
Bij elk persbericht van de Toyota GT86 speuren gretige oogjes eerst naar de woorden ‘meer vermogen’ of ‘turbo’. Vaste prik sinds zijn release in 2013. Maar wie nog hoopvol was, kan het zo dicht tegen het einde van de levenscyclus van de GT86 nu echt wel vergeten. Want ook de Toyota GT86 TRD Special Edition behoudt zijn standaard 200 pk.
Is dat erg? Als je snel wilt leren zijn door zelf goed te sturen, niet. Haal het vermogen weg en het komt aan op de bestuurder. En de Toyota GT86 TRD Special Edition is daar wellicht de beste keuze voor. Wil je snel zijn door vaak en lomp het gas in te drukken, kun je beter ergens anders kijken.
Toyota GT86 TRD Special Edition is extra puur
Toyota noemt de Toyota GT86 TRD Special Edition zelf de puurste GT86 tot nu toe. Je herkent ‘m direct aan zijn TRD-bodykit en de kleuren van Toyota Racing Development aan de buitenkant. Stugge Sachs-dempers en Michelin Pilot Sport 4-banden zorgen voor zeer plakkerig weggedrag. Enorme Brembo’s helpen je als je te overmoedig bent.
Met een vanafprijs van zo’n 27.000 euro in de Verenigde Staten, valt de Toyota GT86 TRD Special Edition in het lijstje van ‘Amerikaanse auto’s die we graag in Nederland zien tegen Amerikaanse Prijzen’, inmiddels een vast terugkerend segment. Afgekort AADWGINZTAP. In Nederland is ie minimaal het dubbele. Toyota bouwt 1.418 exemplaren en helaas komt er geen een naar Nederland.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


In Fast 9 gaat er echt een Toyota door de ruit

Subaru Outback beklimt Toyota GT86

Tweede generatie GT86/BRZ van Toyota en Subaru

Geen Toyota GT86 in Nederland meer

De snelste Toyota’s van dit moment

Als je toch genoeg kids hebt, is hier een dragracer van Toyota voor kinderen



Rally rijden op waterstof kan over ‘een paar jaar’, denkt Toyota


Betrouwbaarheidskoning Toyota noemt de Tesla Model Y een ‘kunstwerk’


Helaas, zelfs met een enorme turbo trekt deze F&F-Supra geen wheelies


De nieuwe Toyota Grand Highlander heeft dertien (!) bekerhouders


Akio Toyoda stopt als baas van Toyota


Prijs Subaru BRZ in Amerika is schappelijk


Roush Stage 3 Mustang: 785 pk


Ford Mustang Shelby GT500SE is nog krachtiger


Ford Mustang met 750 pk kost een schijntje in Amerika


In Amerika kost de Audi RS 6 de helft


Yenko Camaro met 1.000 pk staat bij de dealers




Als je toch genoeg kids hebt, is hier een dragracer van Toyota voor kinderen


Subaru WRX STi met Ferrari V8 klinkt hemels


Lexus RZ 450e: 1e rij-indruk



Rally rijden op waterstof kan over ‘een paar jaar’, denkt Toyota


In 2026 moeten hybrides net zo duur zijn als pure benzineauto’s, meent Nissan


Kooptip: Je zou het niet zeggen, maar deze brave MX-5 is laat iedereen achter zich



Deze Nederlandse eigenaar liet zijn Aston Martin Valkyrie in een Ferrari-kleur spuiten


Het einde van de V8-musclecar nadert: ook de Chevrolet Camaro is binnenkort dood


De nieuwe Lamborghini LB744 (met V12) is in de stad langzamer dan een Golf GTI




Als je toch genoeg kids hebt, is hier een dragracer van Toyota voor kinderen


De Challenger Demon 170 is de laatste benzine-musclecar van Dodge (1.000+ pk)


Deze Pagani Huayra Dinamica Evo Roadster is een heel speciale one-off


Grondlegger van MPV-segment laat het personenbusje los: Renault Espace is nu een SUV


De Smart #3 wordt een SUV en de grootste Smart tot nu toe



Deze Nederlandse eigenaar liet zijn Aston Martin Valkyrie in een Ferrari-kleur spuiten


Het aanvechten van verkeersboetes is erg winstgevend, en de rechter wil dat het stopt


Politie betrapt creatieve vrachtwagenchauffeur met zelfgemaakte ‘winterbanden’


Reacties