
De Autosalon van Genève is het toneel van de Peugeot 508 Sport Engineered, een plug-in hybride sportsedan met maar liefst 400 pk. Het is niet een geinig studiemodelletje om wat publiciteit te genereren. Het is een serieuze indicatie waar de sportieve tak van Peugeot naartoe gaat. Peugeot vertelt aan TopGear dat ze deze plug-in performance-trend in de toekomst zullen doorzetten.
‘Het idee is om een compleet aanbod van geëlektrificeerde sportvarianten van elke nieuwe Peugeot te ontwikkelen’, vertelt Peugeot Sport-baas Bruno Famin. ‘Het is een nieuw hoofdstuk. Alles moet hybride of volledig elektrisch zijn. We overwegen op dit moment alle toekomstige modellen, inclusief SUV’s.’ Van elke nieuwe Peugeot komt dus een sportieve stekkerversie.
Peugeot Sport en geëlektrificeerde sportmodellen
Van de Peugeot 3008 is al een reguliere hybride versie onderweg, dus een snellere variant zou een inkoppertje zijn. Maar die komt voorlopig niet. ‘Daar kregen we nog geen groen licht voor. We speelden met de verschillende componenten om zo een hoge performance te combineren met een lage CO2-uitstoot en lage aanschafkosten’, aldus Famin.
‘Dankzij de concepten van de 308 R Hybrid en de 208 Hybride FE hebben we de nodige kennis en vaardigheden opgedaan met Peugeot Sport. Zo kunnen we de ontwikkeling voortzetten in de nieuwe lijn van geëlektrificeerde sportauto’s van Peugeot’, vult hij aan.
Famin benadrukt dat elk model onder Peugeot Sport een stekker krijgt, tenzij het kostenplaatje of technische mogelijkheden negatief zullen uitpakken. Details over een sportieve Peugeot 208 GTI zijn er nog niet – alleen dat hij niet zo extreem wordt als de 205 GTI.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Peugeot 508 PSE vs Peugeot 405 Mi16: hoe ver is de snelle sedan gekomen in 28 jaar?

BMW 330e Touring vs Peugeot 508 PSE SW

Peugeot 508 PSE HYbrid 360

Peugeot 508 Sport Engineered is hier

Peugeot 508 Sport Engineered lijkt te komen

Peugeot 5008 Allure HYbrid: is een instap 1.2-motortje voldoende in een grote SUV? (review)

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Prijs Peugeot E-408 is het waard om niet in een stuk zeep te rijden

Gaan de moederbedrijven van Dacia en Alfa Romeo fuseren?

Peugeot E-3008 GT review: Hoe rijdt de eerste EV met nieuwe techniek voor Peugeot, Opel en Fiat?

Je volgende Peugeot kan een levensgrote op afstand bestuurbare auto worden

BMW M3 Touring (G21/G81) is bevestigd

Bugatti La Voiture Noire bestaat nog niet

Nissan GT-R R36: hoe staat het ermee?

Creatieve remklauwen van Brembo

De Ferrari hybride supercar komt deze zomer

Auto als investering: de beste en slechtste

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Sinds deze maand zijn er toch weer nieuwe BBB-kenteken in Nederland

De kwaliteit van nieuwe auto’s was nog nooit zo laag (en dat heeft een opvallende oorzaak)

Goed nieuws: FIA-president wil dat V10-motoren terugkomen in de F1
