
Maak kennis met Renaults volgende elektrische auto. De K-ZE is een ‘SUV-geïnspireerde’ EV met naar verluidt een actieradius van zo’n 250 kilometer (op de oude NEDC-cyclus). Dat klinkt misschien niet heel bijzonder (vonden wij in eerste instantie ook – Renault’s bestaande EV, de Zoe, heeft een aanzienlijk groter bereik), maar vrees niet.
Geplaatst in het A-segment
Dit is geen EV die gemaakt is met de gedachte dat je er lange afstanden in zou willen rijden, zoals in een Tesla of een e-Golf. De Renault K-ZE is waarlijk minuscuul: de Franse automaker heeft ‘m in het A-segment geplaatst. Hiermee heeft ie ongeveer de omvang van een Volkwagen Up of een Citroën C1 gekregen.
Hij staat in de planning om volgend jaar in de verkoop te gaan. Eerst in China (waar ie tevens gebouwd zal worden) en daarna in andere landen. Veel details zijn er op dit moment nog niet, maar er is ons beloofd dat de Renault K-ZE makkelijk op te laden is, zowel bij publieke als huishoudelijke oplaadpunten. Ook moet het interieur qua technologische snufjes een hoop moois gaan bevatten, inclusief een navigatiesysteem dat altijd verbonden is.
Toekomstplannen van Renault
Op dezelfde gelegenheid, tijdens de Autosalon van Parijs, heeft Renault-baas Carlos Ghosn ook laten weten dat het automerk binnenkort een hybride aandrijving voor de Clio gaat leveren en plug-in hybride-versies van de Mégane en de Captur. Plannen die allemaal deel uitmaken van Renault’s ‘Drive the Future’-visie.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Hoe betaalbaar is de nieuwe Renault 4 uiteindelijk? Dit kost de toffe R4

Rusland kocht een Renault fabriek voor één cent, biedt het te koop aan voor 1,3 miljard

Renault kijkt slim af en laat zich inspireren door Volvo’s geniaalste moment uit de geschiedenis

Elektrische Renault 5 is aanzienlijk goedkoper dan de elektrische Renault 5

Renault overweegt pedalen uit auto’s te halen, en de reden is best begrijpelijk

Skoda Kylaq: kleine crossover met benzinemotor voor 8.726 euro (ja, nieuw)

De prijs van de Hyundai Inster is bekend: de goedkoopste volwaardige EV van dit moment?

Bij deze tuner kun je je Suzuki Jimny laten ombouwen tot Lancia Delta or Renault 5

Dacia Spring: hoe goed of slecht rijdt de goedkoopste elektrische auto van Nederland? (review)

De goedkoopste EV van Nederland kost 10.000 euro minder dan een VW Polo

Dacia Spring: De goedkoopste elektrische auto van Nederland is vernieuwd

Toyota: hybride beter dan volledig elektrisch

Mercedes-AMG A 45 krijgt driftmodus

Mercedes: ’onpopulaire niche-modellen gaan we schrappen’

De Ferrari Monza is duur en uitverkocht

Citroën: ’Vanaf 2025 zijn al onze auto’s elektrisch’

Mercedes-AMG A 35 is er door de RS 3

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

Citroën C4 Hybrid 136 Plus: het is zowaar een echte Citroën (en dat is goed nieuws)

De Alpine A290 is in Nederland: dit moet je weten

De sportuitlaat op een Bugatti kost meer dan een nieuwe (dikke) Porsche 911

Peugeot komt terug met snelle modellen op basis van de E-3008 en E-5008

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

De meest legendarische velgenfabrikant is nu eindelijk gered door een verrassende partij

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

Tesla verdient in Europa op deze slimme wijze nog meer dan 1 miljard euro

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)
