
Ken je die video waarin F1-coureurs worden gevraagd naar hun autocollectie? Coureurs als Felipe Massa en Nico Rosberg antwoorden naar verwachting met auto’s als een Ferrari F40 of een Mercedes 280 SL. En dan komt de toen nog 22-jarige Carlos Sainz. Hij rijdt een Golf GTI die hij van vaderlief heeft gekregen. Na tien trouwe jaren dienst mag de Golf met pensioen en Sainz Jr. stapt nu eindelijk in een Ferrari.
De Golf GTI van Carlos Sainz Jr. is er eentje van de zesde generatie. Met een 2,0-liter turbomotor is de cilinderinhoud groter dan zijn F1-auto, maar het vermogen van 210 pk is wat meer aan de bescheiden kant. Voor ieders ego is het goed om te zien dat zelfs F1-coureurs weleens een stoepje meepakken. De coureur levert een achterbank in, maar krijgt daar ruim 600 pk voor terug.
Sainz Jr. is bij zijn werkgever op de koffie geweest om een Ferrari 812 Competizione samen te stellen. Daarvan laat hij nu het resultaat zien. ‘Ik ben nu niet langer alleen Ferrari-coureur, maar ook een Ferrari-klant’, zegt Sainz in de video. Als ras-Nederlanders zijn we uiteraard razend benieuwd naar de personeelskorting die coureurs krijgen.
De Ferrari 812 Competizione van Carlos Sainz jr.

Je kunt de Ferrari 812 Competizione van Carlos Sainz jr. herkennen aan zijn matgrijze uiterlijk met rode accenten. Verder zijn er in de auto genoeg verwijzingen naar de eigenaar. Zo is zijn racenummer 55 in de vloermatten geborduurd. Ook vind je op de dorpel de woorden ‘Smooth Operator’, wat refereert aan het hitje uit de jaren tachtig dat Sainz een aantal keer fantastisch zong over de boordradio.
De 6,5-liter V12-motor produceert 830 pk en 692 Nm. Dat vermogen gaat naar de achterwielen. Een sprintje van 0 naar 100 km/u gaat in 2,9 seconden en de topsnelheid ligt rond de 340 km/u. Aan de eerste reactie te zien van Sainz is hij meer dan tevreden. Hij rijdt er ook alvast een stukje mee.
De Golf 6 GTI van Carlos Sainz Jr.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “Carlos Sainz Jr. vervangt na 10 jaar zijn Golf GTI door een Ferrari 812 Competizione”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De drie mooiste Ferrari-modellen komen te vervallen

Novitec zwaait de Ferrari 812 Superfast uit met de N-Largo S

Italiaanse politie moedigt Nederlandse Ferrari aan flink gas te geven

Straatrace Seat Leon en Ferrari 812 eindigt in tranen

Gecrashte Ferrari 812 Competiziones staan er droevig bij

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Ferrari komt met enorm veel nieuwe modellen dit jaar, waarvan één elektrisch

Op deze manier willen wij ook wel hybride rijden: 868 pk en een open dak

Herken jij welke populaire Ferrari verbouwd is voor deze 865.000 euro kostende auto?

Sainz senior gaat naar Ford: wat betekent dat voor de overstap van Max Verstappen?

Kwalificatie in China: Verstappen pakt pole, Hamilton P18

F1 in Japan: Max Verstappen rijdt onbedreigd naar de overwinning

Carlos Sainz wint overtuigend de GP van Australië 2024 bij afwezigheid van Verstappen

Verstappen pakt pole-position tijdens spannende kwalificatie in Australië

Verstappen werkt drukke 3e vrije training in Australië af, Leclerc klokt de snelste tijd

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

Die stoeprandschade is vrij logisch verklaarbaar: F1-coureurs pakken beroepsmatig continu de kerbs mee, dus het is niet gek dat ze dat in hun vrije tijd ook wel eens doen…