
Je moet nog meer fantasie hebben dan een kleuter met een delirium om er een auto in te zien, maar je kijkt echt naar de nieuwste hypercar van Zenvo. De Deense hypercar-maker gaat haar nieuwe creatie op de autoshow van Genève in maart onthullen. Om te plagen stuurden ze ons de foto’s op.
Hoe weten we dat het een hypercar is? Angela Kashina, de vrouwelijke CEO van het Deense merk, zegt dat de auto zelfs ‘de meest veeleisende hypercar-liefhebbers tevreden zal stellen’. Erg ambitieus, maar met een aanzienlijke hoeveelheid koolstofvezel, een rode lakkleur en enorm veel kracht kom je al een heel eind.
Een beetje geschiedenis
Zenvo begon in 2004 als een stel enthousiastelingen die gewoonweg een hele snelle auto wilden bouwen. Eind 2008 kwam de ST1 op de markt, een hypercar in hart en nieren. Achterin lag een 6,9-liter turbo V8 met 1.100 pk. Een hypercar van Zenvo is erg zeldzaam: van die ST1 werden namelijk maar vijftien exemplaren gebouwd.
Daarna kwam de TS1 GT, een evolutie van de ST1, en nu verkopen ze de TSR, een evolutie van een evolutie. Allemaal hebben ze een V8 die door het gebruik van turbo’s de magistrale hoeveelheid van 1.000 pk met gemak overschrijdt.
Omdat het zo’n klein bedrijfje is, worden er maar vijf exemplaren per jaar gebouwd. Vandaar dat je er pas een in je eigen garage kunt zetten als je zo’n 1,1 miljoen euro in Denemarken achter laat.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Voordat de benzinemotor uitsterft, komt Zenvo met de sterkste V12 ooit (1.250+ pk!)

Zenvo TSR-S is nu hybride

Zenvo TSR-S

Zenvo TSR-S: actieve spoiler in actie

Zenvo TSR-S heeft de meest freaky spoiler

De Zenvo Aurora is een daily driver met een V12 en 1.875 pk

Voordat de benzinemotor uitsterft, komt Zenvo met de sterkste V12 ooit (1.250+ pk!)

Zenvo TSR-S is nu hybride

Zenvo TSR-S: actieve spoiler in actie

Zenvo TSR-S is er omdat mensen niet luisteren

Porsche Mission E: alles over de productieversie

Zenvo TSR-S heeft de meest freaky spoiler

De aangepakte auto’s van de Autosalon van Genève

Autosalon van Genève 2018: het lekkerste spul

Waarom Fiat-baas zijn merk afknijpt

Mercedes-baas: ’Er zijn weinig niches over om te vullen’

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’
