
De Renault Kadjar. Je zag ‘m voor het eerst in 2015. Het was één van de vele crossovers die de automarkt op kwamen denderen. Onze verwachtingen waren dan ook niet heel hoog. Maar toch wist hij ons positief te verrassen. Hoewel we de Kadjar een beetje saai vonden rijden, gaven we ‘m een bovengemiddelde score. Op diverse onderdelen werden we namelijk best wel blij van de Renault.
En nu is het tijd voor de verplichte facelift die eens in de zoveel tijd moet plaatsvinden. De oorspronkelijke release vond immers alweer drie jaar geleden plaats. De Renault Kadjar-facelift is een facelift in de meest letterlijke zin van het woord; zijn gezicht lijkt achter zijn oren naar achteren getrokken te zijn voor een gladder smoelwerk.
Wat houdt de Renault Kadjar-facelift in?
Renault zegt de Kadjar ‘op alle fronten verbeterd te hebben’. Ongetwijfeld, maar het is vooral het interieur waar de plastisch (of plastic?) chirurgen hun best deden. De binnenkant is iets moderner geworden, mede door een nieuw touchscreen. Ook de stoelen, traditioneel niet altijd het sterkste punt van de Fransen, zijn verbeterd.
De rest van de Renault Kadjar-facelift komt in de vorm van een iets bredere grille, wielen met een nieuw ontwerpje en wat chroomkleurige details die over het geheel zijn gesprenkeld. En geavanceerde ledlampen die je kunt laten monteren. Ook nieuw, voor de Kadjar dan: de 1.3 TCE-motor (140 of 160 pk) die je zou kunnen kennen uit de Mégane en Scénic.
Hoe denken we erover?
Het was altijd al een prima auto. Hij ziet er gewoon oké uit, is ruim en comfortabel, zuinig en kost niet te veel, en rijdt goed, zij het wat saai. Dat zal de meesten van z’n kopers een zorg zijn – daar kochten ze ‘m toch al niet voor. Dat zal allemaal bij de Renault Kadjar-facelift niet veranderen.
Meer van TopGear


Bizar! De bestuurder stapte levend uit deze Kadjar

Renault Kadjar Energy TCe 130 Bose

Renault Kadjar: volgens het boekje

Huh? Je raadt echt nooit wat nu ineens weer de bestverkochte auto van Nederland is

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop, maar je mist wel iets belangrijks

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Toyota: hybride beter dan volledig elektrisch

Mercedes-AMG A 45 krijgt driftmodus

Mercedes: ’onpopulaire niche-modellen gaan we schrappen’

De Ferrari Monza is duur en uitverkocht

Citroën: ’Vanaf 2025 zijn al onze auto’s elektrisch’

Mercedes-AMG A 35 is er door de RS 3

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Heeft de nieuwe Tesla Model Y het in zich om weer een bestseller te worden? (review)

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Deze extreem onsuccesvolle elektrische Toyota is nu flink goedkoper – dit kost ie

Deze bijzondere auto die het slechtste van twee werelden combineert, wordt een tikkeltje beter

De vernieuwde Kia Sportage lijkt goedkoper dan eerst, maar er is iets meer aan de hand

Ken jij die schattige Lada Niva nog? Er is een nieuwe die 15.000 euro kost

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Kan de DS N°8 met 750 km actieradius aansluiting vinden met de Duitse topklasse?

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Deze zes cabrio’s zijn spotgoedkoop in aanschaf en gebruik (en gewoon in Nederland te koop)

Is de dieselauto bezig met een comeback in Nederland? De verkopen nemen weer toe

Remmen van auto vliegen in de fik, automerk zegt dat dit heel normaal is

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Deze extreem onsuccesvolle elektrische Toyota is nu flink goedkoper – dit kost ie
