De Ferrari Enzo uit 2002 was de originele hypercar van de 21ste eeuw. In deze door vermogen geobsedeerde wereld, wordt zijn 659 pk al snel links en rechts ingehaald. Sterker nog, zelfs door Duitse tuners. De Novitec Ferrari Portofino is met een bizarre 685 pk krachtiger dan de Enzo.
Meer vermogen is altijd goed
De Ferrari Portofino verving de California T als de nieuwe instapper van Ferrari. Standaard rolt de GT-cabriolet uit de fabriek met 600 pk. Een 3,9-liter biturbo V8 zorgt voor het vermogen. Novitec rommelde wat aan de ECU om zo de turbodruk te verhogen en ze hingen een nieuwe pijp onder de Ferrari.
De 0-100-tijd krimpt met 0,3 seconden waardoor de Novitec Ferrari Portofino nu niet langer nodig heeft dan 3,2 seconden. De topsnelheid? Een kapselverwoestende 325 km/u. Je kunt trouwens ook kiezen voor een uitlaat zonder actieve kleppen om je trommelvliezen grondig te ruïneren.
Nieuw uiterlijk voor de Novitec Ferrari Portofino
En wat is een tuner zonder accessoires voor de buitenkant? Nieuwe splitters van koolstofvezel, een lipspoiler en velgen van Vossen dragen allemaal hun steentje bij aan de iets agressievere look van de Novitec Ferrari Portofino. De ophanging zakt met 35 millimeter. Zeg het maar: verstandige upgrades voor een cruise-cabrio of is de wereld vergiftigd door een ziekelijke zucht naar vermogen?
Reacties