
Volgens Bentley is dit de weelderigst ingerichte SUV ooit. Wij geloven het direct. Extra motivatie voor Rolls-Royce, zullen we maar zeggen. Voor wie niet bekend is met Mulliner: het is de afdeling van Bentley die de auto’s nog onbereikbaarder maakt voor de nederige sterveling. De agenda van Mulliner staat doorgaans vol met eenmalige projecten van de meest kapitaalkrachtige klanten. De speciale afdeling houdt het niveau hoog tussen de tuners; dus geen bodykits, grote velgen of gigantische uitlaten.
De Bentley Bentayga Mulliner houdt het ingetogen aan de buitenkant en zit vooral binnenin vol handgemaakte details. Zoals stiksels op haast elk zichtbaar oppervlak. Het hout dat je ziet is walnoot en loopt over in piano-zwart. Waar de middelste zitplaats was, zit nu een koelunit inclusief twee glazen gemaakt van kristal. Het geluidssysteem van Naim pompt 1.950 watt over de speakers. Uiteraard kun je achterin een driedelige picnic-set plaatsen met kristalglazen, een koelkast, bestek en porselein.
Totaal irrelevant bij een auto als de Bentley Bentayga Mulliner: in de overdadige SUV ligt nog altijd een W12 met 608 pk. Na 4,1 seconden lees je 100 km/u af van de teller. Wie zijn Ferragamo-schoen in het tapijt gedrukt houdt, haalt op den duur 300 km/u.
Meer van TopGear


De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Range Rover vs BMW iX vs Bentley Bentayga review: Welke luxe SUV is de beste?

De 10 snelste SUV’s ter wereld

Mansory bouwt de Bentley Bentayga Speed om tot Feroza

De Bentley Bentayga Extended Wheelbase moet de Mulsanne vervangen

Is een topsnelheid van 310 km/u wel verantwoord als een auto 2.595 kilo weegt?

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

Batur Convertible: De krachtigste cabrio van Bentley moet ruim 2 miljoen euro kosten

Bentley Batur review: Heerlijke daily driver van bijna twee miljoen euro

Rijden in de duurste en sterkste Bentley ooit

Bentley stopt met twaalfcilinders, maar niet voordat ze de krachtigste W12 ooit bouwen

Bentley Continental GT V8 Mulliner: is ie zo luxe genoeg?

Bentley Mulliner Bacalar is een weelderige tweezitter

Nieuwe Citroën C3 Aircross: keuzestress

Elektrische auto’s zijn niet langer verstandig meer

Hamann Jaguar F-Pace is nu al te koop

Brabus 550 Adventure 4×4-2: 10 feitjes

De Pininfarina H600 heeft een turbinemotor

Autosalon van Genève 2017: het bijzondere spul

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Hier ga jij volgende week in de file staan door de NAVO-top (ook buiten Den Haag is het drama)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Ken jij die schattige Lada Niva nog? Er is een nieuwe die 15.000 euro kost
