De vernieuwde BMW i3 heeft een sneller broertje

De i3 krijgt wat botox en een anabool broertje. Zie hier de vernieuwde BMW i3 en BMW i3s.

vernieuwde BMW i3s
vernieuwde BMW i3
vernieuwde BMW i3s
vernieuwde BMW i3
vernieuwde BMW i3s
vernieuwde BMW i3s
vernieuwde BMW i3s
vernieuwde BMW i3s
vernieuwde BMW i3s
vernieuwde BMW i3s
vernieuwde BMW i3
vernieuwde BMW i3
vernieuwde BMW i3
vernieuwde BMW i3
vernieuwde BMW i3
vernieuwde BMW i3
vernieuwde BMW i3
vernieuwde BMW i3s
vernieuwde BMW i3
vernieuwde BMW i3s
vernieuwde BMW i3
vernieuwde BMW i3s
vernieuwde BMW i3s
vernieuwde BMW i3s
vernieuwde BMW i3s
vernieuwde BMW i3s
vernieuwde BMW i3s
vernieuwde BMW i3
vernieuwde BMW i3
vernieuwde BMW i3
vernieuwde BMW i3
vernieuwde BMW i3
vernieuwde BMW i3
vernieuwde BMW i3

De kleine elektrische auto van BMW heeft zich inmiddels al stevig geïntegreerd in het straatbeeld, ondanks z’n forse prijs. Maar kleintjes worden groot (of beter: oud), dus werd het hoog tijd om de i3 op te frissen. En met name ook z’n actieradius op te krikken. En terwijl die vernieuwde BMW i3 wat botox kreeg, kwam er aan anabool broertje bij: de BMW i3s.

De vernieuwde BMW i3 heeft er geen vermogen bij gekregen, maar de i3s is wel krachtiger. Die heeft namelijk 14 hele pk’s meer dan de gewone i3, wat hem op een totaal van 184 pk brengt. Hij sprint in 6,9 seconden naar 100 km/u, en dat is 0,4 seconde sneller dan de standaard versie. Het zijn dus geen aardverschuivende prestaties, maar bij dit soort auto’s gaat het vooral om het bereik.

Actieradius van de vernieuwde BMW i3

Om zo ver mogelijk te komen, kun je optioneel een verbrandingsmotor krijgen, die fungeert als range-extender. Dat snorfietsploffertje drijft dus geen wielen aan maar is een soort naaimachientje dat de accu’s bijlaadt terwijl je rijdt. Maar die uitvoering gaat waarschijnlijk niemand in Nederland nemen, want bijtelling. Met de range-extender kun je met beide versies in de praktijk 330 kilometer rijden, volgens BMW. Zonder dat extra motortje is dit 200 kilometer. Z’n voorganger uit 2014 haalde maar 160 kilometer, de gefacelifte versie uit 2016 schopte het ook al tot 200 praktijkkilometers (300 theoretisch).

Bij de vernieuwe BMW i3 zijn de aanpassingen vooral aan het uiterlijk gedaan. Hij oogt weer even net wat frisser en imposanter dan de vorige versie. Verder is de i3 heel hip door veel connectiviteit en mooie carrosseriekleurtjes, zoals de uitvoering op de foto’s hierboven.

Die vernieuwde BMW i3 en i3s zullen op de autoshow van Frankfurt te bewonderen zijn. In november van dit jaar zullen beide auto’s geleverd worden aan klanten. Over de prijzen is echter nog niks bekendgemaakt. Waarschijnlijk zullen we deze in Frankfurt te horen krijgen. Wij zijn vooral benieuwd naar het nieuwe snellere broertje van de vernieuwde i3.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws