
Het feestje zit er weer op. Alle veertig kopers die zo’n drie jaar geleden een krabbeltje plaatsten, hebben hun Divo ontvangen. De laatste Bugatti Divo die het atelier in Molsheim verlaat, is gespoten in dezelfde kleur blauw als de Bugatti EB110 Le Mans. De goudkleurige velgen zijn ook een knipoog naar de bestickerde raceauto. Het blauwe koolstofvezel slaat een brug naar de moderne tijd, meent Bugatti.
Het interieur is ook geen saaie bedoening. De cockpit bestaat uit French Racing Blue en Deep Blue. Noem deze Divo gerust een Blauto. De koolstofvezel accenten in het interieur zijn grijs met een matte afwerking. De eigenaar betaalde van de laatste Bugatti Divo ongeveer 5 miljoen euro voor de auto, exclusief eventuele belastingen. Elke Divo ziet er anders uit, al is blauw wel een veelvoorkomende accentkleur voor de hypercar.
De specificaties van de Bugatti Divo
De 456 kilo downforce die de Divo genereert, is 90 kilo meer dan de Chiron. Zijn vleugel van 1,8 meter breed is 23 procent breder dan de Chiron. De diffuser is een stuk breder en dieper. Over de hele koets strooide Bugatti met luchthappers en andere koelers of downforce-elementen. Bovenop zit een enorme NACA-luchtinlaat. De Divo is beter in het nemen van bochten, maar volgens Bugatti is het geen circuitmonster.
De Divo weegt 35 kilo minder. De 8,0-liter W16 met vier turbo’s is identiek aan zijn broer. Echt karig kon je de 1.500 pk en 1.600 Nm al niet noemen. 0-naar-100 doet de Bugatti Divo nog altijd in 2,4 seconden. De topsnelheid is geen 420 km/u, maar 380 km/u. Dat komt door de extra downforce en bijkomende weerstand. De Divo was bij de introductie de duurste Bugatti, maar hij is inmiddels ingehaald door de La Voiture Noire en de Centodieci.
Meer van TopGear


Hoe verscheep je een hypercar van 5 miljoen?

Bugatti Divo kopen? Dit is je kans

De Bugatti Divo-crash is niet wat het lijkt

Geen nieuwe Bugatti W16 meer

Alles over de Bugatti Divo

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

De echte reden waarom de nieuwe Peugeot e-208 GTi twee verschillende kleuren remklauwen heeft

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop, maar je mist wel iets belangrijks

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Er is een goede reden om deze Lexus IS te kopen en geen Mercedes-AMG of BMW M

Met dit slimme trucje van Google Maps bespaar je geld als je met de auto op vakantie gaat

Het CJIB gaat wegens foutje verkeersboetes terugbetalen – deze boetes komen in aanmerking

Autofabrikant roept tienduizenden Nederlanders op ‘onmiddellijk te stoppen met rijden’ in deze modellen

Bij jouw volgende auto moet je misschien zelfs extra betalen voor achterlichten

Mocht ik ooit ingehaald worden door deze auto, nu alvast mijn dank voor het mooie uitzicht en geluid….