
Het wordt een beetje voorspelbaar: Duitse tuners die een krachtige Merc nog krachtiger maken. Posaidon maakt het echter net even wat bonter. Het is alsof een van je vrienden zegt dat hij in zijn oude Opel Corsa de Nürburgring heeft gereden binnen negen minuten, en je hem maar moet geloven omdat ‘niemand het heeft zien gebeuren’.
Wat we hier hebben is een Mercedes-AMG GT 4-Door waarbij er niks is veranderd aan het exterieur. De wielen, de grille, de spoiler, de remmen – het is allemaal van een standaard AMG GT 63, precies zoals Mercedes het zou willen. Zelfs de rijhoogte is nauwelijks aangepast.
En toch wordt ons verteld dat er onder de onaangetaste motorkap een bult vermogen ligt die respect eist. De GT 63 S heeft blijkbaar een opfrisbeurt gehad van 640 pk naar een gigantische 830 pk. Maar waarom daar ophouden? Posaidon geeft nog een optater aan de biturbo V8, waardoor hij 880 pk produceert.
Wat is er anders aan de Posaidon Mercedes-AMG GT 4-Door?
Posaidon zegt dat de 830 pk sterke RS830-upgrade ervoor zorgt dat de AMG GT van 0 naar 100 km/u gaat binnen 2,9 seconden en een topsnelheid heeft van 349 km/u. Best een aardig staaltje werk dus. En daarbij komt een aardig prijsje: het werk kostte 24.000 euro.
Om voor deze astronomische cijfers te zorgen, zijn Posaidon-ingenieurs losgegaan op de motor – met geüpgradede turbo’s, een uitbreiding van het luchtkoelingssysteem, sportluchtfilters en uitlaatpijpen met sportkatalysatoren. Uiteindelijk hebben ze de software voor de motor en de versnellingsbak getuned. Zelfs de aandrijflijn is van software voorzien bij deze upgrade’, aldus Posaidon.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Dit gebeurt er wanneer Mansory een hybride Mercedes-AMG GT 4-Door aanpakt (880 pk!)

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 4-Door Coupé review: Oneindig koppel

Will.i.am plakt met Mercedes de neus van een G-klasse op een AMG GT 4-door

De prijs van de Mercedes-AMG GT 63 S E Performance is bekend

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance is een PHEV

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Is zo’n supersnelle Mercedes A 45 AMG na 12 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Posaidon Mercedes-AMG E 63: 940 pk

Posaidon Mercedes-AMG S 63: 1.000+ pk

Posaidon Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door: 940 pk

Posaidon Mercedes-AMG A 45 RS krijgt 525 pk

Posaidon Mercedes-AMG E 63 RS830 tikt de 350 km/u aan

Posaidon bouwt S-Klasse met meer dan 1.000 pk

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

De nieuwe Volvo ES90 is de stilste Volvo aller tijden – dit moet ie kosten

Dit is de nieuwe (en prachtige) Audi A6 – en hij heeft niet de motor die je zou verwachten

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)
