
Het wordt een beetje voorspelbaar: Duitse tuners die een krachtige Merc nog krachtiger maken. Posaidon maakt het echter net even wat bonter. Het is alsof een van je vrienden zegt dat hij in zijn oude Opel Corsa de Nürburgring heeft gereden binnen negen minuten, en je hem maar moet geloven omdat ‘niemand het heeft zien gebeuren’.
Wat we hier hebben is een Mercedes-AMG GT 4-Door waarbij er niks is veranderd aan het exterieur. De wielen, de grille, de spoiler, de remmen – het is allemaal van een standaard AMG GT 63, precies zoals Mercedes het zou willen. Zelfs de rijhoogte is nauwelijks aangepast.
En toch wordt ons verteld dat er onder de onaangetaste motorkap een bult vermogen ligt die respect eist. De GT 63 S heeft blijkbaar een opfrisbeurt gehad van 640 pk naar een gigantische 830 pk. Maar waarom daar ophouden? Posaidon geeft nog een optater aan de biturbo V8, waardoor hij 880 pk produceert.
Wat is er anders aan de Posaidon Mercedes-AMG GT 4-Door?
Posaidon zegt dat de 830 pk sterke RS830-upgrade ervoor zorgt dat de AMG GT van 0 naar 100 km/u gaat binnen 2,9 seconden en een topsnelheid heeft van 349 km/u. Best een aardig staaltje werk dus. En daarbij komt een aardig prijsje: het werk kostte 24.000 euro.
Om voor deze astronomische cijfers te zorgen, zijn Posaidon-ingenieurs losgegaan op de motor – met geüpgradede turbo’s, een uitbreiding van het luchtkoelingssysteem, sportluchtfilters en uitlaatpijpen met sportkatalysatoren. Uiteindelijk hebben ze de software voor de motor en de versnellingsbak getuned. Zelfs de aandrijflijn is van software voorzien bij deze upgrade’, aldus Posaidon.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Dit gebeurt er wanneer Mansory een hybride Mercedes-AMG GT 4-Door aanpakt (880 pk!)

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 4-Door Coupé review: Oneindig koppel

Will.i.am plakt met Mercedes de neus van een G-klasse op een AMG GT 4-door

De prijs van de Mercedes-AMG GT 63 S E Performance is bekend

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance is een PHEV

Huh? Mercedes overweegt touchscreens in velgen van auto’s te bouwen

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Eindelijk: de Mercedes C 63 AMG heeft nu een achtcilinder

Diesel kopen? Bij deze (soms onverwachtse) automerken is de diesel nog springlevend

Mercedes gaat een heel ouderwets (en onhandig) designdetail terugbrengen

De politie vervangt snelle Audi’s door dikke diesels van Mercedes (t.w.v. 126.000 euro)

Posaidon Mercedes-AMG E 63: 940 pk

Posaidon Mercedes-AMG S 63: 1.000+ pk

Posaidon Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door: 940 pk

Posaidon Mercedes-AMG A 45 RS krijgt 525 pk

Posaidon Mercedes-AMG E 63 RS830 tikt de 350 km/u aan

Posaidon bouwt S-Klasse met meer dan 1.000 pk

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Helaas: Volvo gaat stoppen met de auto waarmee ze groot zijn geworden

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

De Tesla Model S Plaid met 1.000+ pk begint echt goedkoop te worden, maar daar heb jij niets aan

Dodge Charger Daytona: missen wij de V8? Of is elektrisch stiekem ook gaaf? (review)

Duurste Toyota van het moment kan nog duurder gemaakt worden

Deze Honda was ooit total-loss, maar is nu de snelste Integra ter wereld

Vond jij de Jaguar commercial niet leuk? Dan ga je dit wel prachtig vinden

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Ik wil mijn auto verlagen: op welke manieren kan dat allemaal?

Is chiptuning slecht voor je auto? En wordt je auto er écht zuiniger van?

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’
