
Toeval bestaat niet. Gisteren plaatsen we nog onze rijtest van de – adem in – Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 4-Door Coupé, en vandaag komen we deze jongen tegen. Mansory heeft deze hybride GT voorzien van een exterieur waar je over kunt discussiëren. Waar in ieder geval iedereen tevreden over zal zijn, is het vermogen dat de tuner toevoegt.
Vanuit de Mercedes-AMG-fabriek produceert de 4,0-liter V8 biturbo met elektrohulp 844 pk en 1.400 Nm. Dat is voor Mansory net niet genoeg. Na het kietelen van de achtcilinder produceert hij nu 880 pk en 1.490 Nm. Blijkbaar is een sprintje van 0 naar 100 km/u nu mogelijk in 2,8 seconden. De topsnelheid gaat iets omhoog naar 320 km/u, ondanks die joekel van een achtervleugel.
Omdat het een Mercedes-AMG GT van Mansory is, stoppen de visuele aanpassingen aan de carrosserie daar niet. Er zijn een nieuwe diffuser, uitlaatpijpen, wat inzetstukken van koolstofvezel en gele details. Ook zijn er nieuwe zijskirts en staat het ding op 22-inch wielen. Het vooraanzicht wordt gedomineerd door de beestachtige koolstofvezel motorkap met verschillende luchtinlaten.
De prijs van de Mercedes-AMG GT van Mansory
Om subtiliteit stond Mansory al niet bekend en dat imago versterkt de tuner met deze Mercedes-AMG GT 4-Door. Je kunt het hele pakket met auto en al bestellen bij Mansory. Daarvoor dien je 351.900 euro over te maken. De standaard-GT die wij testten, kost in Nederland 239.541 euro. Wil je ruim een ton besparen, stijlvoller rondrijden en neem je genoegen met 40 pk minder? Laat deze Mansory dan links liggen.
Meer van TopGear


Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 4-Door Coupé review: Oneindig koppel

Will.i.am plakt met Mercedes de neus van een G-klasse op een AMG GT 4-door

De prijs van de Mercedes-AMG GT 63 S E Performance is bekend

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance is een PHEV

Fostla pakt Brabus 800 nog een keer aan

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

De Action stunt met deze extreem betaalbare Mercedes-AMG voor kinderen (met afstandsbediening)

Mercedes neemt meest gehate feature van Tesla over (maar doet het nu wel goed)?

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Mansory Cybertruck is een vreemd eerbetoon aan Elon Musk, maar wel een grote verbetering

Doe een bod: Blijkbaar wil niemand deze Bentley met 880 pk van Domeinen

Dit is de nieuwe auto van Tiësto, met een knaloranje interieur

Oh nee, Mansory heeft weer een waterscooter aangepast

De Mercedes-AMG SL Roadster van Mansory ziet eruit als een speelgoedauto

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Wie nog naar Frankrijk of Duitsland wil met de auto, kan nu heel eenvoudig geld besparen (en een boete voorkomen)

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Mogelijk heb je tien jaar lang te veel betaald aan de RDW – zo krijg je je geld terug

Sinds vorig jaar wil plotseling niemand meer een Fiat 500, daarom doet het merk iets (geniaals) wat je nog nooit eerder zag

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro
