Zoals je misschien weet is SEMA een tuningshow in Las Vegas. Er staan echter niet alleen opgedirkte Japanse viercilinders. Chevrolet heeft bijvoorbeeld een paar serieuze circuitspeeltjes meegenomen in de vorm van de Corvette Z06X en de Camaro SSX.

GM, en dus ook Chevrolet, biedt zelf eindeloos veel performance-onderdelen aan voor haar auto’s. Hoe dat uit kan pakken, zie je op deze foto’s. De Z06X is gebaseerd op een fabrieks-Z06 en werd aangepakt door hetzelfde team dat de Corvette C6.R racewagen bouwt.

Voorzien van een boel koolstofvezel en zaken als keramische remmen, geldt dit als de lichtste productie-Corvette. Hij is verder uitgebreid met een rolkooi en racestoelen. Onnodige zaken als tapijt, isolatiemateriaal en de radio werden verwijderd. Motorisch bleef de auto grotendeels standaard, met uitzondering van een nieuw koelsysteem volgens racespecificatie.

De Camaro SSX is van hetzelfde recept: koolstofvezel splitters en spoilers, een aangepast onderstel en geen geluidsdempende spullen in het interieur. De achterbank werd er in zijn geheel uitgesloopt; dat scheelt weer. Andere, beter gekoelde remmen en een vrijer ademende motor maken het geheel af.

Reacties