
Je hebt vast meegekregen dat het in de volgende Gymkhana niet Ken Block zal zijn die rijdt. Zijn maatje en levend Duracell-konijn Travis Pastrana kruipt achter het stuur van een bandenverslinder voor het elfde deel in de serie. Hij kan prima overweg met een rallyauto en bij hem ontbreekt elk gevoel voor gevaar, dus het belooft een spectaculaire editie te worden.
Niet alleen de bestuurder wordt gewisseld, ook Ford mag deze editie bankzitten. Travis kiest voor de nieuwste Gymkhana een Subaru WRX STI, net als Block dat deed in 2008. Geen standaard Subaru, uiteraard. Het is een hedendaagse Groep B-rallyauto met invloeden van de DTM en WRC. De 2,3-liter viercilinder boxermotor werd volledig op maat gemaakt. Het vermogen is onbekend, maar zeker toereikend.
Je zag de Subaru al eerder in actie, maar nu is de Gymkhana-Subaru van Travis Pastrana ook bestickerd. Samen met de CCO van Hoonigan bedacht Pastrana de nieuwe uitdossing voor de WRX STI. Het ontwerp is een knipoog naar de Amerikaanse staat Maryland en de liefde van de coureur voor ruitjesbekleding. Neem gerust even de tijd om in de galerij de details van het ontwerp te bekijken.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Je kunt in de nieuwe Subaru WRX een cd-speler laten monteren, maar de prijs hangt van iets vreemds af

Travis Pastrana gaat rallyrijden voor Subaru in deze WRX-rallyauto

Subaru WRX STi met Ferrari V8 klinkt hemels

Tweedehands JDM-auto? Met deze drie maak je Han trots

Gymkhana Subaru WRX STI van Travis Pastrana

De Subaru Forester e-Boxer is de duurste in zijn klasse, maar is het ook de beste? (review)

Zullen Subaru-fans boos of blij zijn als ze horen welke motor in deze Impreza ligt?

Legendarische rallyauto voor de straat (die ooit heel goedkoop was in Nederland) keert terug

De betrouwbaarste auto in zijn klasse wordt nu eindelijk interessant in Nederland

Waarom (helaas) niemand het betrouwbaarste automerk van Nederland koopt

Iemand loste het probleem van deze vergeten sportcoupé op briljante wijze op

Driften met de Subaru Family Huckster met Travis Pastrana als bijrijder

Travis Pastrana geeft rijles in de Subaru Family Huckster: zo rij je Gymkhana

Travis Pastrana gaat rallyrijden voor Subaru in deze WRX-rallyauto

Deze nieuwste Gymkhana met klassieke Subaru GL Wagon is krankzinniger dan ooit

De nieuwste Gymkhana-auto is deze Subaru GL Wagon uit 1983

Gymkhana 2020 is hier, met Travis Pastrana

Je kunt nu wielen uit de Gymkhana-video’s van Ken Block kopen voor het goede doel

De nieuwe Gymkhana is hier, de laatste met Ken Block achter het stuur

Driften met de Subaru Family Huckster met Travis Pastrana als bijrijder

Trailer: Ken Block had nog één Gymkhana opgenomen, en die komt binnenkort uit

Travis Pastrana geeft rijles in de Subaru Family Huckster: zo rij je Gymkhana

Waarom de Audi S1 Hoonitron de beste elektrische racer van dit moment is

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)
