
Maak kennis met Renaults volgende elektrische auto. De K-ZE is een ‘SUV-geïnspireerde’ EV met naar verluidt een actieradius van zo’n 250 kilometer (op de oude NEDC-cyclus). Dat klinkt misschien niet heel bijzonder (vonden wij in eerste instantie ook – Renault’s bestaande EV, de Zoe, heeft een aanzienlijk groter bereik), maar vrees niet.
Geplaatst in het A-segment
Dit is geen EV die gemaakt is met de gedachte dat je er lange afstanden in zou willen rijden, zoals in een Tesla of een e-Golf. De Renault K-ZE is waarlijk minuscuul: de Franse automaker heeft ‘m in het A-segment geplaatst. Hiermee heeft ie ongeveer de omvang van een Volkwagen Up of een Citroën C1 gekregen.
Hij staat in de planning om volgend jaar in de verkoop te gaan. Eerst in China (waar ie tevens gebouwd zal worden) en daarna in andere landen. Veel details zijn er op dit moment nog niet, maar er is ons beloofd dat de Renault K-ZE makkelijk op te laden is, zowel bij publieke als huishoudelijke oplaadpunten. Ook moet het interieur qua technologische snufjes een hoop moois gaan bevatten, inclusief een navigatiesysteem dat altijd verbonden is.
Toekomstplannen van Renault
Op dezelfde gelegenheid, tijdens de Autosalon van Parijs, heeft Renault-baas Carlos Ghosn ook laten weten dat het automerk binnenkort een hybride aandrijving voor de Clio gaat leveren en plug-in hybride-versies van de Mégane en de Captur. Plannen die allemaal deel uitmaken van Renault’s ‘Drive the Future’-visie.
Meer van TopGear


De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop, maar je mist wel iets belangrijks

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

De toffe Renault 4 is nog toffer geworden, met steelies uiteraard

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Skoda Kylaq: kleine crossover met benzinemotor voor 8.726 euro (ja, nieuw)

De prijs van de Hyundai Inster is bekend: de goedkoopste volwaardige EV van dit moment?

Bij deze tuner kun je je Suzuki Jimny laten ombouwen tot Lancia Delta or Renault 5

Dacia Spring: hoe goed of slecht rijdt de goedkoopste elektrische auto van Nederland? (review)

De goedkoopste EV van Nederland kost 10.000 euro minder dan een VW Polo

Dacia Spring: De goedkoopste elektrische auto van Nederland is vernieuwd

Toyota: hybride beter dan volledig elektrisch

Mercedes-AMG A 45 krijgt driftmodus

Mercedes: ’onpopulaire niche-modellen gaan we schrappen’

De Ferrari Monza is duur en uitverkocht

Citroën: ’Vanaf 2025 zijn al onze auto’s elektrisch’

Mercedes-AMG A 35 is er door de RS 3

Op deze manier word je op vakantie opgelicht bij tolpoortjes, zonder dat je het doorhebt

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Peugeot brengt GTi terug met deze kleine 208 met maar liefst 280 pk (en serieuze hardware)

De goedkoopste Renault 5 is in Nederland: hij is echt goedkoop, maar je mist wel iets belangrijks

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Deze (onverwachtse) 10 elektrische auto’s raken de minste actieradius kwijt met 130 op de snelweg

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

De sterkste Corvette (1.250 pk) ooit is sneller dan de snelste Ferrari, maar kost bijzonder weinig

De nieuwe Nissan Leaf heeft een bijzonder fraaie achterzijde (en komt erg ver op een volle accu)
