Als je je dan toch al hebt overgegeven aan de totale onnodigheid van een krachtige SUV met een praktisch uitgedaagde daklijn, dan kun je er net zo goed helemaal voor gaan. Dus waarom stoppen bij de 625 pk van een BMW X6 M Competition? Beter breng je dat ding gelijk even langs bij een tuner voor de volle 800 pk. Het Duitse G-Power presenteert vandaag de GX6M, hun visie op de BMW X6 M. Ze bieden pakketjes aan voor 700 pk, 750 pk en 800 pk. Ga altijd voor de 800 pk.

De standaard BMW X6 M zet zijn 4,4-liter V8 met twee turbo’s in om een 0-100-tijd van 3,8 seconden te realiseren. Als het gaat om V8-SUV’s zijn eigenlijk alleen de Jeep Trackhawk en de Lamborghini Urus sneller naar de maximale snelheid op de Nederlandse snelwegen. De nieuwe 0-100-tijd van de G-Power BMW X6 M is niet bekend, maar ga er gerust vanuit dat zo’n Urus zijn launch uiterst goed moet uitkienen om deze bij te houden.

Wat kost het om 800 pk in de BMW X6 M te stoppen?

De mildste is een software-ingreep van 2.495 euro waarmee het vermogen groeit naar 700 pk. Voor 1.000 piek programmeren ze er nog 50 pk bij, maar dan moet je wel gelijk de sportuitlaat nemen (5.950 euro) en sportkatalysatoren (5.360 euro). Wil je naar de 800 pk en 950 Nm, dan moet je een setje turbo’s aftikken voor 5.950 euro. Joh, en als je dan toch bezig bent, verschuif dan voor 495 euro de snelheidsbegrenzer naar 300 km/u en laat de transmissie afstellen voor 795 euro. Vergeet niet dat je je eigen BMW X6 M van 202.000 euro moet aanleveren.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)