bovengemiddelde score. Op diverse onderdelen werden we namelijk best wel blij van de Renault.
En nu is het tijd voor de verplichte facelift die eens in de zoveel tijd moet plaatsvinden. De oorspronkelijke release vond immers alweer drie jaar geleden plaats. De Renault Kadjar-facelift is een facelift in de meest letterlijke zin van het woord; zijn gezicht lijkt achter zijn oren naar achteren getrokken te zijn voor een gladder smoelwerk.
Wat houdt de Renault Kadjar-facelift in?
Renault zegt de Kadjar ‘op alle fronten verbeterd te hebben’. Ongetwijfeld, maar het is vooral het interieur waar de plastisch (of plastic?) chirurgen hun best deden. De binnenkant is iets moderner geworden, mede door een nieuw touchscreen. Ook de stoelen, traditioneel niet altijd het sterkste punt van de Fransen, zijn verbeterd.
De rest van de Renault Kadjar-facelift komt in de vorm van een iets bredere grille, wielen met een nieuw ontwerpje en wat chroomkleurige details die over het geheel zijn gesprenkeld. En geavanceerde ledlampen die je kunt laten monteren. Ook nieuw, voor de Kadjar dan: de 1.3 TCE-motor (140 of 160 pk) die je zou kunnen kennen uit de Mégane en Scénic.
Hoe denken we erover?
Het was altijd al een prima auto. Hij ziet er gewoon oké uit, is ruim en comfortabel, zuinig en kost niet te veel, en rijdt goed, zij het wat saai. Dat zal de meesten van z’n kopers een zorg zijn – daar kochten ze ‘m toch al niet voor. Dat zal allemaal bij de Renault Kadjar-facelift niet veranderen.
Meer van TopGear


Bizar! De bestuurder stapte levend uit deze Kadjar

Renault Kadjar Energy TCe 130 Bose

Renault Kadjar: volgens het boekje

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Hoe betaalbaar is de nieuwe Renault 4 uiteindelijk? Dit kost de toffe R4

Rusland kocht een Renault fabriek voor één cent, biedt het te koop aan voor 1,3 miljard

Toyota: hybride beter dan volledig elektrisch

Mercedes-AMG A 45 krijgt driftmodus

Mercedes: ’onpopulaire niche-modellen gaan we schrappen’

De Ferrari Monza is duur en uitverkocht

Citroën: ’Vanaf 2025 zijn al onze auto’s elektrisch’

Mercedes-AMG A 35 is er door de RS 3

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Waarom de vernieuwde Toyota Corolla Cross goed is voor particuliere kopers, niet alleen voor leaserijders

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Zie jij (zonder te spieken) van welk niet-Chinese automerk deze nieuwe SUV is?

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Deze praktische SUV met de techniek van een Golf R (en 300 pk) begint best betaalbaar te worden

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

De nieuwe Citroën C5 Aircross is zonder twijfel de meest Franse Franse auto ooit

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Is zo’n spectaculaire Peugeot RCZ 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Dit merk gaat auto’s begrenzen op 110 km/u (en tegen betaling halen ze de begrenzer eraf)

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Je kunt met de auto de Windows XP-achtergrond bezoeken – maar schrik niet hoe het er nu bij ligt

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld
