De originele Porsche Speedster – de 356 uit 1953 – was een lichter en simpeler alternatief voor de 356. Zin om te racen? Dan demonteerde je de voorruit en je kon los. De modernere Porsche 911 Speedsters zijn geen versimpelde versies. En zonder slijptol kun je de voorruit niet demonteren.
Goedkoper zijn ze al helemaal niet. Sterker nog: de laatste Speedster (van de foto’s hierboven) was duurder dan de GT2 van dezelfde generatie. De aankomende Porsche 911 Speedster (991.2) zal hier geen verandering in brengen. Ook zal hij, net als al zijn voorgangers, weer extreem smakelijk zijn.
De Porsche 911 Speedster krijgt GT3-power
Porsche voorziet de 991.2-generatie Speedster van de aandrijflijn uit de 911 GT3. Dat betekent dat je met open dak kunt luisteren naar de hemelse 4,0-liter met toerenbereik van 9.000 tpm. Meer heeft een mens niet nodig om gelukkig te zijn, toch? De atmosferische zescilinder geeft 500 pk via een handbak of PDK door aan de achterwielen.
Bij de vorige generatie Porsche 911 Speedster verdween 6 centimeter hoogte van de voorruit en gaf Porsche de kont een botox-injectie waar een Kardashian nog jaloers op zou worden. Verwacht dat dit bij de nieuwe niet anders is.
Het zal niet lang meer duren voordat de nieuwe Porsche 911 Speedster zijn dikke bips toont, gezien het feit dat de volgende 911 volgend jaar al op de markt verschijnt.
Reacties