Omdat er niet heel veel wordt geracet op het Cicruit Gilles Villeneuve, ligt er veel vuil op de baan in Montreal. Hierdoor was het voor een handje coureurs lastig om een ronde te voltooien zonder te spinnen. Zo spinden beide Ferrari’s in het eerste half uur van de 1e vrije training van de GP van Canada 2017. Later werd ook Hülkenberg slachtoffer van het vervuilde asfalt.

Bij deze 1e vrije training kunnen we een goede eerste indruk krijgen welk team er het beste voorstaat dit weekend. Aan het begin van deze vrije training namen de beide Ferrari’s de leiding. Later walste Mercedes echter over deze tijden heen en waren zij het snelst. De tijd van Hamilton zou ook niet meer verbroken worden.

Hoe deed Verstappen het in de vrije training?

Rondom de Red Bulls van Verstappen en Ricciardo is het een lange tijd vrij rustig. Ze zetten wel tijden neer, maar deze zijn lang niet snel genoeg om in de buurt van Ferrari en Mercedes te komen. Dit komt mede doordat de Red Bulls niet op de snelste ultrasoft band rijden. Uiteindelijk komt Verstappen niet verder dan de zevende tijd en Ricciardo moet genoegen nemen met de negende tijd.

De minder snelle tijden van Red Bull zijn echter nog geen reden om te wanhopen. Het weekend is nog lang en de volgende twee vrije trainingen zullen uitwijzen of Red Bull op de snelle band wel kan meekomen met de top van het veld.

De tweede vrije training begint vanavond om 20:00 uur Nederlandse tijd.

Resultaat 1e vrije training van de GP van Canada 2017

1.  L. Hamilton 01:13.809
2.  S. Vettel 01:14.007
3.  V. Bottas 01:14.046
4.  K. Raikkonen 01:14.230
5.  S. Perez 01:14.578
6.  E. Ocon 01:14.785
7.  M. Verstappen 01:14.861
8.  F. Massa 01:15.106
9.  D. Ricciardo 01:15.441
10.  D. Kvyat 01:15.658
11.  S. Vandoorne 01:15.943
12.  K. Magnussen 01:16.233
13.  L. Stroll 01:16.313
14.  R. Grosjean 01:16.345
15.  N. Hulkenberg 01:16.473
16.  F. Alonso 01:16.521
17.  M. Ericsson 01:16.805
18.  J. Palmer 01:17.004
19.  P. Wehrlein 01:17.606
20.  C. Sainz Jr. geen tijd

Foto’s: Ferrari, Red Bull Content Pool, Daimler AG

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)