
‘The Power of Christ compels you!’ klonk het in Texas. En de meest bekende quote uit The Exorcist gaan we mooi niet hardop uitspreken. Volgende week onthult Dodge de langverwachte Challenger SRT Demon. De demonische broer van de Hellcat is in potentie de lijpste hard-rechtuit-auto die je kunt kopen. Maar nog voordat het duivelsgebroed verschijnt, wil John Hennessey een duiveluitdrijving uitvoeren… met vermogen.
De Hennessey Exorcist is een Camaro ZL1 met 1.013 pk (1.000 bhp). John Hennessey en zijn team pakten de 6,2-liter LT4-motor aan om het vermogen naar de vier cijfers op te drijven. De sprint naar de 100 km/u is in minder dan 3 seconden klaar en een kwartmijl legt de Camaro af in minder dan 10 seconden. Dom Toretto zou fan zijn. Ter vergelijking: de standaard ZL1 heeft 649 pk en ging al in 3,9 seconden naar 100 km/u.
Wat is er aan de Hennessey Exorcist gedaan?
Het grootste deel van het werk neemt de fonkelnieuwe supercharger voor zijn rekening. Deze drukt via een nieuwe intercooler extra lucht naar de cilinders. Een nieuwe nokkenas bedient de kleppen en een verse ECU zorgt dat de boel niet ploft.
Je kunt een Camaro met handbak óf automaat achterlaten bij Hennessey. Als je zelf niet roert, moet de transmissie versterkt worden en kost de upgrade 9.000 euro meer. Dat bedrag komt dus bovenop de 51.000 euro die Hennessey vraagt om jouw Camaro ZL1 om te bouwen tot Exorcist. Heb je geen Camaro? Maak dan 111.000 euro over naar John, dan krijg je een kant-en-klare Hennessey Exorcist. En voor 1.013 pk durven wij dat best een koopje te noemen.
Eén reactie op “Hennessey Exorcist gaat demonen verdrijven”
Laat een antwoord achter aan i-dtec 3 Reactie annuleren
Meer van TopGear


Deze roestige Chevrolet Camaro is een van de laatste projectauto’s van Paul Walker

De Hennessey Exorcist Camaro ZL1 Final Edition wil nog één keer de Challenger Demon verslaan

Vond je de NASCAR tijdens Le Mans ook zo geweldig? Dan is deze Camaro ZL1 iets voor jou

Het einde van de V8-musclecar nadert: ook de Chevrolet Camaro is binnenkort dood

Jenson Button gaat met deze NASCAR Camaro meedoen aan de 24 uur van Le Mans

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

Waarom de antieke LS-motor nog altijd de beste V8 ter wereld is (objectief gezien)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Is zo’n snelle Chevrolet Corvette C6 na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit is wat je in Amerika betaalt voor de krachtigste Corvette ooit gebouwd (1.000+ pk)

Hennessey lanceert nieuwe divisie met een Dodge SRT Demon met ruim 1.700 pk

Hennessey geeft de Ford F-150 een 3,0-liter supercharger voor 785 pk

De Hennessey Exorcist Camaro ZL1 Final Edition wil nog één keer de Challenger Demon verslaan

Hennessey pompt de Ford F-150 Raptor R op naar 1.000 pk

Vlug weekendje weg? Deze Hennessey Mammoth met ruim 1.000 pk heeft een tent

De Mustang GT500 van Hennessey produceert 1.200 pk

Met deze kit geef je een moderne Japanse auto de looks van een oude Amerikaan

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Met deze eenvoudige aanpassingen maak jij je betaalbare stationwagon lekker dik

Wist jij dat Ford een Focus RS heeft gemaakt met een V8 met 420 pk?

Zie jij van welke F1-coureur deze uitgebouwde Nissan GT-R Liberty Walk is?

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Inderdaad geen dure 1000pk plusser.
10 Exorcisten of 1 Veyron, de keuze laat ik over aan de mede lezers.
Zelf zou ik gaan voor de SRT Demon, omdat ik de Challenger gewoon een leukere musclecar vind om naar te kijken.
Al laat ik nog liever een Nissan GT-R Nismo ombouwen naar 1100pk.