
Het is altijd leuk als we nieuws krijgen van Novitec, de Duitse tuner die o.a. Ferrari, Maserati en Rolls-Royce aanpakt. Ongeveer een jaar geleden kwam Novitec Rosso (de wijsneusjes van Novitec die zich puur op Ferrari’s richten) met een aangepaste Ferrari 488. Waarschijnlijk was deze Ferrari 488 door Novitec nog niet extreem genoeg, want nu komen de Duitsers met een wel heel brute ‘widebody-versie’ van de 488 GTB en de 488 Spider, genaamd Novitec N-Largo.
Wat houdt N-Largo in?
Als Novitec de naam N-Largo aan een Ferrari hangt, is de motor flink aangepast, is de carrosserie vele centimeters breder en is het achterwerk groter dan dat van je schoonmoeder. De bodykit voor de 488 is vooral gericht op ‘efficiënte aerodynamica tot in de kleinste details’.
De Ferrari 488 door Novitec is in totaal 14 centimeter breder op de achteras dan de standaard 488. Dit komt vooral door de bredere wielkasten. De veranderingen aan de voor- en achterbumper hebben ook een goede reden. Zo krijg je bij de N-Largo-kit een lipje onder de voorspoiler. Deze zorgt ervoor dat de 488 stabiel blijft bij hoge snelheden. De nieuwe spoiler en de diffuser aan de achterkant zorgen voor nog meer downforce.
De N-Largo heeft ook nog leuke schoentjes gekregen. Ze bestaan uit drie delen, volledig handgemaakt door Novitec en te bestellen in 21 of 22 inch.
Hoe hard gaat de Ferrari 488 door Novitec?
Laten we zeggen dat de 488 N-Largo best wel een stukje harder gaat dan zijn standaard broertje. De Italiaanse achtcilinder heeft nu 772 pk en 892 nm. Dat is 102 pk en 132 Nm meer. Dit zorgt voor leuke prestaties. Een sprintje van 0-100 doet hij in 2,8 seconden en de topsnelheid ligt op 342 km/u.
Hoeveel gaat Novitec er produceren?
Zoals we gewend zijn van Novitec is er maar een beperkte oplage voor deze auto. Van de Novitec F12 N-Largo S zijn er in totaal maar negen gemaakt. Van de Ferrari 488 door Novitec worden in totaal 22 exemplaren gemaakt, elf coupés en elf 488 spiders. Dus wie zijn paardje nog wil laten kietelen door Novitec, kan maar beter een beetje vlot contact opnemen met de sales-afdeling. Er zijn waarschijnlijk nog wel meer dan 21 andere mensen geïnteresseerd in de N-Largo kit. Kosten? Geen idee, maar reken op veel.
Meer van TopGear


‘Had hem dan aan mij gegeven’: Karel krijgt supercar, baalt van hoge lasten

Nieuwe eigenaar Ferrari 488 crasht al na 3 kilometer tegen de vangrail

Ferrari klaagt Mansory aan en wint

Opel Corsa vs Ferrari 488 Pista in dragrace

Touring Superleggera Arese RH95 is een Ferrari

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Spectre van Novitec heeft slechts 578 pk, maar wel 24-inch putdekselvelgen

Novitec gaat voor goud met deze prachtige Maserati MC20 Cielo

Novitec zwaait de Ferrari 812 Superfast uit met de N-Largo S

Novitec geeft de Lamborghini Aventador Ultimae een upgrade met dikke Vossen-velgen

Novitec denkt dat je met 919 pk ook geen voorruit nodig hebt

Novitec maakt de Rolls-Royce Ghost Black Badge nog duisterder

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dit is de echte reden waarom de Fiat Multipla er zo lelijk uitziet (want er zit een gedachte achter)

Is deze A90 Final Edition een waardig afscheid van de Toyota GR Supra? (review)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

20.000 mensen bij Volkswagen nemen plotseling ontslag, en daar is het merk heel blij mee

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Wist je dat je (zelfs thuis) aan de laadpaal een onzichtbare heffing van zo’n 10 procent betaalt?

Gaat de populairste benzinesoort in Duitsland verdwijnen vanwege het klimaat?

Kia vernieuwt de Sportage, maar we vonden de oude neus eigenlijk mooier

Aankomende vrijdag sta je in de file, maar dat is niet de schuld van werkzaamheden of vakantieverkeer

Waarom je bij een gebruikte Volkswagen of Skoda straks goed naar de productiemaand moet kijken
