
Ongemerkt gaat de Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio toch alweer vijf jaar mee. De Stelvio Quadrifoglio volgde een jaartje later. Tijd om de twee een kleine opfrisbeurt te geven. Met het exterieurdesign is weinig mis, dus dat laat Alfa Romeo voor wat het is. Wel veranderen ze het kleurenaanbod, het interieur en bieden ze nu een Akrapovič-uitlaat aan. Onder de categorie Heritage (erfgoed, in goed Nederlands) verschijnen de kleuren Rosso 6C Villa d’Este, Ocra GT Junior en Verde Montreal. Die laatste is de groene kleur die je hierboven ziet. Liefhebbers kunnen groene gordels aanvinken in de optielijst.
Andere kleurcategorieën zijn Competizione, Metallic en Pastel. Volgens Alfa is dit een ‘op emotie gebaseerde strategie die de lakkleuren van de carrosserie naar klasse groepeert en niet alleen naar technologie’. Op de optielijst verschijnen nieuwe 21-inch velgen en beide modellen krijgen nieuwe led-achterlichten. Het stuur en de pook zijn ook iets aangepast. Als kers op de taart plaatst het merk een nieuw 8,8-inch infotainmentsysteem, waarop je nu belangrijke gegevens zoals temperatuur, koppelafgifte en turbodruk kunt aflezen. Ook de middenconsole is nieuw en biedt meer opbergruimte.
Specificaties Alfa Romeo Giulia en Stelvio Q
De 2,9-liter V6 behoudt zijn 510 pk en 600 Nm, anders zou de Quadifoglio concurreren met de GTAm. Bij de Giulia Q gaat het vermogen naar de achterwielen, bij de Stelvio Q naar alle wielen. De 0-100-tijd is dus nog 3,9 seconden voor de Giulia en 3,8 seconden voor de Stelvio. Een onzichtbare wijziging zijn de nieuwe rijhulpjes, zoals rijstrookassistentie, dodehoekwaarschuwing en actieve cruisecontrol. Met deze nieuwe systemen kunnen de auto’s autonoom rijden volgens niveau 2, wat neerkomt op automatisch remmen en accelereren waar mogelijk. De Stelvio Q en Giulia Q kosten respectievelijk minimaal 135.450 euro en 119.950 euro.
TopGear nieuwsbrief
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox.
Reacties
Geef een antwoord Reactie annuleren
Meer van TopGear



De Alfa Romeo Giulia en Stelvio Estrema zijn gemaakt met hulp van het F1-team


Hagel sloopt Alfa van Kimi Räikkönen


Alfa’s Giorgio-platform is terminaal



Alfa Romeo Stelvio Q: nog even over de achterwielen


Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 pk Veloce Q4


Komt de Alfa Romeo 6C dit jaar dan echt? Het merk hint naar een nieuwe supercar


Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid review: Een ander soort Alfa, maar toch vertrouwd


De Alfa Romeo Giulia SWB Zagato is een serieus verbouwde Giulia


Officieel: Frédéric Vasseur vervangt Binotto als teambaas bij Ferrari




Alfa Romeo Stelvio en Giulia krijgen facelift, zien er nog steeds prachtig uit


Er was bijna een Alfa Romeo met een V8 en een Dodge-badge



Alfa Romeo Stelvio Q: nog even over de achterwielen


Tesla Model 3 vs Alfa Romeo Stelvio Q


BMW M3 vs Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio


Geen Giulia GTAm? Dan een Giulia Q, plus dit



Prijs Alfa Romeo Giulia GTA (en GTAm) zijn bekend



Alfa Romeo GTA en GTAm zijn officieel


Krachtigere Alfa Romeo Giulia GTA is onderweg


Tesla Model 3 vs Merc-AMG C 63 S vs BMW M3 vs Alfa Giulia Q



Ook de Polestar 2 krijgt achterwielaandrijving en meer vermogen (plus een nieuwe neus)


De nieuwe Mercedes-AMG CLA 45 heeft nog steeds de krachtigste viercilinder ter wereld



Het verstandige Volvo stapt ineens weer over op achterwielaandrijving


De elektrische e-tron heet nu Audi Q8 e-tron, om het net even wat verwarrender te maken




Alfa Romeo Stelvio en Giulia krijgen facelift, zien er nog steeds prachtig uit


Ford Focus ST review: Kon de hot hatch nog worden verbeterd?


Best vreemd: Ford geeft klanten geld om hun bestellingen te annuleren



Het verstandige Volvo stapt ineens weer over op achterwielaandrijving


Mansory verwijdert twee deuren om de Urus Coupé te maken die Lamborghini niet bouwt


Tesla krabbelt terug en levert naast de yoke nu ook een rond stuur voor de Model S en X


Vader rijdt (met opzet?) van 75 meter hoge klif in Tesla, iedereen komt met schrik vrij


Delta4x4 maakt een offroader van de Tesla Model Y


De nieuwe BMW M3 CS is een CSL met vierwielaandrijving (550 pk)



Ook de Polestar 2 krijgt achterwielaandrijving en meer vermogen (plus een nieuwe neus)


Dit zijn de nieuwe concurrenten van de Tesla Model 3, nu de prijs zover gezakt is


BMW M340i xDrive review: De reden waarom je geen SUV nodig hebt


De Volkswagen ID.7 is een elektrische Passat met 700 kilometer actieradius


Deze BMW 3-serie is omgebouwd tot (straatlegale!) driftkart met 1.200 pk


Ferrari 296 GTS review: Is de 296 als cabrio net zo fenomenaal?


Carlos Sainz Jr. vervangt na 10 jaar zijn Golf GTI door een Ferrari 812 Competizione


Niets is heilig: Tuner Liberty Walk pakt een echte Ferrari F40 aan (inclusief popnagels)


Kooptip: De Lamborghini Countach met (waarschijnlijk) de laagste tellerstand ter wereld


Deze Riva-boot heeft twee (!) Lamborghini V12-motoren aan boord


Mr. Bean verkoopt zijn geweldige Lancia Delta Integrale (zonder hangslot aan de deur)


Bezopen: In dit Europese land haalt iedereen gewoon rechts in


Alle verschillen tussen de Mitsubishi ASX en Renault Captur (was de designer echt zo lui?)


Je auto een dag van tevoren bij garage neerzetten? Misschien kun je dat beter niet doen


Dit kost het als je de sleutel van je Bugatti Chiron kwijtraakt


Meer power nodig? Koop deze straalmotor uit een Concorde


Miguel heeft op 8 mei 2020 geschreven:
Dat ziet er goed uit, nu de bmw m3 met akrapovic en de x3m ook.