
Het feestje zit er weer op. Alle veertig kopers die zo’n drie jaar geleden een krabbeltje plaatsten, hebben hun Divo ontvangen. De laatste Bugatti Divo die het atelier in Molsheim verlaat, is gespoten in dezelfde kleur blauw als de Bugatti EB110 Le Mans. De goudkleurige velgen zijn ook een knipoog naar de bestickerde raceauto. Het blauwe koolstofvezel slaat een brug naar de moderne tijd, meent Bugatti.
Het interieur is ook geen saaie bedoening. De cockpit bestaat uit French Racing Blue en Deep Blue. Noem deze Divo gerust een Blauto. De koolstofvezel accenten in het interieur zijn grijs met een matte afwerking. De eigenaar betaalde van de laatste Bugatti Divo ongeveer 5 miljoen euro voor de auto, exclusief eventuele belastingen. Elke Divo ziet er anders uit, al is blauw wel een veelvoorkomende accentkleur voor de hypercar.
De specificaties van de Bugatti Divo
De 456 kilo downforce die de Divo genereert, is 90 kilo meer dan de Chiron. Zijn vleugel van 1,8 meter breed is 23 procent breder dan de Chiron. De diffuser is een stuk breder en dieper. Over de hele koets strooide Bugatti met luchthappers en andere koelers of downforce-elementen. Bovenop zit een enorme NACA-luchtinlaat. De Divo is beter in het nemen van bochten, maar volgens Bugatti is het geen circuitmonster.
De Divo weegt 35 kilo minder. De 8,0-liter W16 met vier turbo’s is identiek aan zijn broer. Echt karig kon je de 1.500 pk en 1.600 Nm al niet noemen. 0-naar-100 doet de Bugatti Divo nog altijd in 2,4 seconden. De topsnelheid is geen 420 km/u, maar 380 km/u. Dat komt door de extra downforce en bijkomende weerstand. De Divo was bij de introductie de duurste Bugatti, maar hij is inmiddels ingehaald door de La Voiture Noire en de Centodieci.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Hoe verscheep je een hypercar van 5 miljoen?

Bugatti Divo kopen? Dit is je kans

De Bugatti Divo-crash is niet wat het lijkt

Geen nieuwe Bugatti W16 meer

Alles over de Bugatti Divo

Misschien niet zo handig op de A2: Bugatti wil heel graag de 500 km/u aantikken

Koop jij de duurste huurauto van Nederland? Er is nog niet hoog geboden…

Kooptip: Dit onderdeel van de Bugatti Veyron komt gewoon van een Skoda Superb

VIDEO: Bugatti-rijder vergeet tankslang uit Chiron te halen na het tanken en rijdt weg

VW wilde dat de Bugatti Tourbillon elektrisch werd, maar daar stak Mate Rimac een stokje voor

De Bugatti Tourbillon heeft een atmosferische V16-motor, drie elektromotoren en 1.800 pk

In deze Europese hoofdstad kun je een boete krijgen, als je met te weinig mensen in de auto zit

Renault overweegt pedalen uit auto’s te halen, en de reden is best begrijpelijk

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

Je kunt nu een piepkleine ribbelbus kopen (maar schrik niet van de prijs)

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

Renault Filante is een bizarre batmobiel (en ja, hij rijdt echt)

Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

Verzamelaars gaan deze zescilinder Ferrari vanaf april heel serieus nemen

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Sinds deze maand zijn er toch weer nieuwe BBB-kenteken in Nederland

De kwaliteit van nieuwe auto’s was nog nooit zo laag (en dat heeft een opvallende oorzaak)

Goed nieuws: FIA-president wil dat V10-motoren terugkomen in de F1

Mocht ik ooit ingehaald worden door deze auto, nu alvast mijn dank voor het mooie uitzicht en geluid….