Druk bij Verstappen
Verstappen lijkt onder druk te staan. Zowel in Australië als in Bahrein waren de prestaties niet waar de Nederlander op gehoopt had. Het lijkt even niet zo soepel te lopen bij Max. Alleen als hij zijn verstand op nul weet te zetten, kan hij zorgen voor een goed resultaat op het Shanghai International Circuit. We weten dat Max fenomenale prestaties op dit circuit kan neerzetten.
Winst voor Hamilton
Hamilton heeft laten zien dat hij zijn weg rond dit circuit wel weet. Vijf keer eindigde hij hier als eerste. Het is voor hem belangrijk om deze race zijn zesde overwinning in China te pakken. Vettel heeft de eerste twee races van het seizoen gewonnen en loopt nu al zeventien punten voor op de huidig wereldkampioen. Om aansluiting te vinden, is het essentieel voor Hamilton dat hij boven Vettel eindigt.
Strategie van Mercedes
Om te winnen, zal hij wel op zijn team moeten kunnen vertrouwen. Tot dusver is strategie niet de beste kant geweest van Mercedes. In de eerste race werden ze verrast door Vettel die voor Hamilton de pitstraat uit kwam rijden. In Bahrein hoopten ze dat Vettels banden het zouden opgeven, wat uiteindelijk niet gebeurde. Maar goed: drie keer is scheepsrecht, toch?
Bandenkeuzes
De strategie zal in ieder geval een belangrijk onderdeel van deze race worden. Normaal stelt Pirelli tijdens een race drie opeenvolgende gradaties van zachtheid van banden beschikbaar. Deze keer hebben de teams echter de keuze uit de medium-, soft- en ultrasoft-compounds. De supersoft – die tussen de soft en ultrasoft zit – is hierbij dus weggelaten, wat voor veel verschil in snelheid en lengte van stints kan zorgen.
TopGears podiumvoorspelling voor de GP van China
1. Lewis Hamilton
2. Sebastian Vettel
3. Valtteri Bottas
De GP van China in feiten en cijfers
Lengte: 5,5 kilometer
Aantal bochten: 16
Aantal ronden: 56
Meeste overwinningen: Lewis Hamilton (5)
Ronderecord: 1:32,238 – Michael Schumacher, Ferrari, 2004
Bandenkeuze: Medium – Soft – Ultrasoft
Data en tijden van de GP van China
Vrijdag 13 april 2018
1e vrije training: 04:00 – 05:30 uur
2e vrije training: 08:00 – 09:30 uur
Zaterdag 14 april 2018
3e vrije training: 05:00 – 06:00 uur
Kwalificatie: 08:00 – 09:00 uur
Zondag 15 april 2018
Race: 08:10 – 10:10 uur
Foto: Red Bull Content Pool
Reacties