
Nee, dit is geen BMW M8 meer. Kijk maar naar de badges op de neus en op de bips – daar staat G-Power. Dit is de G-Power G8M Hurricane RR, een verre neef van de BMW M8 en in alle opzichten krachtiger, sneller en asocialer. Hij is er zo een die waarschijnlijk pas op het laatste moment een uitnodiging krijgt voor de familiebarbecue, in de hoop dat ie dan niet meer kan. Met een topsnelheid van 340 km/u is deze omgebouwde BMW zelfs sneller dan de Alpina B8.
Specificaties G-Power G8M Hurricane RR
Uiteraard begint de beul wel als een BMW M8 Competition. De 4,4-liter V8 krijgt opgewaardeerde turbo’s, een groter luchtinlaattraject, nieuwe zuigers en verstevigingen in de rest van de aandrijflijn. Het totale vermogen is na de ingreep 900 pk en het koppel 1.050 Nm. Een nieuwe 0-100-tijd wordt niet genoemd, maar we gokken dat ie wel onder de 3 seconden duikt. Een nieuwe achterspoiler helpt je de auto op de weg te houden.
De velgen van de G-Power G8M Hurricane RR zijn maatje 21-inch en een setje instelbare dempers laten de auto een paar millimeter zakken. Voor het interieur gaat G-Power in de weer met een flinke lap alcantara. Uiteraard zijn er badges in het interieur om je eraan te herinneren dat je een G-Power G8M Hurricane RR rijdt – al gokken we dat de motor dat ook al keer op keer doet. Mocht je de Hurricane RR niet mooi vinden als coupé, dan pakken ze bij G-Power met liefde een Gran Coupé of een Cabrio voor je aan.
Meer van TopGear


Er mag gehuild worden: dit is de laatste Alpina voordat het automerk gaat stoppen

De mooiste BMW van het moment kun je binnenkort niet meer bestellen

Eindelijk neemt BMW een zeer fraai model in productie

Wanneer gaat de mooiste BMW uit productie? En wat gebeurt er daarna?

BMW 858 CSL is hemelse perfectie, maar niet van BMW zelf

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

De mooiste BMW van het moment kun je binnenkort niet meer bestellen

Welke heb je liever: de BMW M8 Competition of een oude BMW 8-serie?

De duurste BMW die in 2022 in Nederland is verkocht, valt wat tegen

Hoe deze BMW M8 Competition met 900 pk toch nog een beschaafde daily driver bleef

De Zacoe BMW M8 GC is overbodig

BMW M8 wordt live aan stukken geknipt

Stijlvolle BMW M440i is nu sterker en goedkoper dan originele M4

700 pk was nog nooit zo bereikbaar (maar je gaat er niet beter van rijden)

De overdreven G5M CS Hurricane RR is een BMW M5 CS met 900 pk

G-Power BMW 750i stoomt naar 330 km/u

G-Power BMW X6 M: 800 pk is overdreven genoeg

G-Power G5M Hurricane RR is een BMW M5 met 900 pk

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Is de Ford Puma Gen-E beter dan zijn benzine-broertje? (review)

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig
