01. Snelheid is niet belangrijk in Monaco

Vorig jaar kwalificeerde Daniel Ricciardo op pole position in zijn Red Bull. Dit was in het jaar dat Mercedes vrijwel elke race domineerde. Downforce en tractie zijn bij het stratencircuit vele malen belangrijker dan de kracht van de motor. We zullen dus een interessante race voor de winst kunnen zien. Voor coureurs is het rijden in Monte Carlo net alsof je met je fiets door de supermarkt scheurt.

02. De kwalificatie is van levensbelang

Het is al moeilijk om met je fiets door de supermarkt heen te scheuren, laat staan dat je dan ook nog eens iemand moet inhalen. Alleen in de tunnel kan fatsoenlijk ingehaald worden, maar dan moet je ook wel een stuk sneller zijn. Om te winnen in Monaco, is het heel belangrijk om een goede kwalificatie te rijden. Daarbij moet je ook zorgen dat de bandenstrategie goed is, want hierdoor gaf Ricciardo vorig jaar de race uit handen.

03. Waarom Max Verstappen niet blij wordt van Monaco

Het huis van Max Verstappen staat in Monaco, dus je zou denken dat hij het circuit goed zou moeten kennen. Toch blijkt de coureur met nummer 33 nog veel moeite te hebben met het circuit. Van de twee races die hij hier gereden heeft, zijn er twee geëindigd in een crash. Hij zal zich dus vooral moeten concentreren op het uitrijden van de race. We willen namelijk geen herhaling van de GP van Spanje van dit jaar.

04. De GP van Monaco in feiten en cijfers

Lengte: 3,3 kilometer Aantal bochten: 19 Aantal ronden: 78 Meeste overwinningen: Ayrton Senna (6) Ronderecord: 1:17.939 – Lewis Hamilton, Mercedes, 2016 Bandenkeuze: Soft – Supersoft – Ultrasoft

05. Om deze tijden racen de coureurs door de straten

Donderdag 1e vrije training: 10:00 – 11:30 2e vrije training: 14:00 – 15:30 Zaterdag 3e vrije training: 11:00 – 12:00 Kwalificatie: 14:00 – 15:00 Zondag Race: 14:00 – 16:00 Foto: Red Bull Content Pool, Will Pettengir

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)