Als het eruit ziet als een GT-R en Porsches de stuipen op het lijf jaagt als een GT-R, dan is het helaas nog geen GT-R. Maak kennis met de Nissan Hyper Force Concept. Helaas geen productiemodel dus, maar hij zet de deur wel wagenwijd open voor een geëlektrificeerd Godzilla. Zo monsterachtige als hij eruit ziet, zoveel vermogen krijgt hij ook.

Volgens Nissan zit er ergens in de Hyper Force Concept een 1.362 pk sterke elektrische aandrijflijn. Het studiemodel zou een solid-state batterij hebben. Deze batterij van de toekomst heeft een hogere energiedichtheid en is daarom lichter. Het machtige vermogen gaat naar alle vier wielen dankzij Nissans e-4orce systeem.

Nismo heeft zich trouwens over de koets ontfermd die gemaakt is van sterk koolstofvezel en ‘krachtige downforce’ moet genereren. De carbon wielen zijn geoptimaliseerd voor de aerodynamica en koelen de remmen. Vanbinnen is er een hypermodern dashboard vol schermen van Polyphony. Wanneer je stilstaat, zou je je VR-headset op kunnen zetten en een racespel kunnen spelen (*kuch* Gran Turismo *kuch*).

Nissan Hyper Force Concept is overduidelijk een elektrische GT-R

Verder zijn er tal van aanwijzingen naar de GT-R. De tweemaal dubbele achterlichten, het hoekige silhouet, het embleem op de voorkant, maar ook de rijmodi. Er zijn er twee: GT (Grand Touring) voor ‘comfortabeler’ rijgedrag en blauwe interieurverlichting. De andere rijmodus heet R (Racing, natuurlijk) waarin de interieurverlichting rood kleurt en waarbij je meer informatie over de auto krijgt zoals temperatuur van de banden of remmen.

Nissan Hyper Force Concept elektrische GT-R (2023)

‘Met eco-vriendelijkheid, elektrische performance en de nieuwste veiligheidssystemen is dit concept Nissans visie voor de volgende generatie vol-elektrische performance supercar’, schrijft Nissan. Welkom terug, Godzilla. Wat ben je toch veranderd. Er en komt nog veel meer nieuws aan over de toekomst van de GT-R. Houdt deze pagina’s in de gaten.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)