Oneerbiedig gezegd is Nederland het afvoerputje van ex-sneeuwatleet Jon Olsson. En we staan er met open mond onder om alles gretig op te vangen. En terecht. Helaas hebben de creaties van de Red Bull slurpende en permanent blije vlogger statistisch gezien slechts 33 procent overlevingskans. De legendarische Audi RS 6 DTM en de Lamborghini Murciélago legden helaas het loodje. Tot nu toe overleefde alleen de Lamborghini Huracán ons onherbergzame land. Een kleine gok, dus. Er zit niet voor niets een pokerfiche aan de sleutel.
Olsson wilde al snel nadat de Rolls klaar was iets nieuws. Auto Leitner adopteerde George – zoals ie heet – vervolgens. Dezelfde dealer kocht destijds ook de Audi RS 6 DTM.
George ging ooit naar Absolute Motors in Nederland voor zijn leuke extra’s. Om te beginnen pompten ze de V12 op naar 810 pk en werd een Quicksilver-uitlaat gemonteerd. In het interieur prijkt een hydraulische handrem en natuurlijk de bekende sterrenhemel. Enorme karrenwielen, een dakrek met verstralers en de befaamde camo-wrap kenmerken de buitenkant.
Wat kost de Rolls-Royce Wraith van Jon Olsson?
De prijs? Die staat er niet bij. Een goed bod, dus. Een niet-verbouwde Rolls-Royce Wraith met een vergelijkbare kilometerstand kost je in Nederland rond de 300.000 euro. De duurste – een nieuwe Black Badge – kost 491.375 euro. Vermoedelijk is dit een van de weinige auto’s waar modificaties de waarde omhoog drijven. En anders doet de roem van de oude eigenaar dat wel.
Reacties