
Je bestelling voor de Purosangue opgestuurd naar Ferrari, maar ben je toch niet tevreden met de manier waarop je hem geconfigureerd hebt? Wees gerust, de Poolse tuner Carlex Design geeft je Purosangue een ander uiterlijk en een ander interieur. Al hebben we het idee dat deze partij ruzie probeert te zoeken met Ferrari.
Carlex refereert aan de vierzits-Ferrari als ‘de langverwachte Ferrari Purosangue SUV’. Onthoud: het is geen SUV, maar een Ferrari Utility Vehicle. Tenminste, dat claimt het Italiaanse merk. Hoe dan ook, de tuner geeft de Purosangue gigantische 23-inch wielen en een combinatie van zilver en groen voor de lak. Ook die kleurencombinatie zullen ze in Maranello niet leuk vinden.
Vanbinnen gaat het groen en zilver doodleuk door in het geperforeerde leer, alcantara op het dashboard en stiksels in de stoelen en de deurpanelen. Helaas doet Carlex Design alleen het ontwerp. Het bedrijfje blijft dus van de 6,5-liter V12-motor af die 725 pk en 716 Nm produceert wat genoeg is voor een 0-100-tijd van 3,3 seconden. Dat moet ook wel genoeg zijn.
Prijs van het tunen van de Ferrari Purosangue
De veranderingen aan de Purosangue zijn niet goedkoop. Het exterieur dat met de hand wordt gespoten kost 16.500 euro. Voor het speciale interieur betaal je 36.000 euro. De 23-inch velgen kosten samen 12.000 euro. Ga je voor het hele pakket? Dan ben je 61.500 euro armer. De echte vraag is: hoeveel minder waard wordt je Ferrari als je ruim 60.000 euro investeert?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
2 reacties op “Hoeveel minder wordt een Ferrari Purosangue waard als je er 60.000 euro in steekt?”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Waarom je echt geen stoeprandschade wilt rijden met de velgen van de Ferrari Purosangue

Je kunt nu deze ‘Ferrari Purosangue’ kopen bij het verstandigste merk ter wereld (voor een schappelijke prijs)

Waarom kopers van een Ferrari Purosangue van 500.000+ euro er vaak niet eens eentje willen

Ferrari Purosangue review: Is het stiekem de beste Ferrari van dit moment?

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Ferrari komt met enorm veel nieuwe modellen dit jaar, waarvan één elektrisch

Op deze manier willen wij ook wel hybride rijden: 868 pk en een open dak

Herken jij welke populaire Ferrari verbouwd is voor deze 865.000 euro kostende auto?

Deze retro-wielen zijn de ideale upgrade voor de betere nachtapotheker

Net te laat voor een Fiat 500? Dan kun je nu een Mercedes G-klasse met V8 kopen

Deze gemodificeerde BMW X6 M Competition heeft ál het koolstofvezel

LaRo Defender Racing Green Edition door Carlex

Carlex Mercedes X-klasse is een stuk ruiger

Mercedes X-klasse 6×6 is onderweg

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

De enorme lengte van de nieuwste Cadillac is niet eens het grootste probleem voor Nederland

BMW X7 Nishiki Lounge: geen sportpakket, wel een bijzonder interieur

Lexus LX500d Overtrail: de Japanners maken stiekem nog altijd diesels

Lexus maakte al onverwoestbare auto’s, maar waarschijnlijk is dit de meest onverwoestbare tot nu toe

De gigantische Hyundai Ioniq 9 is nog iets groter dan de Kia EV9 (en hij komt naar Nederland)

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Deze Fiat Panda moet 40.000 euro kosten en nee, dat komt niet door belastingen

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)

Maserati supercar hommage is een stuk moderner dan je zou denken

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

Dan heb je serieus ècht teveel geld.
Ferrari’s zijn op zich al geen toonbeeld van exquise smaak, en hun eisenpakket en rechtszaken richting hun clïentēle is gewoon ziek. Maar meestal past het ietwat ordi juist bij de klanten..
Don’t. Just don’t.