
Niet iedereen is handig genoeg om zijn eigen GT3-racer op basis van een BMW M6 te bouwen, maar we kunnen ons heel goed voorstellen dat je wel gecharmeerd bent van een auto die op de grens van de APK zit. Wacht je dan op de nieuwe Need for Speed Heat, of haal je deze BMW M3 GT2 S van G-Power?
Meer dan negen jaar geleden bouwde G-Power een roedel van deze straatlegale racers op basis van de M3 om te vieren dat BMW de 24 Uur van de Nürburgring won. De tuner plukte een stel M3’s van de weg die al een kenteken hadden, en daarom mogen deze breedgeschouderde auto’s gewoon de weg op.
De achterbank verdween bij de meeste exemplaren van de BMW M3 GT2 S, een vleugel verscheen en dankzij aanpassingen zoals koolstofvezel bumpers en lichtere stoelen zakte het gewicht met 150 kilo. Het koolstofvezelrijke dieet was niet genoeg, daarom monteerde de tuner de knaloranje SK II CS-supercharger op de V8, waardoor het vermogen steeg naar 600 pk en 580 Nm.
Dit exemplaar is net even iets anders. De achterbank zit nog stevig op z’n plek, de vorige eigenaar koos een ander setje velgen, het vermogen is zelfs 650 pk en de uitlaat komt van Akrapovič. De 0-100-tijd ligt onder de 4 seconden en de topsnelheid boven de 320 km/u. Op de teller staat 25.000 kilometer.
De BMW M3 GT2 S staat te koop bij een dealer in het Oostenrijkse plaatsje Sankt Florian am Inn, op zo’n acht à negen uur rijden vanuit Nederland. De vraagprijs is 119.000 euro. De terugreis is direct de perfecte testrit, want in Oostenrijk zijn er genoeg prachtige wegen. Misschien gelijk even langs de Nürburgring?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

De BMW M3 CS Touring is de duurste M3, maar heeft géén middenarmsteun

BMW gaat ook nog een mooie M3 bouwen met oude techniek

Deze opgeleukte BMW M340i heeft een fraaiere neus dan de M3 én meer koppel

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Waarom je voorlopig echt even niet met je BMW naar Friesland moet rijden

Stijlvolle BMW M440i is nu sterker en goedkoper dan originele M4

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

De overdreven G5M CS Hurricane RR is een BMW M5 CS met 900 pk

G-Power BMW 750i stoomt naar 330 km/u

G-Power G8M Hurricane RR: 8-serie met 900 pk

G-Power BMW X6 M: 800 pk is overdreven genoeg

De BMW M3 GT2 Art Car uit 2010 blijft geweldig (en hij staat in Nederland binnenkort)

VIDEO: Driftende BMW-rijder wordt betrapt door de politie, maar heeft extreem veel geluk

Vader en zoon kopen twee jaar na elkaar een BMW M3, ontdekken bizar toeval

Kijk hoe de V8 van een BMW M3 op hoge snelheid ploft op de Autobahn

Buitenkans: Het beste van vijf generaties M3 en M4 kan in één keer van jou zijn

Rijden* in een BMW M3 Formula Drift-auto met 2JZ-motor

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

Zo zou de betaalbare Lightyear 2 eruit hebben gezien als de Nederlandse autobouwer niet failliet was gegaan

Mercedes bevestigt toekomst V8 in de C 63 (maar gaan ze het nu ook doen?)

De ‘laatste echte Opel ooit’ kun je ergens op de wereld gewoon nog nieuw kopen

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is
