
Je bestelling voor de Purosangue opgestuurd naar Ferrari, maar ben je toch niet tevreden met de manier waarop je hem geconfigureerd hebt? Wees gerust, de Poolse tuner Carlex Design geeft je Purosangue een ander uiterlijk en een ander interieur. Al hebben we het idee dat deze partij ruzie probeert te zoeken met Ferrari.
Carlex refereert aan de vierzits-Ferrari als ‘de langverwachte Ferrari Purosangue SUV’. Onthoud: het is geen SUV, maar een Ferrari Utility Vehicle. Tenminste, dat claimt het Italiaanse merk. Hoe dan ook, de tuner geeft de Purosangue gigantische 23-inch wielen en een combinatie van zilver en groen voor de lak. Ook die kleurencombinatie zullen ze in Maranello niet leuk vinden.
Vanbinnen gaat het groen en zilver doodleuk door in het geperforeerde leer, alcantara op het dashboard en stiksels in de stoelen en de deurpanelen. Helaas doet Carlex Design alleen het ontwerp. Het bedrijfje blijft dus van de 6,5-liter V12-motor af die 725 pk en 716 Nm produceert wat genoeg is voor een 0-100-tijd van 3,3 seconden. Dat moet ook wel genoeg zijn.
Prijs van het tunen van de Ferrari Purosangue
De veranderingen aan de Purosangue zijn niet goedkoop. Het exterieur dat met de hand wordt gespoten kost 16.500 euro. Voor het speciale interieur betaal je 36.000 euro. De 23-inch velgen kosten samen 12.000 euro. Ga je voor het hele pakket? Dan ben je 61.500 euro armer. De echte vraag is: hoeveel minder waard wordt je Ferrari als je ruim 60.000 euro investeert?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
2 reacties op “Hoeveel minder wordt een Ferrari Purosangue waard als je er 60.000 euro in steekt?”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Je kunt nu deze ‘Ferrari Purosangue’ kopen bij het verstandigste merk ter wereld (voor een schappelijke prijs)

Waarom kopers van een Ferrari Purosangue van 500.000+ euro er vaak niet eens eentje willen

Ferrari Purosangue review: Is het stiekem de beste Ferrari van dit moment?

Ferrari Purosangue review: Moet Ferrari zich schamen voor zijn SUV?

Rijden met de Ferrari Purosangue in de sneeuw: is hij een half miljoen waard?

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Ferrari komt met enorm veel nieuwe modellen dit jaar, waarvan één elektrisch

Op deze manier willen wij ook wel hybride rijden: 868 pk en een open dak

Herken jij welke populaire Ferrari verbouwd is voor deze 865.000 euro kostende auto?

Verzamelaars gaan deze zescilinder Ferrari vanaf april heel serieus nemen

Waarom je Ferrari F40 van 3.000.000 euro mechanisch moet aanpassen

Deze retro-wielen zijn de ideale upgrade voor de betere nachtapotheker

Net te laat voor een Fiat 500? Dan kun je nu een Mercedes G-klasse met V8 kopen

Deze gemodificeerde BMW X6 M Competition heeft ál het koolstofvezel

LaRo Defender Racing Green Edition door Carlex

Carlex Mercedes X-klasse is een stuk ruiger

Mercedes X-klasse 6×6 is onderweg

BMW X7 Nishiki Lounge: geen sportpakket, wel een bijzonder interieur

Lexus LX500d Overtrail: de Japanners maken stiekem nog altijd diesels

Lexus maakte al onverwoestbare auto’s, maar waarschijnlijk is dit de meest onverwoestbare tot nu toe

De gigantische Hyundai Ioniq 9 is nog iets groter dan de Kia EV9 (en hij komt naar Nederland)

Duitsers verbeteren ‘Britse’ Rolls-Royce

Was de elektrische zevenzits Volvo EX90 het wachten waard? (review)

Duurste Toyota van het moment kan nog duurder gemaakt worden

Deze Honda was ooit total-loss, maar is nu de snelste Integra ter wereld

Vond jij de Jaguar commercial niet leuk? Dan ga je dit wel prachtig vinden

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Ik wil mijn auto verlagen: op welke manieren kan dat allemaal?

Is chiptuning slecht voor je auto? En wordt je auto er écht zuiniger van?

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Gepersonaliseerde kentekenplaten mogen niet in Nederland, maar deze eigenaar had geluk

Ferrari komt met enorm veel nieuwe modellen dit jaar, waarvan één elektrisch

Op deze manier willen wij ook wel hybride rijden: 868 pk en een open dak

Kan deze Fiat Grande Panda zijn merk opnieuw op de kaart zetten? (review)

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Sinds deze maand zijn er toch weer nieuwe BBB-kenteken in Nederland

De kwaliteit van nieuwe auto’s was nog nooit zo laag (en dat heeft een opvallende oorzaak)

Goed nieuws: FIA-president wil dat V10-motoren terugkomen in de F1

Dan heb je serieus ècht teveel geld.
Ferrari’s zijn op zich al geen toonbeeld van exquise smaak, en hun eisenpakket en rechtszaken richting hun clïentēle is gewoon ziek. Maar meestal past het ietwat ordi juist bij de klanten..
Don’t. Just don’t.