Realiseren we ons wel eens dat het ontwikkelen van een peperdure auto met gigantische budgetten veel gemakkelijker is dan een succesvol model voor de massa te maken? Per verkocht exemplaar houdt de fabrikant maar weinig over en als concurrenten gelden niet alleen vergelijkbare types maar ook de op iedere straathoek aangeboden tweedehandjes.
 
Renault doet met Dacia goede zaken en ondanks dat de resultaten van het Franse merk niet zo geweldig zijn, houdt Dacia het concern aardig overeind. Maar Dacia heeft een probleem. De vraag is groter dan de productiecapaciteit en dat betekent dat nieuwe modelvarianten maar mondjesmaat gebouwd kunnen worden. De Dacia-fabriek in het Roemeens Pitesti probeert volledig over te schakelen op de immens populaire Logan MCV, zeg maar een grote, nieuwe stationwagon voor de prijs van een afgetrapte occasion.
 
Maar van deze Logan MCV is er eveneens een bestelversie en sinds kort ook een pick-up. Die laatste kan in Nederland best populair worden onder surfdudes die graag nieuw willen rijden, maar verder lak hebben aan uitstraling zolang de prijs maar goed is. Maar net als voor de bestelvariant geldt dat de Logan pick-up voorlopig alleen in Roemenië wordt verkocht. Meer krijgen ze er voorlopig simpelweg de fabriekspoort niet uitgeduwd.

Reacties