
Het feestje zit er weer op. Alle veertig kopers die zo’n drie jaar geleden een krabbeltje plaatsten, hebben hun Divo ontvangen. De laatste Bugatti Divo die het atelier in Molsheim verlaat, is gespoten in dezelfde kleur blauw als de Bugatti EB110 Le Mans. De goudkleurige velgen zijn ook een knipoog naar de bestickerde raceauto. Het blauwe koolstofvezel slaat een brug naar de moderne tijd, meent Bugatti.
Het interieur is ook geen saaie bedoening. De cockpit bestaat uit French Racing Blue en Deep Blue. Noem deze Divo gerust een Blauto. De koolstofvezel accenten in het interieur zijn grijs met een matte afwerking. De eigenaar betaalde van de laatste Bugatti Divo ongeveer 5 miljoen euro voor de auto, exclusief eventuele belastingen. Elke Divo ziet er anders uit, al is blauw wel een veelvoorkomende accentkleur voor de hypercar.
De specificaties van de Bugatti Divo
De 456 kilo downforce die de Divo genereert, is 90 kilo meer dan de Chiron. Zijn vleugel van 1,8 meter breed is 23 procent breder dan de Chiron. De diffuser is een stuk breder en dieper. Over de hele koets strooide Bugatti met luchthappers en andere koelers of downforce-elementen. Bovenop zit een enorme NACA-luchtinlaat. De Divo is beter in het nemen van bochten, maar volgens Bugatti is het geen circuitmonster.
De Divo weegt 35 kilo minder. De 8,0-liter W16 met vier turbo’s is identiek aan zijn broer. Echt karig kon je de 1.500 pk en 1.600 Nm al niet noemen. 0-naar-100 doet de Bugatti Divo nog altijd in 2,4 seconden. De topsnelheid is geen 420 km/u, maar 380 km/u. Dat komt door de extra downforce en bijkomende weerstand. De Divo was bij de introductie de duurste Bugatti, maar hij is inmiddels ingehaald door de La Voiture Noire en de Centodieci.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Hoe verscheep je een hypercar van 5 miljoen?

Bugatti Divo kopen? Dit is je kans

De Bugatti Divo-crash is niet wat het lijkt

Geen nieuwe Bugatti W16 meer

Alles over de Bugatti Divo

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Kooptip: Dit onderdeel van de Bugatti Veyron komt gewoon van een Skoda Superb

VIDEO: Bugatti-rijder vergeet tankslang uit Chiron te halen na het tanken en rijdt weg

VW wilde dat de Bugatti Tourbillon elektrisch werd, maar daar stak Mate Rimac een stokje voor

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

De Alpine A290 is in Nederland: dit moet je weten

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Mocht ik ooit ingehaald worden door deze auto, nu alvast mijn dank voor het mooie uitzicht en geluid….