We zien wel vaker dat fabrikanten een bepaalde motor gebruiken in meerdere modellen. Middels kleine aanpassingen – waarvan sommige softwarematig – past men dan het vermogen aan tot wat gangbaar is in de klasse. In het geval van de BMW M2 is het vrij extreem. De Duitse tuner G-Power bewijst dat met hun visie op de M2. Deze kun je namelijk met veel, krankzinnig veel, of exorbitant veel vermogen krijgen.

Dat komt natuurlijk door de basis van de M2, diens S58B30T0-motor. Dat blok gebruikt BMW ook in de M3 en M4. In die twee uitvoeringen heeft hij 480 pk (handbak), 510 pk (Competition), 530 pk (Competition xDrive) of 550 pk (CS). Omdat de M2 lager in de pikorde staat, heeft deze slechts 462 pk. Echter, als je deze motor opvoert – precies wat G-Power doet – is het plafond min of meer hetzelfde.

Wij willen geen ‘stage’zeggen, G-Power ook niet

Er zijn drie stadia qua tuning (dat omschrijven we zo omdat we écht niet ‘stage’ willen zeggen). Het begint met een simpele ECU-aanpassing. Dan stijgt het vermogen naar 600 pk en 720 Nm. Vervolgens kun je het combineren met een sportuitlaat, dan heb je ineens 650 pk en 780 Nm. Als je de sportuitlaat combineert met een downpipe, stijgt het vermogen naar 700 pk en 840 Nm.

G-Power BMW M2 GP700 (G87) oranje (2024) zijkant

We weten niet wat indrukwekkender is: dat dit vermogen in een M2 zit of dat het met zulke milde ingrepen al mogelijk is. Je merkt dus dat het in de basis een teruggetunede motor is, maar dan nog zijn de reserves enorm. G-Power is namelijk niet een tuner die tot het uiterste gaat qua vermogen en koppel. Het moet wel lekker rijden en heel blijven.

G-Power M2 zorgt voor innige vriendschappen met bandenboer

De velgen passen in dit geval mooi bij de oranje lakkleur. Het zijn de G-Power Hurricane RR-velgen. Deze gesmede karrenwielen zijn enorm groot, maar vrij licht. Voor meten ze 20 inch, achter 21 inch. De bandenmaat voor is 285/30 R20, achter heb je 295/25 R21. Met zoveel vermogen op de achterwielen zul je de achterbanden vaak moeten vervangen. We hebben even gekeken voor je: de Michelin Pilot Sport 4S-banden kosten dik 400 euro per stuk.

G-Power BMW M2 GP700 (G87) oranje (2024) linksachter schuin

Reken er dus maar op dat je een innige relatie kunt beginnen met je bandenleverancier. Alle verjaardagen van de kinderen van de bedrijfsleider van Euromaster uit je hoofd kent. Verdere modificaties aan de G-Power M2 zijn vrij mild. Een flinke spoiler (bovenop de bestaande spoiler) is het hoogtepunt. Verder kun je een speciale cover krijgen voor op de motorkap. Je kunt overigens alle onderdelen ook los bestellen.

Reacties

  • Tom heeft op 2 september 2024 geschreven:

    Linkje naar de koopoptie+prijs?

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)