De hoofdrolspelers van het Formule 1-seizoen van 2017 zijn tot nu toe Vettel en Hamilton. In Bahrein was de strijd tussen deze twee coureurs wederom spannend, maar Vettel won het gevecht om deze redenen:

01. Vettel ging er vandoor als een paashaas

De start van Sebastian Vettel was uitstekend. Hij deed precies wat hij moest doen: Hamilton in de eerste bocht voorbij gaan. Het initiatief ging hierdoor meteen naar de Duitser. Nadat de safety car binnen was, wist hij ook goed Bottas van zich af te houden. Dit gaf hem de mogelijkheid om het gat met de zilveren pijlen te creëren dat hem uiteindelijk de overwinning bezorgde.

02. Het tempo van Bottas was te laag

Na de start kon Bottas nog vooraan blijven rijden. Gedurende de race werd het echter duidelijk dat hij niet snel genoeg was om de race te winnen. Twee keer moest hij Hamilton voorbij laten, zodat de Brit de jacht op Vettel kon openen. Valtteri Bottas lijkt nu officieel de nummer twee te zijn in het team van Mercedes. Of de laatste plek binnen Mercedes, net hoe je het bekijkt.

03. Hamilton was een beetje dom

Lewis Hamilton kwam zes en een halve seconde later over de finish dan Sebastian Vettel. Doordat hij Ricciardo ophield bij het inrijden van de pitstraat kreeg hij een straf van vijf seconden. Als hij deze straf niet had gekregen, was Hamilton erg dicht in de buurt gekomen van Vettel en had hij misschien de winst kunnen pakken. Dit was dus niet de slimste actie van de Mercedes-coureur.

04. Ferrari had een goede strategie (voor het eerst)

Vorig seizoen kon Ferrari hun eigen race nogal eens verpesten door een slechte bandenstrategie te kiezen. Tijdens de GP van Bahrein was hun strategie echter precies goed. De vroege pitstops pakte goed uit voor Vettel en mede hierdoor wist hij de race te winnen.

05. Räikkönen is kort maar krachtig tijdens interviews

Oké, dit zal misschien niet hebben geholpen met het winnen van de race en Kimi kwam achter beide Mercedessen over de finish. Toch weet de Iceman altijd goed zijn gedachten in één woord samen te vatten: Bwoah. Foto: Daimler AG, Ferrari

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)