
‘De snelste en krachtigste productieauto die BMW M ooit heeft gebouwd.’ Als je bedenkt wát die jongens zoal gemaakt hebben, is dat nogal een statement. Maar de nieuwe BMW M5 CS belooft dan ook een behoorlijk ultieme supersedan te zijn. Hij treedt in de voetsporen van de hardcore CS-versies van M3, M4 en M2 en krijgt dankzij lichte wijzigingen aan de 4,4-liter V8 zo’n 10 pk meer dan de M5 Competition.
Specificaties BMW M5 CS
Het resultaat is een monumentale 635 pk en 750 Nm voor de BMW M5 CS, die worden afgeleverd aan alle vier de wielen (of alleen de achterwielen, als je in een dappere bui bent). Daarmee zit een 0-100’tje er in 3 seconden rond op. Da’s maar een tiende minder snel dan een Ferrari 812. BMW heeft daarnaast ook 70 kilo aan gewicht bespaard, waarbij de grootste ‘afvallers’ de CFRP-panelen van de carrosserie en de koolstofvezel stoelen in alle vier de hoeken van het interieur zijn. Inderdaad: de M5 CS is een pure vierzitter.
Het onderstel
Voor de echte nerds onder jullie: de CS ligt 7 millimeter dichter bij de grond, heeft aangepaste vering, speciale motorsteunen en de dempers van de M8 Gran Coupé. Volgens BMW zullen deze aanpassingen ‘het rijgedrag op de limiet’ verbeteren. Oh, en koolstof-keramische remmen zijn standaard op de BMW M5 CS. Dat mag ook wel voor dit geld.
De prijs
Alle CS’en krijgen de gouden accenten die je hier ziet, en als gerechtigheid nog bestaat in deze wereld, komen ze ook allemaal in deze kleur groen. De dagrijverlichting krijgt ook een gele tint. Misschien weet BMW dan toch wat mensen werkelijk willen? Alcantara? Check. Koolstofvezel? Check. Nürburgring-logo op de hoofdsteunen? Check, natuurlijk. De nieuwe BMW M5 CS komt in de lente naar de showrooms en kost minimaal 224.523 euro.
Meer van TopGear


De BMW M5 (G90) is heel erg goed, maar is het ook een M5? (review)

Is de hopeloos verouderde BMW M5 (E39) nog altijd de beste sportsedan?

Deze BMW M5 Touring (E39) is de droom van iedere liefhebber

Deze dikke BMW M5 is juist lichter geworden

BMW i5 M60 xDrive (review): nogal iGewikkeld

BMW is niet alleen sportiviteit op vier wielen – dit zijn de sportieve motorfietsen van BMW

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

BMW geeft een wel heel vreemde keuze voor de volgende M3 (maar hij wordt wel mooier)

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

BMW M5 CS: schakelflippers voor blinden?

G-Power G5M Hurricane RR is een BMW M5 met 900 pk

BMW M5 drift door Rome voor MI7
GP Infinitas Hurricane 2 moet 400 km/u halen

Alternatieven voor de BMW M5 Competition

De BMW M5-facelift schiet je scherm op

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

De verstandigste auto die je kunt kopen is compleet vernieuwd, maar jij kiest toch wel een BMW

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Wie nog naar Frankrijk of Duitsland wil met de auto, kan nu heel eenvoudig geld besparen (en een boete voorkomen)

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Mogelijk heb je tien jaar lang te veel betaald aan de RDW – zo krijg je je geld terug

Sinds vorig jaar wil plotseling niemand meer een Fiat 500, daarom doet het merk iets (geniaals) wat je nog nooit eerder zag

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro
