
‘Extra klasse met de individualisering van een premium SUV’, zo beschrijft het Duitse tuningbedrijf Lumma (dat al vaker een Range Rover breder heeft gemaakt) trots zijn recente bodykit voor de tweede generatie Range Rover Evoque. Er zal wel iets mis zijn met onze ogen.
De Evoque is naar de Duitse sportschool geweest
Het gaat verder, want de Lumma CLR RE krijgt een ‘mannelijk ontwerp met brede romp’. Lumma’s kit kost 8.270 euro en voegt 45 millimeter breedte toe door bredere wielkasten. Wegversmallingen zouden nu met hun staarten kwispelen, als ze die hadden.
Lumma monteert daarbij een nieuwe voorspoiler, nieuwe zijskirts en een nieuwe drollenvanger met luchtinlaten onder de achterbumper. Het geheel is gemaakt van polyurethaan en kan worden gespoten in de kleur van de auto. Of in iets contrasterends, als je de delen op zich nog niet opvallend genoeg vindt.
Vermijd alle drempels met de Lumma CLR RE
Omdat de uiteinden van de wielkasten zo ver verwijderd zijn van waar ze oorspronkelijk zaten, heeft Lumma spoorverbreders geplaatst om de boel goed te vullen. Je kunt aan de foto’s zien dat de auto vrij laag bij de grond ligt, maar het bedrijf test op dit moment een nog lagere ophanging.
Lumma biedt ook nog andere grilles en lipjes aan, zodat je de auto je eigen twist kunt geven. Een individueel ontworpen interieur (vloermatten, aluminium pedalen en een heleboel leer) staat op de optielijst. En meer power? Ha, doe niet zo mal.
Meer van TopGear


Land Rover Range Rover Evoque P300e

LaRo Evoque en Discovery Sport als plug-in hybride

Range Rover Evoque vs Porsche Macan vs BMW X2

Range Rover Evoque P300 HSE R-Dynamic

Range Rover Evoque S P250: 1e rij-indruk

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Deze brute Land Rover Defender met zes wielen heeft de perfecte naam

Land Rover gaat zijn oude auto’s nog een keer verkopen met een flinke winst

Lumma BMW X7 staat op 24-inchers

Lumma Aston Martin DBX is uitgezakt

Lumma Design CLR X7 is een echte patser

Dit is de Audi Q8 van Lumma Design

De Lumma G-klasse is je patserige blokkendoos

Lumma Audi Q8 CLR 8S is een parkeerstift

De (veruit) meest gestolen auto van Nederland is compleet vernieuwd

Is de Zeekr 7X de ideale auto om jouw Tesla Model Y op te volgen? (review)

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Dit is het ultieme Vaderdagcadeau!

In Nederland wordt tanken binnenkort een stuk goedkoper, maar waarom?

Pre-order nu: TopGear Supercars 2025 (Collector’s Edition)

De neus van de vernieuwde Toyota Aygo X is langer, maar dat gaat flink belasting schelen in Nederland

In Nederland kopen we meer EV’s, maar Tesla’s laten we liggen
