
Dit is de Maserati Ghibli GranLusso. Goed gezien, het ‘GranLusso’ bijvoegsel is nieuw. Zo weet je ook gelijk dat dit de gefacelifte Ghibli is, want veel meer is er eigenlijk niet vernieuwd. Het is nu vier jaar geleden dat Maserati de strijd aanging met de BMW 5-serie.
Ondanks de update zal het lastig zijn om er een te herkennen op de weg. Want zeg nou eerlijk, hoe vaak zie je eigenlijk een Maserati rijden? En als je er dan een tegenkomt, zie je dan het kleine verschil in de koplampen? Of de iets toegenomen hoeveelheid chroom op de neus, of de nieuwe bumpers? Vast niet, maar dat is ook helemaal niet erg: de Maserati Ghibli ziet er altijd al goed uit. Daar hoef je dus weinig aan te veranderen.
Maserati zegt dat de nieuwe stijl van de Maserati Ghibli GranLusso niet alleen prettiger oogt, maar ook de aerodynamica verbetert. Hoe veel, waarom, op welke manier – geen idee. Dat vertellen ze er dan weer niet bij.
En verder?
De Maserati Ghibli GranLusso komt ook met nieuwe actieve veiligheidssystemen die ons een stap dichterbij zelfrijdende Maserati’s brengen. Maar als je deze Ghibli kiest in plaats van een superieure 5-serie of E-klasse, zal dat hoogstwaarschijnlijk betekenen dat je er zelf in wilt rijden. De motor blijft gelijk: een 276 pk sterke V6-diesel (die het beste verkoopt) en twee benzine-varianten van 350 en 410 pk (die het best rijden).
Twee jaar geleden reden we de Maserati Ghibli S. Een jaar voordat er ook al een aantal vernieuwingen te vinden waren op de Ghibli. De toevoeging van een nieuwe badge en een aantal kleine aanpassingen aan het uiterlijk brengen ons eigenlijk een beetje in verlegenheid. Het lijkt erop dat Maserati hier al een beetje rekening mee gehouden heeft, aangezien ze een ‘grote onthulling’ doen op de Chengdu motorshow in China, die morgen start, en niet op de grote autoshow van Frankfurt volgende maand.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Maserati Ghibli Hybrid GranSport

Maserati Ghibli Trofeo komt supersedans pesten

Maserati Ghibli Hybrid is nog geen stekker stekker-Maserati

Maserati Ghibli S Q4 GranSport

Maserati Ghibli GranSport 3.0 V6

Rijden met de elektrische Maserati GranTurismo Folgore

Dit is de eerste elektrische Maserati (maar maak je geen zorgen over de benzinemotor)

Dit is de gelimiteerde Maserati Project24, een circuit-MC20 met 740 pk

Dit is alvast de nieuwe Maserati GranTurismo, met de V6 uit de MC20

Maserati MC20 vs Lamborghini Huracán vs Porsche 911

De Maserati Grecale valt toch wat tegen, zelfs als hete Trofeo met 530 pk

Stelling: BMW is de weg kwijt

Een hypercar van Audi? Mogelijk!

Toyota Land Cruiser: gloednieuwe bejaarde

De Suzuki Swift Sport is een medium-warme hatchback

Het elektrische duo van de Volkswagen Groep

Land Rover Discovery SVX loopt niet vast

De Mercedes GLE is er nu alleen nog maar als hybride

Ook de Polestar 2 krijgt achterwielaandrijving en meer vermogen (plus een nieuwe neus)

De nieuwe Mercedes-AMG CLA 45 heeft nog steeds de krachtigste viercilinder ter wereld

Het verstandige Volvo stapt ineens weer over op achterwielaandrijving

De elektrische e-tron heet nu Audi Q8 e-tron, om het net even wat verwarrender te maken

Alfa Romeo Stelvio en Giulia krijgen facelift, zien er nog steeds prachtig uit

Mazda CX-60 PHEV Takumi review: Heeft Mazda de boot gemist?

De Audi RS 6 e-tron is een grote jongen en komt in 2024

De Alpina B5 GT is de krachtigste auto van het merk ooit

Audi legt het gereedschap om de frunk van de e-tron GT te openen… in de frunk

Nio ET7 review: Hoe rijdt de auto van de ‘Aziatische Elon Musk’?

Je Tesla speelt nu André Hazes (aan de buitenkant!) na de nieuwste update

Alfa Romeo C43: Dit is de F1-auto van Bottas en Zhou voor 2023

Lamborghini Invencible en Auténtica zijn de laatste V12’s zonder hybride

De Bizzarrini Giotto is een Italiaanse supercar zoals die zou moeten zijn

Lamborghini gaat de komende zes jaar geen elektrische supercar maken

Ferrari 296 GTS review: Is de 296 als cabrio net zo fenomenaal?

Carlos Sainz Jr. vervangt na 10 jaar zijn Golf GTI door een Ferrari 812 Competizione

Pechvogel wordt aangereden door eigen Twingo, die net gestolen is

Miljardair verrast F1-gek na een jaar vol tegenslagen met ritje in V10-Ferrari

Bugatti hangt een lullige boete boven het hoofd vanwege deze foto’s in Parijs

Kun je straks je elektrische BMW naar benzine laten ruiken?

De elektrische Volkswagen ID. Buzz is de nieuwe auto van de Wegenwacht

Reacties