
Bij elk persbericht van de Toyota GT86 speuren gretige oogjes eerst naar de woorden ‘meer vermogen’ of ’turbo’. Vaste prik sinds zijn release in 2013. Maar wie nog hoopvol was, kan het zo dicht tegen het einde van de levenscyclus van de GT86 nu echt wel vergeten. Want ook de Toyota GT86 TRD Special Edition behoudt zijn standaard 200 pk.
Is dat erg? Als je snel wilt leren zijn door zelf goed te sturen, niet. Haal het vermogen weg en het komt aan op de bestuurder. En de Toyota GT86 TRD Special Edition is daar wellicht de beste keuze voor. Wil je snel zijn door vaak en lomp het gas in te drukken, kun je beter ergens anders kijken.
Toyota GT86 TRD Special Edition is extra puur
Toyota noemt de Toyota GT86 TRD Special Edition zelf de puurste GT86 tot nu toe. Je herkent ‘m direct aan zijn TRD-bodykit en de kleuren van Toyota Racing Development aan de buitenkant. Stugge Sachs-dempers en Michelin Pilot Sport 4-banden zorgen voor zeer plakkerig weggedrag. Enorme Brembo’s helpen je als je te overmoedig bent.
Met een vanafprijs van zo’n 27.000 euro in de Verenigde Staten, valt de Toyota GT86 TRD Special Edition in het lijstje van ‘Amerikaanse auto’s die we graag in Nederland zien tegen Amerikaanse Prijzen’, inmiddels een vast terugkerend segment. Afgekort AADWGINZTAP. In Nederland is ie minimaal het dubbele. Toyota bouwt 1.418 exemplaren en helaas komt er geen een naar Nederland.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Deze betaalbare roadtrip door Engeland kost je maar 350 euro

In Fast 9 gaat er echt een Toyota door de ruit

Subaru Outback beklimt Toyota GT86

Tweede generatie GT86/BRZ van Toyota en Subaru

Geen Toyota GT86 in Nederland meer

Toyota Land Cruiser 250: zo gedraagt ie zich in het terrein (review)

Met dit handige foefje kan de Toyota GR Corolla 50 km/u harder rijden

Dit is het grootste automerk ter wereld (en ze verkopen nauwelijks EV’s)

Hoe rijdt de vernieuwde Toyota GR Yaris? (review)

Duurste Toyota van het moment kan nog duurder gemaakt worden

Door een ‘geheim’ trucje wordt de meest gestolen auto ineens nooit meer gestolen

Prijs Subaru BRZ in Amerika is schappelijk

Roush Stage 3 Mustang: 785 pk

Ford Mustang Shelby GT500SE is nog krachtiger

Ford Mustang met 750 pk kost een schijntje in Amerika

In Amerika kost de Audi RS 6 de helft

Yenko Camaro met 1.000 pk staat bij de dealers

Deze Honda Civic die (voor weinig?) wordt verkocht door Nederlandse overheid heeft leuke verrassing onder de motorkap

Toyota Land Cruiser 250: zo gedraagt ie zich in het terrein (review)

De Subaru Forester e-Boxer is de duurste in zijn klasse, maar is het ook de beste? (review)

Honda wil niet meer fuseren met Nissan, maar dat is niet direct slecht nieuws voor Nissan

Met dit handige foefje kan de Toyota GR Corolla 50 km/u harder rijden

Hoe rijdt de vernieuwde Toyota GR Yaris? (review)

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

Verzamelaars gaan deze zescilinder Ferrari vanaf april heel serieus nemen

De ombouwkosten van de Alpine A110 Ravage zijn hoger dan de prijs van de auto

Ford verkoopt vooral brave hybrides, maar er is ook nog een Mustang met een V8 en 810 pk

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Zie jij van welke populaire auto de koplampen van deze bus komen?

De goedkoopste Mercedes sedan die je in Nederland kan bestellen, gaat eruit

Onderhoud aan de auto in Nederland kan binnenkort wel eens erg duur worden

Waarom elektrische auto’s in de toekomst juist minder actieradius kunnen hebben

Reacties