
De Rolls-Royce Phantom staat al niet bekend als een subtiele, compacte auto. Toch vond het Duitse tuningbedrijf Spofec dat er nog wel een schepje bovenop kon. Voordat we het over andere dingen gaan hebben, kijk eerst eens goed naar die wielen. Kijk hoe groot ze zijn. Dat zijn 24-inch wielen die Spofec in samenwerking met Vossen heeft gecreëerd. En ze komen blijkbaar in 72 verschillende kleuren.
Nu we dat gehad hebben, kunnen we naar de auto kijken die aan die wielen vastzit. Die kun je ook niet bepaald missen. Het is een Rolls-Royce Phantom die onder handen is genomen door de Duitse tuners. Hij heeft natuurlijk een volledige bodykit, met een nieuwe voorbumper die de opwaartse druk op hoge snelheid vermindert. Er zijn sideskirts, die in combinatie met de 40 millimeter lager ingestelde luchtvering de Phantom erg laag maken. Verkeersdrempels worden je nieuwe vijand.
Gelukkig raakte Spofec het prachtige interieur van de Rolls-Royce Phantom niet aan. Ze speelden echter wel met het gedeelte onder de motorkap: de 6,75-liter V12. Dankzij nieuwe ECU-software steeg het vermogen van de motor naar niet minder dan 685 pk en het koppel naar 1.009 Nm. De auto gaat blijkbaar van 0 naar 100 in vijf seconden, maar de topsnelheid is niet hoger dan 250 km/u.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Rolls-Royce Phantom Series II review: Loopt iets achter, maar dat maakt hem juist goed

De nieuwe Rolls-Royce Phantom van Jon Olsson is verbouwd in Nederland

Rolls-Royce Phantom facelift heeft dikke putdeksels en ziet sterretjes

Tweedehands premiumauto? Met deze drie ga je (relatief) betaalbaar op chic

Deze oude Rolls-Royce kreeg een Hellcat-V8 met 900 pk

Voor wie elektrische Rolls-Royce Spectre te stil vindt, is er nu eentje met een V12

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Bij deze (slimme) nieuwe diefstalmethode weten mensen niet eens dat ze bestolen worden

Nieuwe Rolls-Royce kost minder dan een gebruikte Kia Picanto

Spofec Rolls-Royce Cullinan Overdose is breder

Rolls-Royce Dawn krijgt een Spofec Overdose

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Is de goedkoopste Rolls-Royce nog steeds beter dan alle andere auto’s? (review)

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Voor de krachtigste Rolls-Royce ooit betaal je minder aanschafbelasting dan een simpele Golf

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Deze Duitse V12 kun je straks rijden zonder wegenbelasting te betalen

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Is zo’n brute Jaguar XFR na 15 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De Mini Cooper S Cabrio is oude wijn in nieuwe zakken, maar is dat erg? (review)

Deze auto kost nu nog nieuw 115.000 euro, maar tweedehands slechts 16.000 euro

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is
