
Bij elk persbericht van de Toyota GT86 speuren gretige oogjes eerst naar de woorden ‘meer vermogen’ of ’turbo’. Vaste prik sinds zijn release in 2013. Maar wie nog hoopvol was, kan het zo dicht tegen het einde van de levenscyclus van de GT86 nu echt wel vergeten. Want ook de Toyota GT86 TRD Special Edition behoudt zijn standaard 200 pk.
Is dat erg? Als je snel wilt leren zijn door zelf goed te sturen, niet. Haal het vermogen weg en het komt aan op de bestuurder. En de Toyota GT86 TRD Special Edition is daar wellicht de beste keuze voor. Wil je snel zijn door vaak en lomp het gas in te drukken, kun je beter ergens anders kijken.
Toyota GT86 TRD Special Edition is extra puur
Toyota noemt de Toyota GT86 TRD Special Edition zelf de puurste GT86 tot nu toe. Je herkent ‘m direct aan zijn TRD-bodykit en de kleuren van Toyota Racing Development aan de buitenkant. Stugge Sachs-dempers en Michelin Pilot Sport 4-banden zorgen voor zeer plakkerig weggedrag. Enorme Brembo’s helpen je als je te overmoedig bent.
Met een vanafprijs van zo’n 27.000 euro in de Verenigde Staten, valt de Toyota GT86 TRD Special Edition in het lijstje van ‘Amerikaanse auto’s die we graag in Nederland zien tegen Amerikaanse Prijzen’, inmiddels een vast terugkerend segment. Afgekort AADWGINZTAP. In Nederland is ie minimaal het dubbele. Toyota bouwt 1.418 exemplaren en helaas komt er geen een naar Nederland.
Meer van TopGear


Deze betaalbare roadtrip door Engeland kost je maar 350 euro

In Fast 9 gaat er echt een Toyota door de ruit

Subaru Outback beklimt Toyota GT86

Tweede generatie GT86/BRZ van Toyota en Subaru

Geen Toyota GT86 in Nederland meer

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Waarom de vernieuwde Toyota Corolla Cross goed is voor particuliere kopers, niet alleen voor leaserijders

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Waarom deze betaalbare nieuwe Toyota misschien niet zo betrouwbaar is als je gewend bent

Deze oersaaie auto is volgens de ANWB de beste investering die je kunt doen

Prijs Subaru BRZ in Amerika is schappelijk

Roush Stage 3 Mustang: 785 pk

Ford Mustang Shelby GT500SE is nog krachtiger

Ford Mustang met 750 pk kost een schijntje in Amerika

In Amerika kost de Audi RS 6 de helft

Yenko Camaro met 1.000 pk staat bij de dealers

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)

Waarom de vernieuwde Toyota Corolla Cross goed is voor particuliere kopers, niet alleen voor leaserijders

De auto die iedereen eigenlijk zou moeten kopen, ziet er nu net wat leuker uit

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

De goedkoopste auto die je in Nederland soms nog nieuw kunt kopen wil maar niet dood gaan

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)
