
Een PDK-automatische versnellingsbak is op elke mogelijke manier superieur aan een handbak. Niemand gaat met zijn handen sneller schakelen dan de übertransmissie. Daarom krijgt de Porsche 911 GT3 enkel de PDK. Die logica, daar is geen speld tussen te krijgen. En zo gaat dat in Duitsland: na logische redenatie wordt een keuze gemaakt.
Totdat de eindbazen bij Porsche na een hoop gezeur (van eigenlijk iedereen) de Porsche 911 R introduceerden. De spoilerloze GT3 met handbak was nog sneller uitverkocht dan de concertkaarten van Justin Bieber. En toen trok Porsche nog een logische conclusie: de handbak presteert op één vlak wel degelijk beter: onze bankrekening. Het concept rijplezier als drijfveer snappen ze uiteraard niet in Duitsland.
Wat betekent dat voor de Porsche 911 GT3?
De nieuwe Porsche 911 GT3 krijgt dus een handbak! In de prijslijst staat de zesversnellingsbak straks naast de PDK. De 4,0-liter boxermotor uit de huidige GT3 RS is doorontwikkeld en produceert ten minste 500 pk. Zonder turbo’s dus. Al dit goede nieuws meldt het Britse Autocar.
De grootste focus van de ingenieurs was de betrouwbaarheid van de zescilinder. De geëvolueerde boxermotor heeft er al duizenden testkilometers opzitten, zonder problemen. De nieuwe Porsche 911 GT3 staat in maart op de autosalon van Genève.
Porsche verklapte ook iets over de aankomende Porsche 911 GT2. Het idee was aanvankelijk om rond de 700 pk in de über-Elf te proppen, maar dat ging niet lukken zonder waterinjectie. Het doel ligt nu rond de 650 pk; genoeg om rondjes om vrijwel elke concurrent te kunnen rijden.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Reacties
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Is de Aston Martin Vantage eindelijk beter dan de Porsche 911 Turbo S?

Porsche 911 Carrera S facelift is de nieuwe Golf van ’t Gooi

Voor 50.000 euro kun je in 5 seconden van 100 naar 200

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Waarom deze Porsche 911 komisch smalle achterbanden heeft (het zijn geen thuiskomers)

Wereldrecord driften Porsche Taycan niet beperkt door accu

Deze 7 zuinige SUV’s zien er veel duurder uit dan dat ze zijn (goedkoper dan een Golf)

Dat mensen geen elektrische Porsche willen, daar komen ze in Brabant nu op pijnlijke wijze achter

Porsche overweegt toch een Macan met benzinemotor, omdat jullie te weinig EV’s kopen

Nieuwe Citroën C3 Aircross: keuzestress

Elektrische auto’s zijn niet langer verstandig meer

Hamann Jaguar F-Pace is nu al te koop

Brabus 550 Adventure 4×4-2: 10 feitjes

De Pininfarina H600 heeft een turbinemotor

Autosalon van Genève 2017: het bijzondere spul

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 GT3 Touring review: Kun je deze GT3 met PDK-bak gebruiken als daily driver?

Kan de Chevrolet Corvette Z06 op tegen andere turboloze sportauto’s?

Porsche 911 GT3 RS review: Hoe rijdt het circuitmonster op natte buitenwegen?

Is de Chevrolet Corvette Z06 net zo goed als de Ferrari 458 en de Porsche 911 GT3?

Voetbalfan krijgt zijn 911 GT3 Touring afgeleverd in de Johan Cruijff ArenA

Koop met wat vrienden deze Porsche 911-collectie inclusief vrachtwagen en trailer

Manhart grijpt terug op de Porsche 911 GT2 RS en geeft hem 945 pk

Deze Porsche 911 GT2 RS MR crashte op de Nürburgring – dit zijn de totale kosten

Nieuw Nürburgringrecord voor de kortste ronde?

Kooptip: Porsche 911 Turbo S met de hoogste kilometerstand

Snelste rondetijd Zandvoort is voor de Porsche 911 GT2 MR

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Bestuurders van dit automerk hebben het vaakst spijt van hun aankoop, volgens onderzoek

Europese automerken hebben het al zwaar, maar gaan het vanaf 2 april nog zwaarder krijgen

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

Deze bekende modelnaam uit het verleden komt weer terug naar Nederland

Clark Sun heeft op 20 januari 2017 geschreven:
Een perfecte auto voor die Bieber trouwens. Veel geschreeuw, weinig lol
Clark Sun heeft op 20 januari 2017 geschreven:
@Topgear Niet zonder waterinjectie. Verklaar je nader. Kunnen jullie daar niet wat dieper op ingaan? Ik ben nu toch wel nieuwsgierig waarom dat niet zonder kan…..
UltimateLF heeft op 20 januari 2017 geschreven:
Er was een tijd dat Duitsland een land was van autoliefhebbers….. die rijplezier WEL snapten als drijfveer. En geen tol ging heffen. Fingerspitzengefühl. Hoe Duits wil je het hebben? Nou ja, dit is in elk geval een lichtputnje, al blijft de GT3 wel een nerderige bak die NOOIT in de schaduw zal staan van de 996 GT3. De 996 GT3 is de enige echte MOOIE GT3 911, zonder Beetle looks en zulke modernistische kulzooi, een initiuatief stuurgevoel en messcherp rijgedrag, dat JOU beloont en niet een emotieloze computer op wielen.
En dit goede nieuws kan NOOIT een compensatie zijn voor al die diesel Porsches, de 4 cilinder 718, de hybride onzin, het steeds lellijker wordende design, de afgang van de rauwe beleving, die ver te zoeken is. Liever een Lotus.
Elektronische digitale pretbedervers, allerlei systemen, de dood van atmosferische motoren, perverse ‘otnwikkelingen’ als electronische 4 wielbesturing en noem maar op. En het interieur, hoe prachtige en stevig gebouwd ook, is een nachtmerrie en onoverzichtelijke warboel. Het is harstikke normaal, zo’n handbak in zo’n sportieve auto. Dat dit nieuws moet zijn zeg. Het is een schande!! Maar tegenwoordig worden handbak-lovers voor van alles uitgemaakt omdat een groot deel van die luie milieu-fascistische flikkers zijn die niet erg goed kunnen autorijden.
En die 911R was NOG STEEDS geen echte 911, want RIJDMODI !!!
En hij mag dan wel enigszins puur zijn, het was een onbetaalbaar, veelste krachtig, veelste duur zeldzaam speeltje. Tuurlijk is die snel uitverkocht bij een paar ECHTE liefhebbers met ene flinke bom duiten. Er waren er ook 20 van gemaakt toch? Dus wat zegt dat nou, zo’n zeldzaam project. Waarom zou je dat kopen, als je een goedkoop betrouwbaarder tweedehandsje (996 Carrera) hebt die veel meer plezier geeft.
En een dikke middelvinger naar alle topgear redacteuren zonder ruggengraat die ons ‘puristen’ elke keer door de modder halen in hun artikelen, omdat wij WEL principes hebben in onze liefhebberij en niet achter de elite aanlopen.
‘Want anders was Porsche dood, het is enkel fiancieel gezond hierdoor’ gebruiken ze als smoes. De betweters.
Hoepel op met je glazen bol. En ook met die socialistische ‘share een Porsche’ reclame hiernaast. Ik deel die auto wel uit mij zelf hoor, maar hij blijft van mij (als ik hem had).