De Lamborghini Huracán Super Trofeo zie je vrijwel nooit zonder stickers en al helemaal niet op de openbare weg. Lamborghini bouwde de raceversie om op het circuit te rijden tussen zijn soortgenoten. De eigenaar van dit exemplaar wisselde de sponsorstickers in voor een setje Duitse kentekenplaten. Details zijn schaars, maar zeker is dat er een hoop tijd, energie en geld verdween om de auto straatlegaal te maken. Dit is (of was?) voor zover bekend de enige straatlegale Lamborghini Huracán Super Trofeo ter wereld..

Waarom je zo veel moeite zou doen om een Super Trofeo een kenteken te geven? Voornamelijk ‘omdat het kan’ of omdat je iets wilt hebben dat je vriendjes van de Lambo-club niet hebben. Maar ook omdat je er dan mee op de Nürburgring mag rijden tijdens de openbare Touristenfahrten-dagen. En daar ging het mis voor deze (v)Lambo. De Oostenrijkse coureur Constantin Schöll zat volgens zijn Instagram achter het stuur op het moment dat de Huracán in de fik vloog. Hij zegt dat iedereen het goed maakt. Met de straatlegale Lamborghini Huracán Super Trofeo gaat het helaas een stuk minder goed.

De oorzaak van de brand is onbekend. Het kan te maken hebben met een aanpassing die nodig was om de auto straatlegaal te maken, of het is gewoon dikke pech. Italiaanse supercars willen weleens vaker spontaan ontbranden. De 5,2-liter V10 van de Super Trofeo stuurt 620 pk en 570 Nm naar de achterwielen en de auto weegt net geen 1.300 kilo. Veel van het plaatwerk bestaat uit koolstofvezel en binnenin zit een volledige rolkooi. Hopelijk valt de straatlegale Lamborghini Huracán Super Trofeo nog te redden.

Huracán in de brand

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Constantin Schöll (@constantinschoell) on

De Huracán naast de Ring

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Constantin Schöll (@constantinschoell) on

De straatlegale Lamborghini Huracán Super Trofeo op dezelfde dag

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)