
Je bestelling voor de Purosangue opgestuurd naar Ferrari, maar ben je toch niet tevreden met de manier waarop je hem geconfigureerd hebt? Wees gerust, de Poolse tuner Carlex Design geeft je Purosangue een ander uiterlijk en een ander interieur. Al hebben we het idee dat deze partij ruzie probeert te zoeken met Ferrari.
Carlex refereert aan de vierzits-Ferrari als ‘de langverwachte Ferrari Purosangue SUV’. Onthoud: het is geen SUV, maar een Ferrari Utility Vehicle. Tenminste, dat claimt het Italiaanse merk. Hoe dan ook, de tuner geeft de Purosangue gigantische 23-inch wielen en een combinatie van zilver en groen voor de lak. Ook die kleurencombinatie zullen ze in Maranello niet leuk vinden.
Vanbinnen gaat het groen en zilver doodleuk door in het geperforeerde leer, alcantara op het dashboard en stiksels in de stoelen en de deurpanelen. Helaas doet Carlex Design alleen het ontwerp. Het bedrijfje blijft dus van de 6,5-liter V12-motor af die 725 pk en 716 Nm produceert wat genoeg is voor een 0-100-tijd van 3,3 seconden. Dat moet ook wel genoeg zijn.
Prijs van het tunen van de Ferrari Purosangue
De veranderingen aan de Purosangue zijn niet goedkoop. Het exterieur dat met de hand wordt gespoten kost 16.500 euro. Voor het speciale interieur betaal je 36.000 euro. De 23-inch velgen kosten samen 12.000 euro. Ga je voor het hele pakket? Dan ben je 61.500 euro armer. De echte vraag is: hoeveel minder waard wordt je Ferrari als je ruim 60.000 euro investeert?
2 reacties op “Hoeveel minder wordt een Ferrari Purosangue waard als je er 60.000 euro in steekt?”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Waarom je echt geen stoeprandschade wilt rijden met de velgen van de Ferrari Purosangue

Je kunt nu deze ‘Ferrari Purosangue’ kopen bij het verstandigste merk ter wereld (voor een schappelijke prijs)

Waarom kopers van een Ferrari Purosangue van 500.000+ euro er vaak niet eens eentje willen

Ferrari Purosangue review: Is het stiekem de beste Ferrari van dit moment?

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Deze Volvo-rijder heeft in ieder geval een heel sterk verhaal voor thuis (maar of ie daar blij mee is…)

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ferrari lijkt zo’n meedogenloos merk, maar ze blijken toch een goed hart te hebben

Deze retro-wielen zijn de ideale upgrade voor de betere nachtapotheker

Net te laat voor een Fiat 500? Dan kun je nu een Mercedes G-klasse met V8 kopen

Deze gemodificeerde BMW X6 M Competition heeft ál het koolstofvezel

LaRo Defender Racing Green Edition door Carlex

Carlex Mercedes X-klasse is een stuk ruiger

Mercedes X-klasse 6×6 is onderweg

Is een topsnelheid van 310 km/u wel verantwoord als een auto 2.595 kilo weegt?

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

De enorme lengte van de nieuwste Cadillac is niet eens het grootste probleem voor Nederland

BMW X7 Nishiki Lounge: geen sportpakket, wel een bijzonder interieur

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Op deze wijze is de goedkoopste 911 ineens de snelste (en het kost niet heel erg veel extra geld)

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

De lelijkste auto ter wereld maakt een terugkeer, maar is ie nog steeds lelijk?

Een van de betrouwbaarste Alfa Romeo’s ooit kan van jou zijn (en het is niet wat je denkt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

De nieuwe Fiat Grande Panda is er nu ook met benzinemotor én als ruige 4×4

De 600e is de krachtigste en verstandigste Abarth ooit, maar er ontbreekt iets (review)

De oudste auto’s die je nieuw in Nederland kunt kopen, komen nog uit de tijd van MSN Messenger

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Hier ga jij volgende week in de file staan door de NAVO-top (ook buiten Den Haag is het drama)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Ken jij die schattige Lada Niva nog? Er is een nieuwe die 15.000 euro kost

Dan heb je serieus ècht teveel geld.
Ferrari’s zijn op zich al geen toonbeeld van exquise smaak, en hun eisenpakket en rechtszaken richting hun clïentēle is gewoon ziek. Maar meestal past het ietwat ordi juist bij de klanten..
Don’t. Just don’t.