Volgende Porsche 911 GT3 krijgt een handbak!

Na het succes van de Porsche 911 R kon het ook niet anders...

porsche 911 gt3 rs
porsche 911 gt3 rs

Een PDK-automatische versnellingsbak is op elke mogelijke manier superieur aan een handbak. Niemand gaat met zijn handen sneller schakelen dan de übertransmissie. Daarom krijgt de Porsche 911 GT3 enkel de PDK. Die logica, daar is geen speld tussen te krijgen. En zo gaat dat in Duitsland: na logische redenatie wordt een keuze gemaakt.

Totdat de eindbazen bij Porsche na een hoop gezeur (van eigenlijk iedereen) de Porsche 911 R introduceerden. De spoilerloze GT3 met handbak was nog sneller uitverkocht dan de concertkaarten van Justin Bieber. En toen trok Porsche nog een logische conclusie: de handbak presteert op één vlak wel degelijk beter: onze bankrekening. Het concept rijplezier als drijfveer snappen ze uiteraard niet in Duitsland.

Wat betekent dat voor de Porsche 911 GT3?

De nieuwe Porsche 911 GT3 krijgt dus een handbak! In de prijslijst staat de zesversnellingsbak straks naast de PDK. De 4,0-liter boxermotor uit de huidige GT3 RS is doorontwikkeld en produceert ten minste 500 pk. Zonder turbo’s dus. Al dit goede nieuws meldt het Britse Autocar.

De grootste focus van de ingenieurs was de betrouwbaarheid van de zescilinder. De geëvolueerde boxermotor heeft er al duizenden testkilometers opzitten, zonder problemen. De nieuwe Porsche 911 GT3 staat in maart op de autosalon van Genève.

Porsche verklapte ook iets over de aankomende Porsche 911 GT2. Het idee was aanvankelijk om rond de 700 pk in de über-Elf te proppen, maar dat ging niet lukken zonder waterinjectie. Het doel ligt nu rond de 650 pk; genoeg om rondjes om vrijwel elke concurrent te kunnen rijden.

Reacties
  1. Clark Sun zegt op 20 januari 2017 om 21:48:

    Een perfecte auto voor die Bieber trouwens. Veel geschreeuw, weinig lol

  2. Clark Sun zegt op 20 januari 2017 om 21:48:

    @Topgear Niet zonder waterinjectie. Verklaar je nader. Kunnen jullie daar niet wat dieper op ingaan? Ik ben nu toch wel nieuwsgierig waarom dat niet zonder kan…..

  3. UltimateLF zegt op 20 januari 2017 om 21:46:

    Er was een tijd dat Duitsland een land was van autoliefhebbers….. die rijplezier WEL snapten als drijfveer. En geen tol ging heffen. Fingerspitzengefühl. Hoe Duits wil je het hebben? Nou ja, dit is in elk geval een lichtputnje, al blijft de GT3 wel een nerderige bak die NOOIT in de schaduw zal staan van de 996 GT3. De 996 GT3 is de enige echte MOOIE GT3 911, zonder Beetle looks en zulke modernistische kulzooi, een initiuatief stuurgevoel en messcherp rijgedrag, dat JOU beloont en niet een emotieloze computer op wielen.

    En dit goede nieuws kan NOOIT een compensatie zijn voor al die diesel Porsches, de 4 cilinder 718, de hybride onzin, het steeds lellijker wordende design, de afgang van de rauwe beleving, die ver te zoeken is. Liever een Lotus.
    Elektronische digitale pretbedervers, allerlei systemen, de dood van atmosferische motoren, perverse ‘otnwikkelingen’ als electronische 4 wielbesturing en noem maar op. En het interieur, hoe prachtige en stevig gebouwd ook, is een nachtmerrie en onoverzichtelijke warboel. Het is harstikke normaal, zo’n handbak in zo’n sportieve auto. Dat dit nieuws moet zijn zeg. Het is een schande!! Maar tegenwoordig worden handbak-lovers voor van alles uitgemaakt omdat een groot deel van die luie milieu-fascistische flikkers zijn die niet erg goed kunnen autorijden.

    En die 911R was NOG STEEDS geen echte 911, want RIJDMODI !!!
    En hij mag dan wel enigszins puur zijn, het was een onbetaalbaar, veelste krachtig, veelste duur zeldzaam speeltje. Tuurlijk is die snel uitverkocht bij een paar ECHTE liefhebbers met ene flinke bom duiten. Er waren er ook 20 van gemaakt toch? Dus wat zegt dat nou, zo’n zeldzaam project. Waarom zou je dat kopen, als je een goedkoop betrouwbaarder tweedehandsje (996 Carrera) hebt die veel meer plezier geeft.

    En een dikke middelvinger naar alle topgear redacteuren zonder ruggengraat die ons ‘puristen’ elke keer door de modder halen in hun artikelen, omdat wij WEL principes hebben in onze liefhebberij en niet achter de elite aanlopen.
    ‘Want anders was Porsche dood, het is enkel fiancieel gezond hierdoor’ gebruiken ze als smoes. De betweters.
    Hoepel op met je glazen bol. En ook met die socialistische ‘share een Porsche’ reclame hiernaast. Ik deel die auto wel uit mij zelf hoor, maar hij blijft van mij (als ik hem had).

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken