
Bestelbusjes die dicht op je bumper kruipen, dat is niets nieuws. Maar bestelbusjes die eruitzien alsof Petter Solberg achter het stuur zit, daar ga je wel snel voor aan de kant. Het Britse MS-RT heeft er een handje van om Ford-busjes extra sportief aan te kleden. Met deze MS-RT Ford Transit Connect hebben ze zichzelf overtroffen, als je het ons vraagt.
Allereerst: de tuner zegt niets over de motor, wat betekent dat er waarschijnlijk gewoon een 1,5-liter EcoBlue-diesel in ligt. De naam ‘R120 Limited Edition’ hint naar de standaard 120 pk. Niets bijzonders dus, al krijgt ie van MS-RT wel vier uitlaatsierstukken. Het motorgeluid wordt zelfs digitaal versterkt via de speakers, ‘zodat de soundtrack past bij het indrukwekkende weggedrag’.
De MS-RT Ford Transit Connect krijgt een uitzinnige bodykit, OZ Racing-wielen en een vlotte rood/zwarte bestickering. Binnenin vind je zwart leer met rode stiksels, plus een stuur van koolstofvezel. Je kunt zowel de versie met korte als met lange wielbasis bestellen, en je kunt kiezen uit twee of drie stoelen voorin. De prijzen beginnen in het VK bij 25.995 pond (iets meer dan 29.000 euro), exclusief belasting.
MS-RT maakt slechts 30 exemplaren voor Engeland en zes voor Noord-Ierland. Andere modellen van de door Ford erkende tuner (wat betekent dat de garantie behouden blijft) kwamen eerder al naar Nederland. Dus wellicht valt er iets te regelen als je deze MS-RT Ford Transit Connect echt móét hebben…
Meer van TopGear


Ondernemers opgelet: De uitgebouwde Ford Transit Custom waar je op wachtte, is hier

Waarom de VW ID. Buzz niet het beste elektrische bestelbusje van 2023 is

Ford gaat de Pikes Peak-heuvelklim doen met een knotsgekke Transit met 2.000 pk

Max Verstappen drift met de Ford Supervan 4 en Mustang Mach-E 1400

Slimmerik probeert met racestrepen onder een snelheidsboete uit te komen

Heeft Ford per ongeluk een geniale manier bedacht om belastingen te ontwijken op een nieuwe auto?

De bestverkochte moderne Ford gaat terugkeren (maar niet iedereen zal blij zijn)

Dit saaie Nederlands koopgedrag waait nu ook over naar andere landen zoals de VS

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

BPM moet verdwijnen: worden Mustangs en M4’s eindelijk goedkoper in Nederland?

Een van de leukste ‘normale’ auto’s van Nederland gaat binnenkort uit productie

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Zo wil de Nederlandse overheid zware elektrische bestelbussen iets aantrekkelijker maken

Bedrijfsbusjes en pick-ups worden fors duurder, en dat heeft gevolgen voor particulieren

Veel dieselbusjes zijn volgend jaar niet meer welkom in stadscentra

Renault en Volvo gaan samen elektrische busjes bouwen (met performance-onderdelen)

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

VIDEO: Geniet van deze geweldige WRC-onboard op een smal zandweggetje

Lancia onthult de extra snelle Lancia HF met 240 pk (en kondigt Delta HF aan)

VIDEO: Luister hoe de vijfcilinder van de Audi Sport Quattro in een tunnel klinkt

Aan deze betaalbare rally in Afrika mag je alleen meedoen met een oude Renault Twingo

VIDEO: Deze Ford Fiesta ST heeft een Volvo-vijfcilinder met 1.000 pk

Lancia wil terug in de rallysport, maar wel onder één voorwaarde

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

In Frankrijk zijn ze gek op deze spotgoedkope benzine, maar als jij het tankt heb je mogelijk een groot probleem

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

‘Waarom komt er soms een plens water uit de uitlaat bij een auto en is dit erg?’

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden
