
Een Ferrari 812 Superfast kan niet wild met dumbbells slingeren of kilo’s eiwitten in zijn bakkes gooien om breder te worden. Nee, daarvoor moet je toch echt even langs bij tuners als Novitec. Hun creatie, de Ferrari 812 Superfast N-Largo, kun je vol zelfvertrouwen op het strand tonen. Of, gezien de rijhoogte, naast het strand.
N-Largo is de speciale afdeling van Novitec die gespecialiseerd is in het maken van nieuw bumperspul. Breed bumperspul, om precies te zijn. De Ferrari 812 Superfast N-Largo is bij de voorwielen nu zeven centimeter breder en bij de heupen zelfs veertien centimeter. Billenmannen mogen zich melden.
Bij een nieuwe look horen nieuwe schoenen. De 22-inch velgen, die samen ontwikkeld zijn met Vossen, vullen de kasten prima. Een voorspoiler, een achtervleugel en nieuw uitlaatsysteem met vier pijpen zorgen voor een nog agressievere uitstraling van de Ferrari 812 Superfast N-Largo. Met een klep in de uitlaat regel je de hoeveelheid ruzie met de buren.
Vanbinnen is de Ferrari 812 Superfast N-Largo niet breder, wel bruter
Het uiterlijk is niet het enige dat veranderd is aan de Ferrari 812 Superfast N-Largo. Toen ze toch bezig waren, besloot Novitec om het vermogen ook een kick te geven waardoor de Italiaanse hengst nu 840 pk voortstuwt en daarmee een topsnelheid heeft van 345 km/u. Binnen 2,8 seconden zit je al op de 100 km/u.
Dankzij sportveren scheer je 35 millimeter lager over het asfalt. Maak je geen zorgen over de voorbumper: dankzij een hydraulische liftkit aan de voorkant kun je met een druk op de knop de Ferrari 812 Superfast N-Largo 40 millimeter omhoog laten komen. Het interieur kun je volledig naar eigen wensen laten aanpassen door Novitec. Mooi paars is immers niet lelijk.
Meer van TopGear


De drie mooiste Ferrari-modellen komen te vervallen

Novitec zwaait de Ferrari 812 Superfast uit met de N-Largo S

Carlos Sainz Jr. vervangt na 10 jaar zijn Golf GTI door een Ferrari 812 Competizione

Italiaanse politie moedigt Nederlandse Ferrari aan flink gas te geven

Straatrace Seat Leon en Ferrari 812 eindigt in tranen

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Spectre van Novitec heeft slechts 578 pk, maar wel 24-inch putdekselvelgen

Novitec gaat voor goud met deze prachtige Maserati MC20 Cielo

Novitec zwaait de Ferrari 812 Superfast uit met de N-Largo S

Novitec geeft de Lamborghini Aventador Ultimae een upgrade met dikke Vossen-velgen

Novitec denkt dat je met 919 pk ook geen voorruit nodig hebt

Novitec maakt de Rolls-Royce Ghost Black Badge nog duisterder

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Deze onopvallende Seat is stiekem sneller dan jouw Porsche (en hij kost slechts 5.000 euro)

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

De nieuwe Lancia Ypsilon HF met 280 pk is goedkoper dan verwacht – dit kost ie

Lamborghini legt uit hoe de benzinemotor kan blijven leven na het verbod in 2035

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De volgende doorbraak bij auto’s zitten in je deuren: dit moet je weten over elektrostatische speakers

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

‘Waarom kom je soms groene ventieldopjes tegen? Is de eigenaar van zo’n auto opgelicht?’

Van dit tegenstrijdige advies wordt een lange rit met een elektrische auto een stuk aangenamer

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje
