
De gebruikers van FerrariChat weten het zeker: er komt een cabrioversie van de Ferrari 812 Superfast. Ze voorspellen dat de Ferrari 812 Aperta of 812 Spider (een naam is nog niet bekend) in december al deels zal lekken en halverwege januari in Genève wordt voorgesteld aan het grote publiek.
Volgens het forum moet je denken aan een metalen klapdak, vergelijkbaar met het dak van de Ferrari Portofino. Sowieso zullen de twee vanaf de zijkant enorm op elkaar lijken. Je kunt je afvragen of zo’n Ferrari 812 Spider dan wel nodig is. Het antwoord is ja: het grote verschil is het tempo en het geluid.
800 pk in je Ferrari 812 Aperta
De Ferrari 812 Spider zal de 6,5-liter V12 met 800 pk (en zonder turbo’s) gebruiken als bron van aandrijving. Stel je maar even voor hoe het moet voelen om de open 812 door een tunnel heen te jagen. En dan klinkt zo’n Ferrari 812 Aperta/Spider ineens zo slecht nog niet. De 0-naar-100-tijd van de dichte Ferrari is 2,9 seconden.
Waarom je het bericht niet zomaar moet wegzetten als een loos gerucht op een willekeurig forum? ‘Ik bestelde mijn Ferrari 812 Superfast voordat ie een naam had, dankzij de informatie op Ferrari Chat’, zegt een gebruiker. De waarheid zal snel aan het licht komen.
Foto: CarWP
Meer van TopGear


De drie mooiste Ferrari-modellen komen te vervallen

Novitec zwaait de Ferrari 812 Superfast uit met de N-Largo S

Carlos Sainz Jr. vervangt na 10 jaar zijn Golf GTI door een Ferrari 812 Competizione

Italiaanse politie moedigt Nederlandse Ferrari aan flink gas te geven

Straatrace Seat Leon en Ferrari 812 eindigt in tranen

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

BMW M3 Touring (G21/G81) is bevestigd

Bugatti La Voiture Noire bestaat nog niet

Nissan GT-R R36: hoe staat het ermee?

Creatieve remklauwen van Brembo

De Ferrari hybride supercar komt deze zomer

Auto als investering: de beste en slechtste

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Lamborghini legt uit hoe de benzinemotor kan blijven leven na het verbod in 2035

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Cloe Downsett heeft een bijzondere baan bij Rolls-Royce

Deze betrouwbare V8 heeft slechts 3.057 kilometer per jaar gereden (en is dus de perfecte tweedehands auto)

Helmplicht voor fietsers komt er toch, maar alleen voor kale mannen

De volgende doorbraak bij auto’s zitten in je deuren: dit moet je weten over elektrostatische speakers

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard
