
Bij elk persbericht van de Toyota GT86 speuren gretige oogjes eerst naar de woorden ‘meer vermogen’ of ’turbo’. Vaste prik sinds zijn release in 2013. Maar wie nog hoopvol was, kan het zo dicht tegen het einde van de levenscyclus van de GT86 nu echt wel vergeten. Want ook de Toyota GT86 TRD Special Edition behoudt zijn standaard 200 pk.
Is dat erg? Als je snel wilt leren zijn door zelf goed te sturen, niet. Haal het vermogen weg en het komt aan op de bestuurder. En de Toyota GT86 TRD Special Edition is daar wellicht de beste keuze voor. Wil je snel zijn door vaak en lomp het gas in te drukken, kun je beter ergens anders kijken.
Toyota GT86 TRD Special Edition is extra puur
Toyota noemt de Toyota GT86 TRD Special Edition zelf de puurste GT86 tot nu toe. Je herkent ‘m direct aan zijn TRD-bodykit en de kleuren van Toyota Racing Development aan de buitenkant. Stugge Sachs-dempers en Michelin Pilot Sport 4-banden zorgen voor zeer plakkerig weggedrag. Enorme Brembo’s helpen je als je te overmoedig bent.
Met een vanafprijs van zo’n 27.000 euro in de Verenigde Staten, valt de Toyota GT86 TRD Special Edition in het lijstje van ‘Amerikaanse auto’s die we graag in Nederland zien tegen Amerikaanse Prijzen’, inmiddels een vast terugkerend segment. Afgekort AADWGINZTAP. In Nederland is ie minimaal het dubbele. Toyota bouwt 1.418 exemplaren en helaas komt er geen een naar Nederland.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Deze betaalbare roadtrip door Engeland kost je maar 350 euro

In Fast 9 gaat er echt een Toyota door de ruit

Subaru Outback beklimt Toyota GT86

Tweede generatie GT86/BRZ van Toyota en Subaru

Geen Toyota GT86 in Nederland meer

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

Vernieuwde Toyota bZ4x: gaan de Nederlanders hem nu wel kopen?

Toyota C-HR+ is precies even sterk én even snel als de meest legendarische BMW M3

Het grootste automerk ter wereld verkoopt nauwelijks elektrische auto’s, behalve in één land

De vernieuwde Toyota Corolla: minder koeien, maar ook minder paarden

Prijs Subaru BRZ in Amerika is schappelijk

Roush Stage 3 Mustang: 785 pk

Ford Mustang Shelby GT500SE is nog krachtiger

Ford Mustang met 750 pk kost een schijntje in Amerika

In Amerika kost de Audi RS 6 de helft

Yenko Camaro met 1.000 pk staat bij de dealers

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

Ooit de grootste ouwe-lullenbak van Nederland krijgt een opvolger (die wel cool is)

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger

Is zo’n snelle Mazda 3 MPS met 260 pk na bijna 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Er is geen personeel – waarom gaan sommige onbemande tankstations toch dicht na 23:00 uur?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij
