
Het beste van Mercedes nog nét iets beter, zo kun je de Mercedes-Maybach S-klasse het beste omschrijven. Al zeven generaties staat de S-klasse bovenaan de voedselketen bij het Duitse merk. Sinds de vorige generatie luistert de absolute topper van het gamma naar de naam Mercedes-Maybach S-klasse. Nu onthult Mercedes de specificaties van de dikste uitvoering: de Mercedes-Maybach S 680 met V12-motor.
Specificaties Mercedes-Maybach S 680
Voor alle doorsnee Mercedes-modellen – en zelfs voor AMG – schrapte het merk alle V12-motoren. Gelukkig mag Maybach nog wel aan de slag met de twaalfcilinder. Net als Pagani, trouwens, maar dat is een ander verhaal. De 6,0-liter V12 met twee turbo’s produceert 612 pk en 900 Nm. De 0-100-tijd van de S 680 is 4,5 seconden en de topsnelheid is 250 km/u.
V8-versie
De V12-versie is niet de snelste S-klasse. De Maybach is alleen leverbaar met een langere wielbasis en weegt daarom iets meer. De 503 pk sterke V8-versie met korte wielbasis is 0,1 seconde sneller naar de 100 km/u. Inderdaad: lekker boeiend. Van de Mercedes-Maybach S-klasse is er ook een V8-versie met 503 pk en 700 Nm. Hiervan is de 0-100-tijd 4,8 seconden. De topsnelheid van 250 km/u is gelijk voor alle modellen.
Twee lakkleuren
De Mercedes-Maybach S 680 en S 580 kun je herkennen aan de tweekleurige lak. In totaal zijn er tien kleurencombinaties om uit te kiezen en het kost in Duitsland 14.875 euro om de S-klasse in twee kleuren te laten spuiten. In Nederland zal het iets duurder zijn vanwege de belastingen. Meesturende achterwielen (1.547 euro in Duitsland) zijn in vergelijking een koopje. Tel zeker nog even 3.808 euro op bij de prijs voor zilveren champagneglazen. Die mogen natuurlijk niet ontbreken.
Komt de S-klasse met V12 naar Nederland?
Dat is nog maar eventjes de vraag. Steeds meer importeurs kiezen ervoor om de dikste motoriseringen niet naar Nederland te halen. Hier worden de auto’s vaak te duur door de bijkomende belastingen. Mercedes Nederland kon nog niet bevestigen of de V12-versie naar hier komt. In Duitsland kost de S 680 in ieder geval 217.232 euro, dus hier zal ie nog wel iets duurder zijn. De V8-versie kost daar 164.565 euro.
Meer van TopGear


Diesel kopen? Bij deze (soms onverwachtse) automerken is de diesel nog springlevend

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

Dit wil Mercedes doen om beter te zijn dan Audi en BMW (en meer geld te verdienen)

Deze simpele sedan heeft net zoveel vermogen als een Bugatti Veyron

Mercedes-baas vindt eigen dikke elektrische auto niet mooi, schrapt de EQS

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Mercedes AMG GT XX: nog minder cilinders dan de C 63 AMG, maar wel meer vermogen

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Van deze onverwoestbare sedan was een extra voordelige versie

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Hacker laat gratis Maybach GLS en Rolls-Royce Cullinan bij hem bezorgen

Maybach gaat ook de Mercedes V-klasse omtoveren tot luxebus

Mercedes-Maybach EQS SUV is de eerste volledig elektrische Maybach

Zelfs de Maybach GLS is niet veilig voor Poolse tuner Carlex

De eerste PHEV van Maybach krijgt een halve V12 (en het is de stilste Maybach ooit)

Mercedes-Maybach S 680 Virgil Abloh is een bijzondere samenwerking

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Laat je Rolls-Royce maar zitten en koop deze auto als je veel Dalmatiërs wil ontvoeren

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Sportieve Abarth met 185 pk kost verrassend weinig (en de Fiat-versie is nog goedkoper)

Elektrische auto’s maken de passagiers ziek, terwijl jij als bestuurder niets merkt

In deze gemeentes krijg je vanaf nu een boete als je met de verkeerde auto een zero-emissiezone in rijdt

BPM over de lakprijs???????
Toch nog vrij goedkoop, een Rolls Royce kost minstens 2 x zoveel en ziet er 10 keer beter uit, maar als je niet zoveel geld hebt, of bordeelhouder bent, dan is deze ubermercedes een goede keus.
Nee gewoon langs de Mac gaan die lui o zo vaak
Hier zit toch een keuken in?